Inlägg från: window |Visa alla inlägg
  • window

Problem med kläder, hur bör jag gå till väga?

Det kan vara lite knivigt att hitta sin egen stil. Jag hittade inte helt rätt förrän för två år sedan, ungefär. Innan jag upptäckte hur bra jag passar i en kombination av välskräddat, damigt och typ tajta jeans var det en del felinvesteringar, minst sagt. Hur gammal är du? Vilket yrke är det du ska ut i? Kan du precisera några av de här stilarna lite närmre, exempelvis genom att rangordna de tre bästa och de tre du gillar minst? Är det någon särskild kändis du tycker klär sig fint? Vad har du för frisyr, använder du smink, smycken? Vilka butiker har du tillgång till?

• window

Att kombinera militärinspirerade kläder med sötfeminina kläder går nog rätt bra. Jag tror att det är bra att ha en basgarderob med plagg som olika byxor eller kjolar, några kappor och skor, sandaletter och stövlar. Sedan kan du kombinera med toppar, sjalar och accessoarer som du känner för just den dagen. På så sätt kan du ju mjukstarta med de mer vågade plaggen också. Att köpa en stil rakt av kan bli lite trist och enahanda, vad det handlar om är nog snarare att få upp ögonen för vilka snitt som passar just dig, vilka färger som framhäver dina etc. Du är ju ung också, så du har tid att komma fram till vad som passar dig bäst, och bör absolut experimentera lite. En klassisk trench kan du ju ha både till blommig klänning med vippig kjol och till smala byxor med militärinspirerade knappar/detaljer. Framförallt ska det vara kul med kläder (men inte för roligt, själv lägger jag ungefär 2.000:- i månaden på kläder, så snart får jag väl inte plats hemma längre). Ska skriva färdigt en PowerPoint till imorgon, kommer tillbaka och kikar sen, inser att det här svaret kanske är lite goddag yxskaft. Lite ofokuserad.

Svar på tråden Problem med kläder, hur bör jag gå till väga?