Min bonuspojk
Jag tycker att han är förkyld eller magsjuk väldigt ofta, kan det vara nåt fel? Jag har tagit upp det här med min sambo (barnets pappa) men han säger att det är mycket baciller på dagis m.m, men jag tycker det låter väldigt konstigt att han sjuk, minst 2-3 veckor i månaden, Tänkte om det fanns nån SERIÖS här som kunde svara.
Jag är lite orolig också för i höst tycker pojkens föräldrar att han ska börja i 6-årsklass (eller vad det heter), men han kan inte säga något riktigt ord, Logopeden säger att han måste öva på VISSA ord..men han kan ju inte ens säga frukost,farmor,farfar,pappa,mamma eller mitt namn...och mitt namn är det enklaste namnet man kan tänka sig att uttala. (det står efter anonym), det är mitt riktiga namn...Så jag är lite orolig att pojken kommer att bli mobbad. för att han inte kan prata.
Säger jag det till pappan så börjar han att komma med sina åsikter om att, han är så otroligt duktig och kan det mesta, och så säger pappan till sonen att sonen måste lära sig prata...?
När de är hemma tillsammans sitter det enbart vid datorn och sonen spelar dataspel/tv-spel...och tar man bort honom därifrån så blir han jätte arg,går runt och skriker,kastar saker omkring sig....jag har sagt åt pappan och pojken att vi kan väl hitta på nånting...då säger pappan, det är bättre att låta honom sitta vid datorn så det är lugnt här hemma...pojken vill inte ens vara ute för att leka,inte lära sig cykla, ingenting vill han göra ute.
Vad ska jag göra?
Pojken är 6 år.