• Anonym (Tjejen)

Jag är en tjej som bara vill ha sex! Konstigt?

I höstas blev jag lämnad av min man. Vi hade barn och hus och allt. Det har varit tufft. Mycket tufft! Har tagit mig ur det. Mår bra nu.

Nu känner jag äntligen att jag bara vill vara singel och ha roligt. Vill verkligen inte börja nått nytt än. Men jag vill ju ha sex... Men jag är inte typen som ligger runt. Känns jobbigt att leta efter många nya hela tiden. Min kompis tyckte jag skulle skaffa en kille att bara ha sex med. Vilket jag tyckte lät toppen. Bara ligga. Inga känslor eller krav.

Så igår drog jag på krogen med tjejerna och mycket riktigt! Jag hittade en kul kille jag gillade. Erfaren när det gäller kvinnor om man säger så... Inte något pojkvänsmaterial.  Men det ville jag ju inte ha! Han verkade tänd på mig också. När vi hånglat ett tag frågade han om mitt nummer. Jag sa då att jag inte var intresserad av ett seriöst förhållande. Vill bara ha nån att ligga med. Han skrattade lite men gillade min öppenhet. Sen drog vi till honom och hade rätt OK sex. Vi ska ses igen. Han är med på vad jag vill. 

Men han sa också att jag raggade som en kille. Att han aldrig träffat nån tjej som går på krogen och söker en "KK" som han kallade det. Iallafall inte någon som är tydlig med det. Han sa att man brukade bli det när de varit på date och sen blivit vänner som funkade i sängen. Jag har ingen aning. Men det fick mig att tänka!

Är det jätte konstigt att som jag vara tjej och bara vilja hitta en kul killa att ligga med?

Att inte vara ute efter en relation utan att bara vilja ha sex. Det är tydligen något män gör. Eller?

Jag är strax under 30. 

• Svar på tråden Jag är en tjej som bara vill ha sex! Konstigt?
  • Anonym (G)

Det är inget konstigt med det. Idag är det vanligt med KKs och det är vanligt att både tjejer o killar känner samma sak: relation för sex, friends for benefits, KK, whatever. Det är inget konstigt och det är bara en sån där "norm" att killar vill ha sex o tjejer är passiva.

Jag tror att tjejer har lika mkt sexlust som killar, bara att det tystas ner för det är "inte fint" att som tjej vilja ha lika mkt sex.
    Jag blir snarare förvånad att du som är strax under 30 har en sån bild av tjejers resp killars sexuella lust. Inget illa menat, bara förvånad.

• Anonym (Tjejen)

Nej jag tyckte ju inte att det var så konstigt innan! Men sen kommenterade ju han det. Och så googlade jag. Och allt jag hittade var killar som ville veta hur man hittade tjejer som bara ville ligga. Och då tyckte jag att det var kanske var konstigt. 

• Anonym (G)
    Anonym (Tjejen) skrev 2014-06-01 21:13:57 följande:
    Nej jag tyckte ju inte att det var så konstigt innan! Men sen kommenterade ju han det. Och så googlade jag. Och allt jag hittade var killar som ville veta hur man hittade tjejer som bara ville ligga. Och då tyckte jag att det var kanske var konstigt. 
    Ok :) Men då så! Då är det bara att köra! ;)
    Jag kan säga att jag är en tjej med hög sexlust, och jag har nog vetat det i hela mitt liv. Och kan även säga att jag vet fler tjejer som har hög sexlust.
    med andra ord, inget att skämmas för, inget att vara blyg med.
    Tyvärr hörs ju inte vi tjejer ute i världen så mycket pga att det inte är "fint" som tjej att ha hög sexlust eller vilja ha sex likt killar. Men hoppas på att det kommer förändras ;)
  • Kol

Jo. Lite slampigt är det nog! Man kanske borde lära känna personen lite grann innan man hoppar i säng. Yxmördare, könssjukdomar, våldtäktsmän, potentiella stalkers finns där ute....

De flesta killar ser en sån tjej som madrass. Någon de ligger med men aldrig ser som seriös, de kan inte ha ett förhållande med en sån tjej. Vill man vara en sån tjej så är det okej såklart men ryktet sprider sig och det kan hända att nästa dejt (som man vill satsa på) får höra talas om slampigheten. Och då har man sabbat lyckan för några kvällars "kul" med en främling.Tänk på det! 

• Kereza

Nej, du är inte ovanlig på något sätt alls - men det är bra att det belyses, eftersom det fortfarande finns lite en vibb av att kvinnor är horor om de gillar sex.

Jag tycker personligen att jag ser en markant förändring bland mina bekanta där - förr ville killarna knulla och tjejerna ha förhållanden - men nu börjar det bli tvärtom; killarna vill ha trygghet och kärlek - och tjejerna vill knulla.

Det är helt normalt dock, du är inte udda eller unik på något sätt, det pratas bara mindre om att tjejer vill ha sex utan förpliktelser. 

Ut och ta för dej - var noga med skydd bara. 

• mammaåten

Jag tycker inte alls att det är konstigt. Det är väl bättre att säga det på en gång än att man riskerar att killen tror det ska bli något mer?

Jag är också öppen med det när jag bara är ute efter en Kk.

• Anonym (..)

Nej, inte alls något konstigt, varför skulle det vara det? I det avseendet tror jag itne det är så jätte stor skillnad mellan män och kvinnor, bara att det inte pratas om det på samma sätt. 

• asmara

Hej jag heter Yonas och bor i Göteborg Kortedala och jag har samma idé som dig. Jag har tre barn och ja är skild och jag vill inte bor i hopp med någon men jag vill ha bra sex som serbo.

• riboflavin

Nej, jag tror inte det är ovanligt eller onormalt, jag hade också en övergångsperiod när jag enbart ville ha sexuella relationer sist jag var singel efter ett långt förhållande. Gick genom 3 olika KKs innan jag träffade min sambo. Även han var tänkt som KK, men det gick som det gick, jag blev hals över huvud förälskad.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Tecum

Inget konstigt alls att du som tjej bara vill ha sex, det blir allt vanligare. Att du raggar själv är klokt, då kan du välja och slipper vänta på att någon ska "se" dig och ta initiativ, någon som kanske inte har det du vill men som blir efterhängsen och jobbig.

At du skulle ha svårare att hitta någon för  ett seriöst förhållande för att du haft KK:s är bara dumheter. Möjligen om du rör dig i invandrarkretsar men inte annars. Och skulle någon misstycka är han ändå inget att ha.

Svar på tråden Jag är en tjej som bara vill ha sex! Konstigt?