• Madelia

Ägglossning Juni

Hej! Jag hänger också gärna på om det går bra, dock har jag redan haft min ÄL i juni, men är gärna med och följer fortsättningsvis isf :) är också 27 och har inga barn sedan tidigare

• Madelia
    Innaj skrev 2014-06-18 05:23:26 följande:

Hej! Missade du din ÄL eller han ni mysa?

Vi har inte berättat för någon i vår omgivning så tycker det är så bra med detta forumet :)

Lycka till allihopa!!!
    Nejdå, vi hann mysa flera gånger :) men vi har försökt ett tag så försöker att inte ha några jätteförhoppningar varje månad längre, även om man såklart hoppas massor innerst inne ändå.

Ja det är jättebra:) några av våra vet väl att vi har barn i tankarna, men det är inget jag vill diskutera vidare med dem förän man såsmåningom förhoppningsvis har ett roligt besked att ge.
  • Madelia
    Rossarna skrev 2014-06-18 21:43:49 följande:

Hej! Här passar jag mig också in, vi ska göra vårt första försök den här månaden. Jag fyller 28 i år och har insett att många andra här på fl är mycket yngre.. :) kul för dem! Men jag var nog inte redo då. Redo och redo, hur vet man det egentligen. Känns som ett enormt ansvar som löper livet ut, inte bara några mysiga bebismånader. Någon annan som tänker så? Hur som så kör vi nu, för tänk så mysigt med en krabat till våren :) naiv och positiv som man är nu så här i början, haha. Men men ska bli kul att följa er tjejer, hur ligger ni till?

Jag blir också 28 iår :) och min sambo är 4 år äldre än så. Fördelen är ju att man hunnit med ganska mycket innan, men nu är jag mer än redo och har alls ingen lust att vänta längre. Eller redo och redo, det är väl svårt att vara för en sådan grej:)

Jag har BIM om en vecka.
  • Madelia
    Sassa89 skrev 2014-06-23 09:17:43 följande:

Vet att detta är ett äl test men måste fråga ser detta positivt ut och kan äl test verkligen visa om man är gravid??

Vet att jag hade sex dagen efter äl denna månad då det visade två starka streck på Stickan men nu hade jag inge grav test hemma men har skickat efter!

Så testade bara med äl test och inte ska jag ha äl nu.. Men tkr detta ser litt positivt ut?!

Någon trevlig själ som tror sig vet?? phpnMptVI49460.jpg

På äl- test ska strecket som kommer upp vara minst lika starkt som kontrollstrecket för att det ska vara ett positivt äl-test. Mina äl-test ser ut sådär i princip hela månaden.

Med det inte sagt att det är samma för alla eller att du inte är gravid, men jag skulle vänta och göra ett grav. test när de kommer.

Massor lycka till :)
  • Madelia
    Sassa89 skrev 2014-06-23 19:27:32 följande:
    Va dum jag känner mig har läst om äl test flera ggr att det ska vara två likadana starka streck! Men blev nog helt till mig när jag skymtade ett till streck för tycker det inte borde vara där nu eftersom jag äl för någon vecka sen:)
    Fast det är en hel vetenskap med alla dessa tester, så det är inte lätt att hålla reda på allt :)

Du får berätta hur det går sen :)
  • Madelia
    Sassa89 skrev 2014-06-24 08:04:06 följande:

Fick hem mina äl o grav tester idag ;)

Kunde inte låta bli att ta ett gravtest men det visade negativt . Ska få tant röd nu om bara några få dagar! Känner som inga grav tecken förutom molande värk men de är precis som när mensen ska komma.. Så får nog försöka i juli istället ;) lycka till allihopa.

Tråkigt att höra, men det är väl aldrig helt kört förän mensen dykt upp. Vissa plussar ju sent.

Vi som inte plussat kan ju fortsätta följas åt här ändå :)?
  • Madelia

Jag vet inte hur man lägger till sig från mobilen om det ens går:/ men skriver här så länge

27/6 Madelia, 27 år, 8:e försöket, första barnet

• Madelia
    ellyangel skrev 2014-06-24 13:18:51 följande:

{#emotions_dlg.flower}BIM-Lista{#emotions_dlg.flower}

27/6 Madelia, 27 år, 8:e försöket, 1:a barnet
    6/7 Ellyangel, 23 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    8/7 Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet

Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
    Åh, tackar :)
  • Madelia
    LaMoi skrev 2014-06-25 09:02:58 följande:

Hej! Kunde inte låta bli att göra ett test igår.. Och det visade negativt såklart :/ vad besviken man blir! Nu är det väl bara vänta på mensen. Usch

Vissa plussar ju sent, så det är ju inte helt kört förän mensen kommer. Håller tummarna än så länge och annars hoppas vi på bättre lycka nästa månad :)
  • Madelia
    Innaj skrev 2014-06-26 05:57:21 följande:

Testade också igår och strecket lös med sin frånvaro :,( det känns så himla tungt när man måste börja om igen :,(

Blir inga nya tag förens i augusti :,(

Hoppas på bättre lycka för er!
    Men du har ju några dagar kvar till BIM? Så inte borde det vara helt kört än. Tråkigt iaf såklart. Hur kommer det sig att ni hoppar över juli?
  • Madelia
    Innaj skrev 2014-06-27 05:02:19 följande:

Han ska åka utomlands i juli och tyvärr blir det mitt under beräknad ÄL :(

Nej har någon dag till BIM men inga känningar alls, finns väl en litet chans men vågar inte hoppas...
    Okej, då förstår jag. Tråkigt att missa, men man kan ju inte planera hela livet efter ägglossningen heller.

Då får vi se, jag håller tummarna än så får du uppdatera. Jag har BIM idag, men jag känner heller ingenting som skulle tyda på något. Dock tror jag faktist att det även om det verkar väldigt vanligt inte alls är konstigt att man inte har några symptom såhär tidigt.
  • Madelia
    Innaj skrev 2014-06-27 14:00:42 följande:

Har också funderat på det där , men i stort sett 99/100 här på FL skriver att dom har alla möjliga symptom . Får hoppas att du och jag är två på 200 :D

Ska du testa eller vänta några dagar till? *spännande*
    Ja vi får hoppas på det :) jag tror det är i planerartagen man känner efter lite för mycket ibland, folk får ju massor av graviditetssymtom fastän det visar sig att de inte är gravida sen, och så blir det ju såklart.

Nej, jag väntar några dagar. Kommer ingen mens idag eller under helgen så testar jag nog efter :)
  • Madelia
    Sparkliie skrev 2014-06-27 18:23:44 följande:

Efter att vi försökt i över ett år och påbörjat fertilitetsutredning och sambon har fått lämna spermaprov och jag blodprov så visade stickan äntligen ett plus denna månaden!

Det är också första månaden jag använder mig av kostillskott också, har tagit: Borago Jamsrot, bidrottninggele samt rosenrot. Vet inte om det var slumpen eller om det hjälpte men värt tipsa om. :)

Grattis :)
  • Madelia

Jag plussade imorse :) känner dock att jag inte riktigt kan glädja mig förän det gått en tid och risken för mf inte är så stor. Men jag hoppas verkligen att det går vägen den här gången :)

• Madelia
    Nallebjörnis skrev 2014-06-30 22:02:12 följande:

Jag har fått Plus
    Har inte Bim förrän torsdag men kunde inte hålla mig längre...
    Svagt men man ser det. Var ju inte med morgonurin så kan ju vara därför åxå Flört

*Michaela Victoria 091216*
    Grattis :)
Svar på tråden Ägglossning Juni