• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • Innaj

Kul att ni skrev! Hur långa är era cyklar? Jag har inte så mkt att jämföra med men i natt fick jag mens så min cykel är 25 dagar vet jag nu :) så fort mensen är slut så blire åka av här hemma :D förra månaden hade jag ingen "start datum" för mensen då jag tog ut min spiral men tog ägglossningstester och har ägglossning redan på dag 10 . Är lite fundersam om detta är normalt och om äggen hinner mogna tillräckligt verkligen? Vet ni något?

• Innaj
    Nallebjörnis skrev 2014-06-17 21:39:22 följande:
    Halloj hänger gärna på

Känns som jag hade ÄL idag så nu är det bara vänta och se

Spännande och välkommen! :) hade också ÄL igår (enligt appen) och drogs med fruktansvärd huvudvärk och idag känns magen uppblåst och ömmar.

Väntan är värst!
  • Innaj
    Madelia skrev 2014-06-18 04:49:25 följande:
    Hej! Jag hänger också gärna på om det går bra, dock har jag redan haft min ÄL i juni, men är gärna med och följer fortsättningsvis isf :) är också 27 och har inga barn sedan tidigare

Hej! Missade du din ÄL eller han ni mysa?

Vi har inte berättat för någon i vår omgivning så tycker det är så bra med detta forumet :)

Lycka till allihopa!!!
  • Innaj
    Rossarna skrev 2014-06-18 21:43:49 följande:
    Hej! Här passar jag mig också in, vi ska göra vårt första försök den här månaden. Jag fyller 28 i år och har insett att många andra här på fl är mycket yngre.. :) kul för dem! Men jag var nog inte redo då. Redo och redo, hur vet man det egentligen. Känns som ett enormt ansvar som löper livet ut, inte bara några mysiga bebismånader. Någon annan som tänker så? Hur som så kör vi nu, för tänk så mysigt med en krabat till våren :) naiv och positiv som man är nu så här i början, haha. Men men ska bli kul att följa er tjejer, hur ligger ni till?

Hej! Är 29 och känner också att man hunnit få allt i ordning och så vidare :)

Har iof vart barnsugen hela mitt vuxna liv, dock haft förnuftet att vänta på den rätta mannen i livet. :)

Glad midsommar på er <3
  • Innaj
    Ella8803 skrev 2014-06-20 12:23:47 följande:
    Hej!

Hade ÄL 12 juni och hade sex 11 juli. Får se om det tar sig. Detta är andra försöket, min karl jobbar också veckovis i Norge så det är svårt ibland. Är 26 år och har en dotter på 15 månader.

Har Bim den 26 juni. Tänkt testa mig på måndag. Plussade 11 dagar efter ÄL med dottern.

Nu har jag otroligt ont i magen och mår illa. Men vet inte vad det kan bero på.

Spännande! Jag känner inte ett dugg :( antar det inte tog sig denna gången heller, och i juli ska mannen iväg på semester under ÄL, så får vänta till augusti !! :( känns så himla tungt just nu och man ska börja om igen :(
  • Innaj
    Ella8803 skrev 2014-06-21 13:44:30 följande:
    Tog ett test idag. 5 dagar innan mens och det finns ett svagt streck på stickan. Så det verkar lovande! Blir bf 1 mars 2015 i så fall.

Wow grattis!!!!! Vilken midsommar - present! :)
  • Innaj

[quote=73487749][quote-nick]Syren skrev 2014-06-21 23:28:12 följande:[/quote-nick]

Grattis! Jag känner mig inte gravid alls och nu borde ju ägget ha fäst så får ta nya tag efter sommaren , då killen är bortrest nästa ÄL :(

• Innaj
    Ella8803 skrev 2014-06-22 09:17:44 följande:
    Det är ju svagt än. Söndag idag och Bim på torsdag.

Kände du något när ägget fäste?

Symptom nu?
  • Innaj
    Sassa89 skrev 2014-06-23 19:27:32 följande:
    Va dum jag känner mig har läst om äl test flera ggr att det ska vara två likadana starka streck! Men blev nog helt till mig när jag skymtade ett till streck för tycker det inte borde vara där nu eftersom jag äl för någon vecka sen:)

Jag har läst att ÄL tester kan ge utslag om man är gravid också. Nu har du inte lång väntan kvar till det riktiga testet! :) vi är nog på samma datum, misstänker mens den 30. Känner ingenting fortfarande och håller mig borta från grav.testerna denna gång , ska vänta på om mensen dyker upp
  • Innaj
    LaMoi skrev 2014-06-23 19:46:11 följande:
    Hej! Hoppar in här :) Jag och min sambo har försökt i två månader. Nu är jag lite orolig för att jag "inbillar" mig att jag kan vara gravid ;) har lite mensvärk och mådde illa så jag höll på att kräkas i går. Kan det kännas så när ägget fäster? bim är på torsdag.

Välkommen!

Har tyvärr ingen erfarenhet av hur det känns när ägget fäster men det låter ju jätte lovande om det är i dagarna kring när ägget ska fästa! :)

Ägget fäster 8-10 dagar efter ÄL om jag förstått rätt.

Ska bli kul att följa dig/ ER allihopa!!!

Trevlig kväll
  • Innaj

Och jag också! :D

30/6 innaj,29år,3:e försöket, första barnet

Tack för hjälpen

• Innaj
    LaMoi skrev 2014-06-25 22:43:35 följande:
    Vi får hoppas att vi är sånna som testen inte visar något på förrän bim+7 eller något ;)

Håller tummarna för er alla :)

Testade också igår och strecket lös med sin frånvaro :,( det känns så himla tungt när man måste börja om igen :,(

Blir inga nya tag förens i augusti :,(

Hoppas på bättre lycka för er!
  • Innaj
    Madelia skrev 2014-06-26 19:04:10 följande:
    Men du har ju några dagar kvar till BIM? Så inte borde det vara helt kört än. Tråkigt iaf såklart. Hur kommer det sig att ni hoppar över juli?

Han ska åka utomlands i juli och tyvärr blir det mitt under beräknad ÄL :(

Nej har någon dag till BIM men inga känningar alls, finns väl en litet chans men vågar inte hoppas...
  • Innaj
    Madelia skrev 2014-06-27 05:41:51 följande:
    Okej, då förstår jag. Tråkigt att missa, men man kan ju inte planera hela livet efter ägglossningen heller.

Då får vi se, jag håller tummarna än så får du uppdatera. Jag har BIM idag, men jag känner heller ingenting som skulle tyda på något. Dock tror jag faktist att det även om det verkar väldigt vanligt inte alls är konstigt att man inte har några symptom såhär tidigt.

Har också funderat på det där , men i stort sett 99/100 här på FL skriver att dom har alla möjliga symptom . Får hoppas att du och jag är två på 200 :D

Ska du testa eller vänta några dagar till? *spännande*
  • Innaj
    KristinaJ skrev 2014-06-29 16:08:14 följande:
    Ägglossning i morgon eller på tisdag, inte köpt test, men känner alltid en eller två dagar innan. 

Hade bestämt sedan länge att vi skulle testa första gången sommaren 2014, så detta är första försöket för oss med :) Spännande! 

Är 30 och aldrig varit gravid förr. 

Hej! Spännande är det! :) har BIM idag så får se om mensen dyker upp :S

Ska bli kul att följa dig!
  • Innaj
    Rossarna skrev 2014-06-30 00:05:46 följande:
    [quote=73532043][quote-nick]madeliana skrev 2014-06-29 18:37:44 följande:[/quote-nick]

Blev det starkare? Jag har också fått ett liknande men tolkade det som negativt... Men håller just på att se hur lång cykel jag har, trodde det skulle bli ÄL i helgen men det blev nog inte. Får avvakta lite och vänta och se.. Hur går det för er andra tjejer?[/quote]

Jag är på BIM idag, testat negativt igår och känner att mensen är på G.

Det som gör mig jätte snurrig är min cykel! Tog ut spiralen i april och hade den månaden ingen ÄL om man ska tro testerna. Cykel på 25 dagar

Maj , ÄL tester positivt, cykel på 27 dagar

Nu juni, ÄL positivt och enligt apparna, BIM 30!!?? Hade mens 1-4 juni, nu helt plötsligt så ska min cykel va på 28 dagar?

Fyller i olika appar noga men alla räknar/visar någon dag hit eller dit olika. Men ändras ju då jag tex fyller i ÄL positivt mm.

Har läst att om man har oregelbunden cykel så räknar man på medel av dem, så bör ju va 26dagar..

Ahja den som lever får se :)

Känner att tant röd är på G så lika bra att inte ha förväntningar.

Ha en bra dag allihopa!
  • Innaj
    LaMoi skrev 2014-06-30 00:26:25 följande:
    Hej hej!

Måste bara dela med mig av mina funderingar och mina "problem"!

Jag hade bim 26/6, har haft mensvärk sedan förra söndagen.... Ingen mens har kommit... Men i dag framåt kvällen fick jag rosa/bruna flygningar... Kommer lite ljusrosa när jag kissar. Har fortfarande mensvärk... Och ibland gör det rejält ont..

Mensen brukar ju komma och sen blöda ordentligt första två dagarna, inte så här.

Vad tror ni är det mens på g eller mf :( eller kan jag vara gravid?

Har tyvärr inga svar på dina frågor. Men tycker du bör ta ett litet test och kika om det finns något i magen :)
Svar på tråden Ägglossning Juni