• missis

Ägglossning Juni

Hej.

Jag vill gärna också vara med er :)

Jag och min sambo har förstärkt sedan vi fick ma i januari så det här blir alltså 5'e försöket. Började äta rosenrot och bidrottningsgele den här månaden så får se om det hjälper. Just nu inväntar vi ägglossning som borde ske vilken dag som helst. Har tidigare använt mig av cl med dubbel indikator men insåg den här månaden att jag har gjort fel då jag varken har börjat testat tidigt utan testat bara nån dag innan ägglossning och dessutom testat på kvällen. Inte konstigt att den alltid har visat med fast smile. Vilket den också gjorde i förrgår trots att mina stickor från graviditetskollen inte visar något alls. Känner mig så dum som inte fattade detta förens nu.. Hoppas på ett plus denna gång så jag slipper alla dessa ägglossningstest. Jag som lovade mig själv att inte hålla på o testa utan låta det bli som det blir. Sedan fick jag ma och blev som besatt.

Lägg gärna till mig:

33 år, 5'e försöket. Första barnet.

• missis
    KristinaJ skrev 2014-06-29 16:10:39 följande:

Har du tagit ägglossningstest alla månader nu? Jag är likadan, 30 år, första försöker nu i juni, och lovat mig att inte köpa massa tester och så (brukar känna på mig). Men känner att händer det inte direkt (och det gör det ju antagligen inte) så kommer jag garanterat balla ur direkt och släppa alla mina tidigare löften om att "det får sköta sig självt" haha :) 

Gör inte det. Jag har testat varje månad :/ Hoppas på att all naturmedcin jag äter ska hjälpa till nu :)
  • missis

Idag har jag äntligen fått positivt på ägglossningsstickan. Men på cl dubbelindikator är det idag bara en tom ring. Är på dag 16 idag. Kanske är så att jag inte har ägglossning på dag 14 som jag har trott sedan vi började försöka efter vårt ma i januari..

• missis

Jag har testat med både stickor och cl digitala. Med det digitala fick jag glad gubbe i torsdag och en tom ring idag. Stickorna visade svagt streck på fre - lördagen, tomt i söndags och svagt igår. Idag vid lunch var strecken nästan lika starka och nu på eftermiddagen starkare än kontrollstrecken. Blir spännande och se vad de visar imorgon. Tur att jag fortsatte att testa :) Men det är väl så att cl digitala är mer känsligt kanske och visar tidigare. Vi har myst varje dag 10 och kör på tills på onsdag. Blir första månaden som vi fortsätter efter ägglossningen och ska bli spännande och se om det tar sig. Jag äter även rosenrot och bidrottningsgele den här månaden sedan första mensdsgen. Har haft fruktansvärt ont sedan i fredags med värsta dagen igår, var tillslut tvungen att ta citodon då ingenting annat hjälpte.

• missis

Även nu på dag 17 visar strecken på Stickan lika starkt. Betyder det att jag har min ägglossning på dag 18-19 då? 4-5 dagar senare än vad jag trodde att jag hade..

• missis

Dag 18 och det är positivt på ägglossningstestet. Dvs strecket är starkare än kontrollstrecket. Är inte det här konstigt, eller är det normalt? Jag har väldigt ont över livmodern också, mot höger sida liksom.

• missis
    sweetcandy skrev 2014-07-03 21:25:58 följande:
    Endel kan ju få positivt ÄL test om dom är gravida! Dock finns ingen säker källa på det.
    Nu på eftermiddagen har det börjat visa svagare så nu är nog ägglossningen över. Nu börjar bara den eviga väntan på bim. Hållare tummarna att det tar sig den här gången. Någon som vet om man kan äta bidrottningsgele nu även efter ägglossning? Rosenrot slutade jag med i torsdags då jag fick första positiva ägglossningstestet.

Hur går det för er andra?
  • missis
    Evening primrose skrev 2014-07-07 13:33:26 följande:

Missis

Du har inte äl dag 18 då?

Eller har du redan testat pos på ältest för ett tag sen?

Jag tog fel sticka sist jag var gravid å fick tokstarkt streck på ältest, sen en klump i magen när jag såg d var fel. Tog rätt sticka å fick svagt men tydligt pos.

Fast d var på bim, typ dag 28-30

? Lilla E ?
    Jo jag tror att jag hade ägglossning dag 18. Efter det har jag två streck men det ena är mycket svagare. Det konstiga var att alla tecken som jag tidigare har trott var ägglossningssymtom var helt försvunna dag 18. Hade tjocka vita flytningar på dag 19.. Just nu känner jag inte något alls och i vanliga fall så har jag tusentals olika symtom som gör att jag inbillar mig att jag är gravid, är på dag 23 idag. Jag hoppas att det nu är ett tecken istället ;)
  • missis

Hur går det för er?

Jag hade bim idag. Onda bröst och mensvärk sedan 5 dagar och det känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst...

• missis

Men har ni testat???? Ni kanske är gravida hela bunten :) Jag testade neg igår, har inte testat idag.

• missis
    Evening primrose skrev 2014-07-15 17:41:36 följande:

Vågade inte heller men nu var jag flera dar sen... smile1.gif

? Lilla E ?
    Grattis till plusset :)
Svar på tråden Ägglossning Juni