Inlägg från: sweetcandy |Visa alla inlägg
  • sweetcandy

Ägglossning Juni

Jag är så sjukt sugen på att testa mig!! Men känns nästan lite onödigt tidigt :) hade ÄL för en vecka sedan i söndags! Undra när man vågar testa??!

Vad skönt det skulle vara om man va lite mer upptagen om dagarna så man inte han med att tänka så mycket!

Försöker underhålla mig med att busa med James(min son) och skrapa fasad på huset, men ändå varje gång jag går på toa vill jag testa hahaha

• sweetcandy
    Nallebjörnis skrev 2014-06-28 13:08:16 följande:

Rosa flytning idag.... bim på torsdag. ... bra eller dåligt? !?

*Michaela Victoria 091216*
    Förhoppningsvis en nidd :)
  • sweetcandy
    Nallebjörnis skrev 2014-06-28 15:32:20 följande:
    Hoppas. Lååångt till torsdag
    Ja verkligen! Vill ha nästa helg jag, har BIM nästa söndag!

:D
  • sweetcandy
    Malla83 skrev 2014-06-29 12:50:31 följande:

Grattis till alla er som plussat!! smile1.gif

Har BIM 12/7 så jag hoppas att det tagit sig. Har en lite längre cykel (ca 34 dgr) så man får ju vänta lite längre.. :-/

Har också lång cykel :( hade ÄL på dag 33 :O it sucks! :P
  • sweetcandy
    Madelia skrev 2014-06-29 11:07:40 följande:

Jag plussade imorse :) känner dock att jag inte riktigt kan glädja mig förän det gått en tid och risken för mf inte är så stor. Men jag hoppas verkligen att det går vägen den här gången :)

GRATTIS :D
  • sweetcandy

En vecka kvar till BIM.. Idag mår jag illa..

Stod och skrapa panel på huset, började snurra i huvudet på mig så gick in och la mig i soffan, mår jätte illa nu.. Hoppas hoppas hoppas det är ett bra tecken!!

• sweetcandy
    Malla83 skrev 2014-06-29 17:18:21 följande:
    Oj, hur lång cykel har du? Är iaf glad över att jag gått från mens var tredje-fjärde månad till 34 dgr mellan gångerna... Det ger en hopp om att det ska bli lite lättare. Har dock inte fått utslag på ÄL-Stickan hittills men vi kör på iaf.. smile1.gif
    Innan jag fick min son hade jag en cykel på snitt 35-37 dagar. Så har alltid haft en lång cykel :) Skönt när man inte försöket bli gravid :P

Nu har jag haft mens 1 gång sen efter FL (James blir 10 månader nästa vecka) så tror kroppen är lite seg på att komma igång!

Men jag är så glad att jag fick utslag på ÄL testen, för när jag var hos gyn i början av maj så var mina äggstockar inte aktiva :)
  • sweetcandy
    madeliana skrev 2014-06-29 18:37:44 följande:

phpZYrlEv28528.jpg

Det ser ut så :) mitt såg också ut så, var jätte svagt innan, tog ett digitalt då som visade glad gubbe :))
  • sweetcandy
    Nallebjörnis skrev 2014-06-30 22:02:12 följande:

Jag har fått Plus
    Har inte Bim förrän torsdag men kunde inte hålla mig längre...
    Svagt men man ser det. Var ju inte med morgonurin så kan ju vara därför åxå Flört

Grattis :D vad roligt!!!
  • sweetcandy

I morse när jag gick på toa kom det lite blod..

Jag vill verkligen intala mig att det är en niddblödning, men tror tyvärr inte det!

Läste att man kan få det 3-8 dagar efter ÄL..

Jag fick ju ett positivt ÄL test(digitalt) den 29:e och det var positivt även dagen efter. Så skulle det vara så att det positiva "bara" visar att ÄL är på G så kan det vara en nidd, annars är det tyvärr mensen som kommit lite sakta!

Lovade mig själv att inte bli ledsen och besviken om det inte tar sig den här gången, jag ska vara glad att ÄL kommit igång öht. Men ändå blev jag helt sänkt nu när jag såg blodet :'(

• sweetcandy
    sweetcandy skrev 2014-07-02 06:46:51 följande:

I morse när jag gick på toa kom det lite blod..

Jag vill verkligen intala mig att det är en niddblödning, men tror tyvärr inte det!

Läste att man kan få det 3-8 dagar efter ÄL..

Jag fick ju ett positivt ÄL test(digitalt) den 29:e och det var positivt även dagen efter. Så skulle det vara så att det positiva "bara" visar att ÄL är på G så kan det vara en nidd, annars är det tyvärr mensen som kommit lite sakta!

Lovade mig själv att inte bli ledsen och besviken om det inte tar sig den här gången, jag ska vara glad att ÄL kommit igång öht. Men ändå blev jag helt sänkt nu när jag såg blodet :'(

Inte den 29:e, den 22:à var det. Skrev fel haha :)
  • sweetcandy
    missis skrev 2014-07-03 11:15:42 följande:

Dag 18 och det är positivt på ägglossningstestet. Dvs strecket är starkare än kontrollstrecket. Är inte det här konstigt, eller är det normalt? Jag har väldigt ont över livmodern också, mot höger sida liksom.

Endel kan ju få positivt ÄL test om dom är gravida! Dock finns ingen säker källa på det.
  • sweetcandy
    missis skrev 2014-07-03 22:49:14 följande:
    Nu på eftermiddagen har det börjat visa svagare så nu är nog ägglossningen över. Nu börjar bara den eviga väntan på bim. Hållare tummarna att det tar sig den här gången. Någon som vet om man kan äta bidrottningsgele nu även efter ägglossning? Rosenrot slutade jag med i torsdags då jag fick första positiva ägglossningstestet.

Hur går det för er andra?
    Ja då är det bara att vänta :D och hålla tummarna!!

Här har några symtom dykt upp, men det kan lika gärna vara PMS så vågar inte hoppas för mkt. Men ändå känns det som att något har hänt. Ungefär som att det ska vara meningen att just nu ska det ske! Så jag hoppas min magkänsla har rätt :D
  • sweetcandy
    madeliana skrev 2014-07-04 00:11:50 följande:

Heej :). Tänkte bara höra vilka symtom man kan ha innan man plussat? Slutade med p-piller för 5 veckor sen och har ej fått tillbaka den riktiga mensen. Har fått en del symtom. Har fått väldigt mycket humörsvängningar börjar typ lipa för ingenting både killen o mamma har sagt att jag blivit så känslig o tar åt mig för ingenting. Har även fått lite lätt illamående o mer trött än vanligt.

Man kan ha allt och ingenting! ;)

När jag vänta sonen fick jag endast att jag var lite extra kissnödig fram tills att jag var i v 8 typ. Sen kom illamåendet!
Svar på tråden Ägglossning Juni