• zZzZz

Vad gäller i den situation då detta brev har mottagits?

Det är från 2012/12 varför skapa trådar om det nu? 

Har du faktura som ej stämmer, kontakta företaget som står för den, det är komplett idiotiskt och låta den hitta sig hela vägen till KFM och sen tillbaka till dig igen... 

• zZzZz
    ronaldino skrev 2014-06-02 13:09:57 följande:
    det var från juni 2013 men jag fick anmärkningen nu i maj.

Jag kontaktade företaget på telefon och mail och har sparat det men det har inte hjälpt mig
    Står föreläggande 
    datum 
    2012-12-18 på din bild.. 

Och jag hade rätt på din quiz.. 
  • zZzZz
    ronaldino skrev 2014-06-02 16:57:37 följande:

De skickade det till kfm 131024 om det är viktigt att veta
    Viktigt att veta är det väl ändå inte, tycker bara inte det du skriver och vad som står på bilden stämmer...

samt varför sitta på FL och "tjata" om något som Du gjort fel i?

Det står
    Inkassokrav utformat enligt .... utsänt 2012-12-06
    och föreläggande datum 2012-12-18 ... och när det står dessa datum på KFM brev, varför svamlar
    du om att det är från 2013, typ ett år senare...

eller har du gjort samma sak igen?

I alla fall så borde DU har ringt KFM omgående när du fick det där pappret och frågat hur DU kunde göra för att STYRA undan ev problem, dvs om du skulle BETALA först och BESTRIDA sen eller tvärt om...

en P-bot är samma sak, BETALA FÖRST... BESTRID SEN.... inte tvärtom.. (fast jag felparkerar aldrig så slipper både P-böter och annat dyl)...

• zZzZz
    ronaldino skrev 2014-06-02 19:07:54 följande:
    Jaha jag har några kfm ärenden per år. Det var egentligen ett annat ser jag nu. Det är samma text i dem dock
    Några ärenden hos kfm varje år? 

Hur onödigt känns inte det? 
    Jag har aldrig haft ett ärende hos dom, men jag betalar mina räkningar, min fritid är mer värd hemma eller ute och glida jänk 
    än att skita i räkningar och behöva bråka med kfm.. 

Du kanske borde inse att problemet inte är kfm eller myndigheter, utan Du...  :) 

Med vänlig hälsning 
  • zZzZz
    ronaldino skrev 2014-06-02 19:07:54 följande:
    Jaha jag har några kfm ärenden per år. Det var egentligen ett annat ser jag nu. Det är samma text i dem dock
    Några ärenden hos kfm varje år? 

Hur onödigt känns inte det? 
    Jag har aldrig haft ett ärende hos dom, men jag betalar mina räkningar, min fritid är mer värd hemma eller ute och glida jänk 
    än att skita i räkningar och behöva bråka med kfm.. 

Du kanske borde inse att problemet inte är kfm eller myndigheter, utan Du...  :) 

Med vänlig hälsning 
  • zZzZz
    ronaldino skrev 2014-06-03 21:50:16 följande:
    Va? vad har lilla jag gjort för att bli till ett problem?

Jag fick ett brev av KFM och ringde dem och de sa jag skulle bestrida inom 10 dagar. Hade de sagt att jag kunde betala och gå helt fri på en gång hade jag såklart gjort det för att slippa problem. Min fritid är också värd lite för mycket för att handskas med KFM timmavis.
    Du säger att du har flera ärenden hos KFM varje år...

varför, varför varför?

Betala dina räkningar i tid istället..
  • zZzZz
    ronaldino skrev 2014-06-04 16:43:45 följande:
    du får läsa lite nogrannare eller så skriver jag det igen. Det är räkningar för sånt jag inte ska ha.
    Kan inte läsa noggrannare, frågan är bara varför du tydligen får 
    räkningar för sånt just du inte ska ha så du får några ärenden per år hos kfm? 
  • zZzZz
    ronaldino skrev 2014-06-04 19:40:35 följande:
    Så du menar att det bara är jag som får felaktiga räkningar, bluffakturor och annat trams. Jaja mycket möjligt om jag finns i något register där det står att det finns möjligheter att plocka mig på pengar.
    Det sa jag inte, bara frågade för du verkar ha så mycket problem.. 

Jag har aldrig fått en faktura på något jag inte ska, aldrig en bluff faktura eller annat trams, ingen jag känner heller, och har något blivit knasigt som när jag för ett halvår sen ringde Telia support för att få hjälp med en sak som ej stod på deras sida, och dom sa jag var tvungen att ringa premium support för 19,50samtal, och sen fick faktura på 5min x 19,50min, så ringde jag Telia och 60 sekunder senare så var räkningen korrigerad och en ny med korrekt belopp på väg till mig, så allt går att lösa bara man kontaktar företaget, låta det gå till KFM är bara onödigt... Och som du märkt, kan ge betalningsanmärkning och hindra ens liv i tre år... 

:) 
  • zZzZz
    ronaldino skrev 2014-06-04 22:26:29 följande:
    Jag skulle kunna ge ännu fler exempel men jag har inte fått något medhåll alls i något ärende så det känns rätt meningslöst att förklara ytterligare.

Sist jag var och vände 3 år hos KFM hade jag skaffat en extrabil med dragkrok eftersom min vanliga saknade det. Det bar sig inte bättre än att jag ställde den på en parkering där det stod "P". Inget mera. Tydligen fanns det lokala föreskrifter i denna stad (ny stad) som betydde att man fick stå där 24 tim.

Jag hittade sedan bilen efter ett par veckor när jag behövde den nästa gång med rutan full av böter, 4 st. Jag betalade in dem med nästa månads räkningar och åkte på semester.
    När jag kom hem var jag hos KFM då det visade sig funnits 6 böter totalt, vilket jag inte uppmärksammat. Så jag fick två KFM ärenden som låg och hindrade mig från att flytta i 3 år. En slags UC/KFM-husarrestDrömmer
    P betyder parkering i 24tim...

Samt p-böter ska man ALDRIG betala när dom sitter på rutan, man ska ALLTID vänta tills man får en "påminnelse" hemskickad, för ibland kan pvakten ha gjort fel, och då makuleras denne hos p-bolaget, eller så kanske någon har tagit lappen från rutan, så man ej vet om, så därför ska man vänta tills påminnelse kommer hem...

så att du betalade fyra, åkte på semester och "missade" att det var 6st, så du hamnade hos KFM köper jag inte, för du LÄR ha fått påminnelse om dessa två som du då EJ betalade...
Svar på tråden Vad gäller i den situation då detta brev har mottagits?