gudsfurste skrev 2014-06-02 13:54:10 följande:
OMG!
Du klarar inte av att köra på rätt sida av spärrlinjen, du hamnar hos KF och sen kan du inte ens tyda texten? Sen så har du barn? PERSONLIGT ANSVAR, du har satt dig i all din egen skit men gnäller i div trådar om hur synd de är om dig.
Jag tar ju PERSONLIGT ANSVAR fullt ut. Jag erkände att jag körde fel sida om spärrlinjen. Om det är så självklart att det ska kosta 16500 kan man ju vara tydlig med det så att alla vet att det är det som är straffet. Dessutom borde alla få samma straff och inte bara jag.
http://www.poliskontroll.se/trafikregler.html
En rödljuskörning kostar 3000 kr och med och med 4000 till kan du bränna igenom en 50 korsning i 90 mot rött ljus. Sen fick jag betala detta dubbelt upp och lite till. men visst när jag utan möte och god sikt helt bilfritt vistas i fel fil några sekunder så är det så mycket värre
Ang fakturan var den fel och jag bestred flera månader innan den gick till KFM skriftligen. Sen skickade någon annan handläggare den till KFM. Väl där fick jag reda på att jag skulle bestrida, ingen sa något om betala inom 10 dagar så var jag garanterad att gå fri.
Tillråga på allt gjorde jag sedan upp med Hi3G om att ge dem 3500 och att de stryker allt för några veckor sen men nu tog de pengarna och vägrar kännas vid vår ö.k. Tur att jag spelade in den.