zZzZz skrev 2014-06-04 19:53:55 följande:
Det sa jag inte, bara frågade för du verkar ha så mycket problem..
Jag har aldrig fått en faktura på något jag inte ska, aldrig en bluff faktura eller annat trams, ingen jag känner heller, och har något blivit knasigt som när jag för ett halvår sen ringde Telia support för att få hjälp med en sak som ej stod på deras sida, och dom sa jag var tvungen att ringa premium support för 19,50samtal, och sen fick faktura på 5min x 19,50min, så ringde jag Telia och 60 sekunder senare så var räkningen korrigerad och en ny med korrekt belopp på väg till mig, så allt går att lösa bara man kontaktar företaget, låta det gå till KFM är bara onödigt... Och som du märkt, kan ge betalningsanmärkning och hindra ens liv i tre år...
:)
Mm telefonerna går varma här. Tro inget annat. Jag är inte rädd för att ta kontakt. Alla kan ju inte drabbas av samma flöde och det kan ju bero på allt möjligt. Jag hade en kompis som aldrig gjorde något annat än att
åka t banan till jobbet
jobba
äta lunch
jobba
åka t banan hem
vara hemma
gå på gymmet
vara hemma
på helgen blev det en stadspromenad och lite öl på kvällen
vecka ut och vecka in.
Han ändrade aldrig på något och köpte i stort sett inget, och i så fall kontant, och ingick i princip inga avtal med någon.
Nästan alla mina ärenden har ursprung i sånt där jag gjort något han aldrig gjorde. Hyrt bil, sålt ett hus, köp mot faktura, IP telefoni, Rörmokare, Mobilt bredband, bilförsäkring, SAS eurobonus hotellnatt borta, SJ bonus 10 000 poäng borta, Bolagsverket fel debitering 500 kr, CDON felleverans, Click OK köp av högtalare Konkurs, Comviq ändrat från 20GB till 10 GB mobilsurf bunden, CSN sagt jag inte skulle betala áconto sen 2 bet anm, E-Trade 30 mail om skattesats på utbetalning, Elfynd defekt köksfläkt + 4 kreditupplysningar på 1 v, Europark fel på p bot 600 kr. o.s.v.
Nu tog jag bara A-E lite snabbt de jag kom på direkt.
Två gånger på flera års tid hörde jag talas om ärenden hos honom. Det ena var med internetabonnemang inkoppling och strul i två månaders tid och det andra var vid resa, flygbolag som gick i konkurs.