• Kristin

Sibyllekliniken?

Ni som varit på Sibyllekliniken, tyckte ni att de var trevliga och duktiga där? Var det en man eller kvinna som utförde ul? Var de duktiga på att avgöra kön? Ska dit i Januari och är lite orolig eftersom jag har sjukhusskräck....

• Svar på tråden Sibyllekliniken?
  • HelenaG

Hej,

Ja de var trevliga. Läkaren (man) som gjorde UL var skojfrisk, snabb och duktig. Det fanns inget i undersökningen som du behöver vara orolig för.

• mitha

jag var där i måndags kanonba läkare som gjorde det å han är kunnig i sin sak, han sa att det syndes tydligt att det va en liten pojk trots att jag bara är i v 21, gick in i v 22 idag.

Så lycka till om du åker dit 260:- kostar det

kramar mitha

• Mausiii

Jag har bokat in mig på en tid i början av februari. Det verkar som om det bara är en läkare där som gör könsbestämning, dr Olsen - en manlig norsk läkare. Det tar ca 15 minuter och är inte värre än något annat UL eller kontroll.

• Titti2

Hej Mausii

Jag funderar själv att boka tid men jag skulle behöva ha en tid i januari eftersom min sambo kommer försvinna i början av februari. Därför undrar jag när du beställde tid och om det var första bästa lediga tid du fick eller om ni valde den av någon annan anledning. (Jag ska själv ha i slutet av maj.)

kram

• Titti2

Mausii

Jag läste svaret på min fråga i en annan tråd om samma ämne. Får hoppas att de har fått ett återbud :o)

• isabell22

jag ringde i början på veckan då fanns det tiden i Jan

• Kristin

Tack för era fina svar *rörd* Jag tror jag fixar det här med undersökning nu, låter som ett bra ställe (har så många dåliga erfarenheter bakom mig)

Till TItti2
    Jag fick första bästa tid när jag ringde i går, verkar vara ett upptaget ställe...

• Mausiii

Titti
    Den tidigaste tiden de hade när jag ringde var den 28 januari. Men vi bokade in en tid så att det skulle passa in med helgbesök i Stockholm, eftersom mina svärföräldrar bor där.

Fick du någon tid i januari? Annars kan du kolla med MammaMia...

• solros

Vill bara säga att jag gjorde Ul på Sibyllekliniken igår och jag är inte särskilt nöjd. Läkaren Stein var trevlig och bra, men jag tyckte UL var för kort tid. Videoinspelningen är på ca 4 min...och inte speciellt bra den heller. Vi var där max 10 min. Lite skillnad mot det ordinarie UL-besöket (45min). Tror kanske det kan vara värt att betala lite mer (Mammamia) för att bli helt nöjd...Läste ngt om att de är nogrannare där, det kanske stämmer. Lycka till!

• Kristin

Va tråkit att det gick så fort...

• mitha

oj min videoinspelning är ca 15 minuter så det är tydligen olika hur fort det går, jag tycker det va jättebra på sibyllekliniiken han mätte min tintin å såg till att allt va som det skulle, allt som allt tog det 15 minuter ca mitt ordinarie ul tog 20 minuter så d va inte så stor skillnad fast nu fick jag ju se könet me.

Jag tycker d va ett bra ställe iaf

kram å lycka till

Svar på tråden Sibyllekliniken?