Inlägg från: Snällspiken |Visa alla inlägg
  • Snällspiken

varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?

Det behöver man inte lära dem, de klurar snabbt ut att det går ändå. Maken sitter ner, på dagis måste barnen sitta ner men sonen – fyra år – står ändå upp. Han träffar alltid rätt och känner sig väldigt stolt över att kunna övertrumfa storasyster i kissteknik. Har inte hjärta att säga åt honom att sitta. 

• Snällspiken

Japp, jag skulle definitivt stå om jag kunde, i alla fall då och då! Gör det ändå i vissa lägen, typ på sunkiga toaletter, men det är betydligt svårare att pricka rätt som tjej och man får halvstå, fast det är bra träning för låren i alla fall :)

• Snällspiken

Det är väl inget direkt problem med att sitta ner men att stå upp känns sjävklart coolare! Lite som att skjuta prick med en brandslang, och hur många fyraåriga killar gillar inte denna tanke?
    Jag är som sagt tjej... men jag kan definitivt relatera till frihetskänslan man får av att stå upp! Plus att det är urbökigt att lägga papper runt en sunkig ring på t ex ett lokaltåg, och sen lägger man antingen för mycket papper och då läcker kisset in på en själv (blä!) eller också blir det för lite papper som glider ner i toan och man får ändå ha kontakt med den vidriga ringen. 

Framför allt: Den som kan ståkissa har dubbelt så många alternativ. 

• Snällspiken
    sextiotalist skrev 2014-06-11 08:05:18 följande:
    Som omgiven av pojkar och män, och eftersom det är en fråga som ältas rätt ofta, så skulle jag nog säga ett direkt nej tlll denna analys.

De flesta börjar med pottan ja, men inte alls alla. Min erfarenhet är att de flesta killar börja sin torra resa genom att kissa utomhus på sommaren stående.
    Här har vi exakt samma erfarenhet! Pojken blev tidigt helt torr och vägrade därefter potta, han ville vara "stor" och gick direkt till toan. Att stå upp är följaktligen ännu "större" och coolare. Har inget med senhet eller konflikter att göra, snarare tvärtom skulle jag tippa. 
Svar på tråden varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?