• Natulcien

varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?

Vår 3,5-åring sitter ner och kissar. Men det är ganska naturligt eftersom hans pappa också gör det (som tur är).
    Men visst lär vi ju visa honom hur han ståkissar också, så att han kan göra det till nöds på en skogsvandring eller en sunkig, offentlig toalett. I nödlägen kan ju det vara praktiskt.
    Men hemma hos oss och hemma hos andra är det sittkissa som gäller.

• Natulcien
    Studentpappa skrev 2014-06-02 23:35:14 följande:
    Vad är problemet med att stå? Småa penisar pinkar ju ändå rakt fram under ringen smile2.gif

Jag både sitter och står, på en offentlig toa sitter jag aldrig och det skulle ingen kvinna göra heller om de slapp. Jag har iofs ingen förhud så jag kan också sikta, kanske är det som förenklar för mig.
    Man får ju såklart hålla ner snoppen. Går jättebra.

Jag (kvinna) har inget intresse av att ståkissa. På offentliga toaletter lägger man bara lite papper på ringen. Är det sunkigt så höjer man bara rumpan en cm ovanför ringen och tränar samtidigt sina lårmuskler. Skit (!) enkelt.

Min sambo sitter också ner, eftersom han tycker att det är enklast. Inget jag har påverkat. Han har alltid gjort det.

Jag förstår inte vad som är problemet med att sitta...? Glad
  • Natulcien
    omjaghinner skrev 2014-06-03 17:40:30 följande:
    Istället för att lära era pojkar att sitta kan ni väl lära dom att torka upp efter sig? 
    Fast det måste ju vara enklare att "sitta - kissa - färdig" är att "stå - kissa - städa - färdig"?
  • Natulcien
    omjaghinner skrev 2014-06-03 20:18:04 följande:
    Du förlorar ett moment när du står; stå och kissa är samma. Har man otur ibland så får man väl städa.

Tror att ni tjejer och killar inte riktigt förstår hur myckey enklare det är att stå.

Du behöver inte heller dra av dig byxorna, räcker med gylfen. 
    Man sipper ta på kläderna efteråt och man slipper resa sig upp. Det är dessutom renligare att stå. 
    He he...ja, för det tar ju jättelång tid att sätta sig ner... hela en tiondels sekund. Att städa efter sig lär ju ta längre tid...

Och diskussionen gäller ju dessutom just att det inte är renligare att stå. Jag har sett tillräckligt många toaletter efter herrbesök för att kunna avgöra det. Även om du prickar skålen så blir det ju ett visst skvätt.

Jag tror inte alls att det är enklare att stå. Jag tror snarare att vissa bara är så vana vid det att de inte kan tänka sig något annat. Min sambo är den mest praktiska, rationella och genomtänkta person jag vet. Så om han sitter ner måste det, helt enkelt, vara det bästa! Flört
  • Natulcien
    Pippiputti skrev 2014-06-10 22:46:18 följande:
    Min son har jag har jag lärt att stå för att jag vill inte att han skall sitta på offentliga toaletter eller hemma hos andra som jag inte vet om de städar sin toalettstol regelbundet.
    Intressant. Ståkissar du också om du är hemma hos vänner och bekanta då? (Om du är kvinna?)
Svar på tråden varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?