Inlägg från: Juno |Visa alla inlägg
  • Juno

Jag hatar tjocka människor

Sök hjälp. KBT funkar bra mot fobier och tvångstankar.

• Juno

KBT - kognitiv beteendeterapi. En terapiform som är effektiv för att behandla fobi för olika saker. Din fobi för tjocka människor verkar vara en typ av social fobi och där är KBT vanligen effektivt. Vänd dig till dig vårdcentral

• Juno
    Anonym (tjockishatare) skrev 2014-06-03 09:11:36 följande:

Detta är ingen fobi, jag är inne rädd för feta människor. Jag hatar dom bara. Jag vill gå fram och slå dom på käften av ren ilska.

Ilska och hat kommer vanligen ur rädsla. Det måste vara oerhört jobbigt för dig TS, att vara arg och vilja slåss i stort sett varje dag. Du kan ju inte gå ut, utan att drabbas av raseri. Tänk vad mycket energi du skulle kunna lägga på positiva saker om du blev av med ditt hat.
  • Juno
    Anonym (tjockishatare) skrev 2014-06-03 09:06:23 följande:

Jag känner ett hat mot dessa människor också. Alla som inte bidrar med någonting vettigt i samhället är onödiga.

Undrar stillsamt vad du bidrar med till samhället. Måste vara svårt för dig att ha ett jobb eftersom du din ilska måste ge dig grava samarbetssvårigheter. Och med tanke på att du sitter på FL på arbetstid så...
  • Juno
    Dixie skrev 2014-06-03 09:21:47 följande:
    hur menar du då? på vilket sätt vinner samhället på det? 

borde vi då inte även utrota rökare, alkoholister, de som har psykiska sjukdomar - varför bara de som är tjocka?  

Och barnen? Hur gör vi med dem? De kostar ju fantastiska summor! Skickar dem till Norge och ta tillbaka dem när de är färdigutbildade vid 25 års ålder?
  • Juno
    Dixie skrev 2014-06-03 09:39:00 följande:
    men då pratar de ju norska!? 

Det har du rätt i! Lika bra de stannar där då Skrattande
Svar på tråden Jag hatar tjocka människor