• Danni 83

Vi trebarnsföräldrar

Hej,

En tråd för oss som har tre barn . Här kan vi prata om syskonkärlek, att räcka till för alla, relationen, livspusslet m.m

Jag fick tredje sonen den 26/5 och befinner mig i lyckorus. Skulle gärna ha lika många barn till om jag fick.

Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010.
  • Svar på tråden Vi trebarnsföräldrar
  • Danni 83

Välkommen :). Här hemma är vardagen över oss så stora killen har börjar första klass och mellersta är på fsk mån-ons. Hemma med mig och bebis tors-fre. Lilleman blir tre månader idag <3

• Frida Andersson
    Danni 83 skrev 2014-08-26 10:57:50 följande:

Välkommen :). Här hemma är vardagen över oss så stora killen har börjar första klass och mellersta är på fsk mån-ons. Hemma med mig och bebis tors-fre. Lilleman blir tre månader idag <3

Vilken sköning! Älskar att ha alla barnen hemma men visst är det mysigt att få rå om den lilla helt själv för några timmar. När flickorna kommer från skolan så turas dom med att pyssla med lillebror, jag blir sittandes och bara njuter av att se dom.
  • LillaMamman77
    Danni 83 skrev 2014-08-26 10:57:50 följande:

Tack! Vilken sötis :)
  • lupin84

Mina stora går mån-tors 8.30 - 12.15 på förskolan... är lite tajt o en hel del körning!

mysigt med lite tid för Thor, när alla är hemma så är det full fart.

har börjat så smått med smakisar, han tycker sådär.,

• Kina79

Hejsan!
    Jag hänger gärna på här jag också.
    Har tre döttrar, de är födda feb 2004, april 2006 och maj 2010. De är alltså 10, 8 och 4.
    Vi bor sen tre år tillbaka i södra Kina, i Shenzhen.
    Barnen går i amerikansk internationell skola, i pre-K (alltså sista året innan riktig skola), 3:an och 5:an.
    De börjar bli stora . Lillan var hemma med mig tills hon var 3 år och 3 månader, till viss del saknar jag den tiden.

• kokos

Måste bara fråga och man måste inte svara om man inte vill... Vad har ni för barnförsäkring? Tycker det är så svårt!!

• Frida Andersson
    kokos skrev 2014-08-31 06:42:35 följande:

Måste bara fråga och man måste inte svara om man inte vill... Vad har ni för barnförsäkring? Tycker det är så svårt!!

Vi har hos folksam på alla barnen. Har högsta beloppet. Ring runt och kolla lite så hittar du säkert nått bra. Ett tipps är att ta där ni har era övriga försäkringar då det då brukar bli billigare
  • Kina79

Vi har hos LF, eftersom min man varit kund där i tid och evighet

• Danni 83

Vi har länförsäkringar på minsta, IF på mellersta och yngsta. Tog Länsförsäkringar för att vi hade hemförsäkring där men det var bättre villkor på IF när jag läste på till nästa..

Svar på tråden Vi trebarnsföräldrar