• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hål eller flatsidan?
  • Pathfinder

    Hålsidan! Så det får plats mer gott smör. (INTE margarin, uäk!)

  • EnAnonumius
    Kofot skrev 2014-06-04 11:05:21 följande:
    Här säger vi hårdbröd så det kanske är dialektalt?
    Jag smörar på hålsidan.
    Ehh..., ja det är dialekt.. Vissa dialekter säger "hårtbröd" Glad

    Fast det heter knäckebröd egentligen, och det är så står även på förpackningarna med från typ bagerier som "Leksand", "Wasa" etc.. Flört

    Men för att svara på din TS, så tar jag på "hålsidan", inte för att få mer smör utan för att jjag tycker det ser "snyggt" ut när hålen är fyllda och topparna är knäckebrödets färg men bara lite "glansigare".  ja jag vet det är fånigt egentligen men men..


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Jackson skrev 2014-06-04 11:41:42 följande:
    Vad är hårdbröd? Knäckebröd ska smöras på den flata sidan! ;)
    En tråd med få inlägg och ändå inte orkar att läsa så du ser att svaret redan finns på den frågan?

    TS och andra ett tips svara inte på frågan då den är redan besvarad.  Folk får lära sig att "orka läsa" med.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Rafael90
    Majakattan skrev 2014-06-04 09:22:29 följande:
    Flatsidan eller den så kallade fattig-sidan Skrattande
    Min syster tyckte hålsidan skulle vara fattigsidan, för om man fortsätter smöra på den så blir man fattig till slut... Drömmer
  • fluu

    På den sidan du kallar flatsidan, eftersom det fastnar minst smör där.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Batmamba

    Givetvis på flatsidan.
    Nu är det ju så att flatsidan faktiskt vann Knäckebrödskriget i år. Så det är bara för oss alla att lyda.

  • Hjortron

    Det beror på. Hur mycket smör man är sugen på eller anser sig bör äta just då. :)

  • Aniiee

    Jag är inget fan av smör på mackan (om det inte är rostbröd eller pinfärskt ur ugnen, för då smälter det) så jag får säga..... ingendera!


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Jackson
    EnAnonumius skrev 2014-06-04 12:55:12 följande:
    En tråd med få inlägg och ändå inte orkar att läsa så du ser att svaret redan finns på den frågan?

    TS och andra ett tips svara inte på frågan då den är redan besvarad.  Folk får lära sig att "orka läsa" med.
    Hmm* Ironi på internet.. check! (Du såg inte min smiley eller?)
  • nåldyna

    Hålsidan, så att man inte får mjöl och gryn och smulor på smörkniven som man sedan kletar ner hela smörasken med. 

Svar på tråden Hål eller flatsidan?