• parföräldrar

    Träffa nya vänner Borås

    Hej jag är en tjej som är 24 har barn och är gift vill gärna träffa personer i Borås för att kunna träffa både med barn och utan. Gillar att gå ut och äta, bio, köpa kläder, fika, baka.... Och bara vara.... Träffar gärna personer som är äldre, mellan mig och min man är det nästan 10 år

  • Svar på tråden Träffa nya vänner Borås
  • amela

    Hejsan.
    Jag är 26 år och bor också i Borås. Är också gift, har en 1-årig dotter och är gravid med tvillingar. Jag söker också efter vänner i Borås. Jag är med på det mesta, bara jag slipper gymma :). Hör av dig! Amela

  • bjlund90

    Hej!

    Jag är även jag nyinflyttad i Borås och söker vänner! :) jag är även jag gravid :)
    hör av er! :) 

  • Elin_

    Hej!

    Vet inte om tråden fortfarande är aktuell men även jag är nyinflyttad i Borås. Flyttat hit med min sambo och vår son på 18 månader. Är 26 år och jag vill också träffa nya vänner

  • amela

    bjlund90 skrev 2014-08-17 14:50:01 följande:

    Hej!

    Jag är även jag nyinflyttad i Borås och söker vänner! :) jag är även jag gravid :)
    hör av er! :) 


    Vilken vecka är du i? jag är i 31 nu, men är lika stor som om jag var i 40. Orkar snart inte vänta på bebisarna mer. Vi har fått förbereda oss på att de kan komma när som helst sedan v 26.
    Elin_ skrev 2014-09-16 13:12:41 följande:

    Hej!

    Vet inte om tråden fortfarande är aktuell men även jag är nyinflyttad i Borås. Flyttat hit med min sambo och vår son på 18 månader. Är 26 år och jag vill också träffa nya vänner


    Vart i Borås har ni flyttat? Vi bor i Norrby, men ska flytta till Sjöbo om någon månad. Går din son på förskola än? Dottern är på förskolan fram till jag föder, sen får hon gå hemma med mig. Får hoppas det inte blir för tråkigt för henne :).

  • Elin_

    Vi har flyttat till druvefors..bor ungefär mitt emot Ica maxi. Han blev inskolad i augusti. Gick på dagis innan vi flyttade hit också så det har gått hyfsat smidigt. Skönt att komma in så fort för det gör ju mycket när de får leka av sig.

    Vad kul! Hon får nog mycket att fixa och hjälpa till med. Hört att det finns några bra öppna förskolor här också och det är ju perfekt när man går hemma.

  • amela

    Vad härligt att inskolningen gick bra! De är så jobbigt när de skriker och inte vill stanna kvar på fsk. Dottern älskar sin fsk. Vi hinner inte ens komma innanför dörren förrän hennes små ben springer i luften för att komma till leksakerna :). Det ska finnas en öppen fsk vid ica maxi har jag för mig. Hann aldrig gå till några med dottern. Var bara mammaledig i 7 månader. Men denna gången ska jag nog komma iväg.
    Hur trivs ni på druvefors? Vi funderade på att flytta dit, men det kom såldes aldrig några lägenheter där när vi letade. Var bodde ni innan? 

  • Elin_

    Usch och fy för förkylningar säger jag bara!!...nu har vi legat hemma hela familjen.

    Vi hade tur för sambon hade sparat poäng länge så vi fick lägenhet fort när vi väl började söka. Vi flyttade från Anderstorp/Gislaved. Varken jag eller han trivdes där och när han blev erbjuden nytt bättre jobb här så bestämde vi oss för att satsa???? Jag pendlar fortfarande till jobbet i Gislaved men hoppas på att det ska dyka upp något här snart.

    Ja, fick tipset på BVC för någon månad sedan. Hon sa att den öppna förskolan var väldigt populär och fin. Är snart lite långledig så ska nog ta ett besök där. Kan uppdatera med betyg???? Vi gick mycket på öppna förskolan i Gislaved när jag gick hemma. Försökte komma iväg 1 gång i v..sonen älskade det.

    Någon som provat badet i stan? Vad tyckte ni?

  • amela

    Vad tråkig att ni varit förkylda! Vi har sluppit det än så länge. Vi har t.o.m. sluppit vabba under hela oktober!! Innan var vi hemma varannan vecka för dottern blev hela tiden smittad på förskolan.
    Vad jobbigt att behöva pendla ända till Gislaved, det är ju en bit att åka. Hoppas du hitta jobb i Borås snart, så du slipper pendlingen! Vad jobbar du med?
    Jag tänkte också börja gå till öppna fsk nu när jag snart kommer vara mammaledig. Det blir ju roligare för dottern att slippa vara hemma hela tiden. Vi kanske kan gå ihop någon dag? Våra barn är i samma ålder, så de borde nog trivas ihop :)
    Jag har varit på stadsparksbadet ett fåtal gånger och har tyckt det varit helt ok. Men då har jag bara varit där för att simma. Har dock inte varit där med dottern än, så jag vet inte hur barnvänligt det är. Har funderat på att gå dit med henne någon gång, men det får nog vänta ett tag till. 

  • Elin_

    Ja, det är ju sådana perioder nu ju. Då har vi det tvärt om här. Vi har klarat oss utan förkylning innan men nu har vi varit hemma nästan hela oktober hela familjen. Liam har piggat på sig och gått till förskolan de 2 sista dagarna och vart sååå glad för det. Skuttat till dörren på morgonen och knappt hunnit säga hejdå när jag lämnat honom.

    Jobb finns det nog alltid men vill inte byta ett fast jobb mot ett kort vikariat. Funderar på att ta tjänstledigt och prova på något annat så man kanske får in foten någonstans. Jag jobbar som undersköterska på ett demenscentra. Vad jobbar du med?

    Ja, det hade vart kul. När är BF beräknat? Så mysigt med en liten till.

  • amela

    Visst är det skönt när dem trivs på förskolan. Jag var alltid så orolig för att det skulle bli jobbiga och utdragna avsked, men istället har lämningarna tagit max 5 minuter. Men dottern går sin sista vecka nu. Vi tycker det är jättetråkigt för hon älskar verkligen sin förskola. Men jag ska bli igångsatt på torsdag och sen får hon inte gå där mer. Vi ska få tvillingar så både jag och min man kommer vara föräldralediga fram till februari-mars, så hon kommer förlora sin förskolaplats. Sedan ska vi flytta från Norrby till Sjöbo till december, så det blir väl att byta förskola ändå.

    Håller helt med dig om att man inte vill byta från fast till vikariat. Framtiden blir ju direkt otryggare. Men tjänstledigt är ju ett bra alternativ. Skulle du vilja fortsätta som undersköterska, men inom något nytt område, eller funderar du på att testa något helt nytt? Jag är nyexad logoped. Har tänkt börja söka jobb till våren, när barnen blivit lite större. Det finns tyvärr inte så många logopedjobb i området, så jag måste börja söka tidigt och hoppas att jag får något till efter sommaren.

    Ja, vi längtar verkligen till bebisarna. Men jag är lite orolig för hur det ska gå med 3 så små barn. Kan ju bli riktigt kaotiskt. Nästa vecka lär jag få svaret :)

  • Elin_

    Oj så spännande! Jag är själv tvilling och har även en storasyster som är 1 år äldre. Det har nog inte alltid varit lätt för mina föräldrar men vi syskon har ju alltid haft varandra. Tror det kommer gå bra.. Och stort dubbelt grattis i förskott till er!

    Så skönt att ni kan vara hemma båda två i början. Det gör nog mycket innan man har kommit in i de där vardagliga och känner att det flyter på.

    Jag hade nog dels kunnat tänka mig att fortsätta jobba som undersköterska om det är liknande det jobb jag har nu och om jag får behålla den lön jag har. I annat fall kan jag tänka mig något helt nytt och spännande. Har även börjat fundera på om det är dags att sätta sig i skolbänken igen. Men hur ska man kunna välja!? Tror egentligen inte riktigt att jag vet vad jag vill göra.

    Just nu är vi nog nöjda. Allt flyter på och härom dagen när vi gick inne i stan en runda sa Joakim, min sambo att det känns som att vi alltid har bott här. Det känns hemma! Jag hade nog inte kunnat säga det bättre själv heller för vi trivs verkligen och äntligen har vi fått ro och känner att vi är där vi vill vara i vårt liv. Jobbsökandet har liksom prioriterats bort lite för trotts allt är vi nöjda. Får ta tag i det när rastlösheten kryper inpå.

    Hoppas det dyker upp något för dig med!

    Tänk! I morgon/övermorgon beroende på hur lång tid det tar blir du mamma...igen!

    Lite avis.

  • parföräldrar

    hej! ska vi bestämma fikaträff för mammor med småbarn i Borås????

  • Working girl 29

    Hej! Vad kul med en sån här tråd! Jag är 34 år och från Borås men har bott i Sthlm många år men har nu flyttat tillbaka. Bor med min man och dotter som snart är 3 år. Hade vart kul att lära känna nya vänner då mina barndomskompisar inte bor kvar i stan. Både saker med barnen och kanske bio eller ta ett glas vin! Kram

  • Lenita94

    Hej! Vet inte om denna tråd fortfarande är aktiv men.. Är 25 år och bor i Borås, träffar gärna nya vänner! Har BF 26/10 (första barnet) ??

Svar på tråden Träffa nya vänner Borås