Inlägg från: Sofie29 |Visa alla inlägg
  • Sofie29

Frågor om amning

Jag har lite frågor om amning. Jag var på en föreläsning på sjukhuset igår och sen när jag kom hem så kom jag på lite saker som jag inte fått svar på, typiskt

Hon nämnde inget om att man ska alterneta bröst men det ska man väl göra? Och hur noga är det då? Alltså ska man köra stenhårt på att man tar vartannat bröst eller kör man på känn?
    En av mina kompisar tipsade om en app där man då höll koll på vilket bröst man använde senast och även hur länge man ammar vilket då leder mig till nästa fråga, behöver man verkligen ha koll på hur länge man ammar? Man ammar väl så länge och mycket man behöver?

Sen sista frågan, är det nån som vet när man kan börja med bröstpump? Jag tänkte ta med mig den til BB så att man kanske kunde få hjälp första gången.

• Svar på tråden Frågor om amning
  • Sofie29

Tack så jättemycket för era svar och tips!!
    Nja jag vet inte om jag kommer att pumpa, jag har fått en bröstpump och ja jag tänkte att det kanske kan vara skönt nångång att pumpa så att pappan kan mata och om jag ska nånstans. Men ja jag har ju aldrig fått barn förut, jag vet inte hur det kommer att kännas eller hur det funkar. Det kanske är så att man vill ha en break ibland och då kanske det är skönt om man har pumpat så att pappan kan mata, eller så är det tvärtom jag kanske inte alls vill lämna ifrån mig matningen :)
    Näe men ärligt jag vet inte hur det kommer vara så jag vill bara förbereda mig så gott det går :)

Svar på tråden Frågor om amning