Inlägg från: EmmasaraL |Visa alla inlägg
  • EmmasaraL

    Vad skulle ni ha gjort? Alla tips o råd är välkomna!

    Jennie1 skrev 2014-07-02 15:29:44 följande:
    Haha, det finns nog säkert bra med simmare där. ;)
    Lite jobbit när det blir som tvunget bara för att det finns chans..
    Pratar ni öppet om allting dethär med äl, flytningar och allt annat du och din sambo?

    Jo vi har legat regelbundet hela månaden men jag har fått lite mensvärk nu och borde ju få den imorgon enligt min "vanliga" cykel.. Plus att jag har varit döhungrig och ömma bröstvårtor précis som jag alltid har innan jag får mens. Så är rätt säker på att den är på ingående.

    Jo fötterna på jorden, helt klart ska vi försöka ha de. Nu är det ju semestertider så ska försöka släppa dom tankarna och njuta av fyra härliga veckor. Nu om nångång behöver man ju inte planera sexandet. Känns ju som att lusten blir starkare när man slipper stiga upp i ottan och slita på jobbet. Nu har man ju mycket tid till varandra. :) 
    Ja precis. Haha, ja, jag säger till min sambo när jag har ÄL-flytningar, för då vill han gärna att vi ska tajma det med sexet. Han har varit mest drivande nu denna gång, tycker jag. Fast det tråkiga är att han vill såg gärna att det ska bli nått och har då haft svårt att komma, han säger att han känner prestationsångest. Men jag menar att vi har ju sex för att vi vill och inte bara för att få barn. Vet inte om han håller med där riktigt just nu...  jag försöker verkligen avdramatisera det hela så att han ska må bra och inte låsa sig. Jag är inte så pushade i detta, försöker ta det med ro.

    Ja vad bra Regelbundet är bäst. Hur har det gått för er? Blivit nån mens?

    Ja, man kan ju inget annat än att försöka. Gött, hoppas du får fyra underbara veckor! Nä precis, kan man ha det när man känner för det! Haha, ja ju mer utvilad man är, desto mer orkar man
  • EmmasaraL
    Jennie1 skrev 2014-07-05 19:56:55 följande:

    Ja, men det är nog rätt vettigt. Skynda lååångsamt. Då borde de inte blir sån stress för honom heller. Jobbigt om det går i lås, är ju inte bara oss allt hänger på... 

    Man får passa på av att njuta med varandra under tiden, göra roliga saker tillsammans och inte glömma bort att leva i nuet. :)

    Ännu ingen mens.. Så mkt möjligt är mensen också 1-2 veckor sen. Känner mig inte konstig på ngt sätt mer än att jag har haft lite molvärk, men det kan ju vara vad som helst. Sist jag plussade så började jag må lite småilla redan en vecka efter äl. Så tror inte något har fastnat denna gång, men man kan ju alltid hoppas. Har jag inte fått min mens om en vecka ska jag testa..

    Har du jämn cykel? När är din bim? 


    Japp vi får försöka ta det lugnt, särskilt om vi inte lyckas nu utan behöver fortsätta tajma ägglossning med mys. Ja det var lite tufft för honom, jag försöker få honom att ta d lugnt. Hoppas d hjälper. ja det är det man får försöka göra. Bra med semester, vi njuter för fulla muggar :)

    Hm.. Ja det kan ju blir ur balans efter ma/mf. Oj redan efter 1 vecka? Hm... Intressant. Jag kände inget, vad jag kan komma ihåg. Ja klart vi hoppas :) håller tummarna! Håll mig gärna uppdaterad ;)

    Första mensen efter mf var punktlig men ganska lång, vilket gjorde att ÄL blev förskjuten med 5 dagar. Så prel BIM är ca 14-15/7. Du väntar fortfarande på första mensen?
  • EmmasaraL
    Jennie1 skrev 2014-07-17 10:58:22 följande:
    Hej hej!

    Skönt med semester, man börjar bli lite slapp! ;)
    Jag fick mens förra torsdagen så bara att tagga om.. Men det var ganska väntat, kändes inte ens som att jag hade haft ägglossning, så det var en rätt konstig cykel. En veckas förskjutning med allt..
    Så hoppas att denna blir lite mer som "vanligt", 28 dagar.

    Men nu till den stora frågan? Hur går det för dig, ett plus på stickan?

    Kram
    Hej! Ja, är på sluttampen nu, sista sem är på måndag, sedan börjar allvaret igen Haha, jag har varit sjukt slapp! Hur länge till har du semester?

    Ja okej, men då har du ju ÄL snart igen ju, om inte nu! Ja, det hoppas vi på Jennie. Inte undra på att den var konstig, efter mf och allt. Kroppen tar sin tid att återställa sig. Kör ni varannan dag nu efter mensen lr hur går det?

    Haha, nej. Inget plus här. Fick mensen i tisdags, kom som en rännfors och idag är den slut, så min mens är back on track, alltså fyra dagar som tidigare. Sist varade den i 9 dagar men det var ju 1:a mensen efter MA så det var ju inte så konstigt.

    Så vi satsar på att bli gravida till nästa ÄL, vilket är nästa helg om allt går enligt planerna och kroppen vill.

    Kram på dig
  • EmmasaraL
    Jennie1 skrev 2014-07-29 17:05:22 följande:
    Hej halloj!

    Tillbaka på jobbet igen, andra dagen mer exakt. Man är ju något trött på morgonen när väckarklockan ringer.... :b Tar väl ett tag innan man kommer in i rutinerna igen.

    Jag har faktiskt ingen koll på min äl nå mer. Vet inte om jag har haft den eller om den är sen... Har inte haft nå äl flytningar ännu. 
    Det är bara att vänta och se. Det har nog blivit mer eller mindre varannan dag senaste tiden. Hur kör ni?
    Har du äl på gång?

    Jag kanske också måste lära mig att känna på livmodertappen så man kanske får nå riktmärken... Har du nå tips hur det ska kännas?

    Kram kram :)
    Aaa, haha, det är klart. Det var jag också. Är ju en liten omställning om man fått sovmorgon på semester hehe. Har fortf inte kommit in i jobbet helt, är smått seg och verkar inte göra mkt vettigt. Men skyller det på värmen också

    Jaså? Hm...! Hur skulle du göra? äl-tester? Ja, men så länge man bibehåller den där mysstunden varannan/var tredje dag så bör man ju iaf inte missa nått.

    Japp, ÄL startade i fredags, verkar dock inte vara slut än. Denna gång har flytningarna varit "Fina", inga konstiga bruna klumpar i dem eller blandat med rosa. Så nu är nog kroppen helt återställd.

    Mja, vet jag om att jag har Äl försöker vi köra varannan dag, annars blir det lite mer när vi känner för det.

    Ja, om du känner av livmodertappen så är du inte inne i din fertila nivå. Känner du knappt av den eller inte alls, så är du inne i en fertil period. Det är det man känner högst upp i slidan, en mjuk liten bulle som sticker upp.

    När fick du mens senast?

    Kram!!
  • EmmasaraL

    Jag är socialsekreterare på ekonomiskt bistånd. Under sommaren tar vi emot färre besök så då blir man ganska uttråkad av alla papper man istället ska hantera.. Vad jobbar du med?

    Ja, för mig tog det tid. Vissa kan ju bli gravida på en gång efteråt, så min kropp var nog inte redo.

    ÅÅ, så pass! Ja,  men då har vi nästan samma cykel (den normala på ca 28 dgr innan mf ändrade om). Hm okej, hur länge hade du mens när du fick den 11 juli? Ja, det återstår och se. Inväntar du denna mensen nu eller du har inte haft känningar av ÄL efter den mens du hade sist? Jag kan rekommendera att försöka lära känna kroppen, när jag väl fått koll på hur det ska kännas med livmodertappen så var det ganska enkelt.

    Jag hade senaste mensen 15-18 juli, fyra dagar precis som vanligt. Jag räknade ut på någon ägglossningsberäkning att jag skulle ha ÄL perioden 25/7-30/7, men tror att Äl kom senare, haft kraftiga ÄL-flytningar efter beräknad period, så gissar på att min nya Äl-period eg har varit 27/7-31/7 ca. Jag brukar alltid utgå från mina flytningar, de är ganska svåra att missa, särskilt när ägglossningen är på hög nivå för då är det massor (ursäkta beskrivningen...) Jag har även känt av livmodertappen, men tycker den har varit lite underlig.. Ena dagen kände jag den knappt, andra dagen kände jag mer, nästa dag var den hög igen så jag knappt nådde den. Haha, känns udda att man har nått som rör sig så mkt därinne, som man inte känner av liksom!

    Tror det var i torsdags som jag hade kraftiga känningar på högra äggstocken, som ett svidande stickningar. När jag sedan råkade nysa, fick jag jätteont där så tror det var ett ägg som lossade (hoppas på det iaf). Om det stämmer så är BIM ca 14 augusti. Brukar ha 14 dagar till mens efter ÄL. Vi har haft sex varannan dag, någon dag hade vi två dagar på raken.

    Håller tummarna nu att det tagit sig. Hade varit mysigt med ett april-barn/tidigt majbarn.

    Håller även tummarna för er

  • EmmasaraL

    Låter spännande! Hade också velat arbeta mer med kroppen! Ja, det kan jag förstå :)

    Ja okej, det är ju bra. Flytningarna verkar vara duktiga på att variera från dag till dag. Konstigt att äl-test visar neg, men det kan ju vara att du är i ett tidigt stadie på flytningarna. Sedan kan jag inte sluta tänka på min väninna som aldrig fick något positivt test på äl, men blev gravid ändå. Mm, jag håller med, det är jättejobbigt att man inte har koll på BIM. Vet man ungefär när man fått sin ÄL (genom flytningar mm), så kan man prel-beräkna BIM iaf. Den kommer ju uteslutade 14-16 dagar efter ÄL.

    Vi hoppas på ett plus för dig, men om mensen kommer är det ju alltid bra att lära känna sin kropp lite mer  

    Ja, det är skönt. Det har varit bra flytningar nu jmf med de två andra efter mf. 

    Vi är jämngamla, 27 år. Om vi inte råkat bli gravida i april så hade vi börjat försöka i augusti-september, vilket är ironiskt eftersom vi är där nu... kände så långt dit. Men sedan mf så har jag inte kunnat tänka på annat än att försöka bli gravid igen. Har alltid sagt att jag vill ha april/maj-barn, men när jag blev gravid i april så kändes det som att det kvittade. Nu känns det mer att det kvittar mer än någonsin! Om det tar sig så blir det ett april/maj-barn. Känns skumt på nått sätt.

    Hur är det med er? Ålder? Hur länge har ni försökt?

    Det tar ju ca 1 vecka för ägget att fästa, så tror det var att när jag nös så spände jag hela bukmuskeln, och har troligtvis blod skvätt iväg från äggblåsan i samband med ÄL och då svider det ju ofta det på bukväggen Men vem vet, vet ju inte riktigt vad som försiggår därinne

  • EmmasaraL

    Instämmer helt med dig. Plötsligt var en decemberbebis det bästa jag kunde tänka mig och så besviken när det inte blidde nått. Ja, det spelar verkligen ingen roll. Man har inte råd med att önska en massa, bara det föds fram en frisk liten bebis

    Vad gulligt att ni haft koll på varandra innan ni blev tsm Vi har varit ihop i 9 år, så vi känner att det verkligen är dags, vi känner varandra innan och utan och nu behöver vi ta nästa steg för att på nått vis fullända vår relation. vad kan vara mer ultimat än en mix mellan oss båda? :)

    Ja, jag också! Märkligt att en graviditet kan väcka så mkt hos en. Ja, samma här. Försöker spara så mkt pengar som vi bara kan och bara njuta av vår ensamtid. haha, ja, man är verkligen uppbunden i flera flera år framöver. Känns så himla spännande. Jag känner att jag har lugnat mig lite, innan var jag sjukt stressad över mf och att få barn på nytt. Visst, vill gärna bli gravid nu, men det får ta sin tid.

    BIM är prel 14 augusti. Hoppas tiden går snabbt! Nä, jag brukar aldrig känna av något, varken på bröst eller annat. Sist mensen kom, var det en total överraskning. Jag har ingen värk innan heller, vad jag kan minnas. Värken är under tiden jag har mens.

    Hm.. nja, man ska ju tempa sig varje dag direkt när man vaknar, innan man går upp från sängen under hela sin cykel (kan förhoppningsvis skippa under mensperioden...) då äl höjer kropppen 0,5 grader upp till 1 grad. Men jag är ingen tempfantast :D Det ska finnas appar att dokumentera för att lättare hålla reda på allt

  • EmmasaraL

    Japp, stämmer precis :)

    Hm... ibland måste jag bara ha lakrits, ibland choklad, ibland kanelbullar haha.. otroligt vilka begär man får :) Hm, intressant!

    Haha, ja, in med tempen direkt när man vaknar.. känns inte superlockande :)

    Japp! Nästa onsdag eller torsdag. Min mens är jäkligt punktlig så kommer den inte på torsdag kommer jag testa på torsdagkvällen eller fredagmorgonen ;) ja, men det låter ju bra! Ja, det är ju klart, du använder ju din kropp hela tiden så kanske inte så lätt att skilja ut smärtorna :)

    Jag har varit snortrött idag på jobbet iaf. Sist jag var så trött på jobbet var jag gravid. Men det kan ju vara vädret också, eller nått likanden. Ville bara lägga mig och sova en stund. Och att man skulle bli trött bara 1 vecka efter ÄL, precis när ägget har fäst känns lite otroligt. Men man kan ju alltid hoppas! :)

  • EmmasaraL

    Ja, det är nog riktigt individuellt det där men hur ens kropp reagerar på varje graviditet. Är det...?! Då hoppas jag verkligen att det var ett tecken hihi!

    Jag skulle haft min mens den 28 mars, men den kom inte. 1 april testade jag mig så det var 4 dagar efter BIM. Men kan inte minnas om jag kände mig så trött då innan. Vet att jag var riktigt trött någon vecka efter jag visste att jag var gravid.

    Det hoppas vi Jennie! Ja, och man slipper gissa om man är gravid eller inte när mensen är sen en dag eller två.

    ja, detsamma du :) Ja, du hade väl BIM igår??? Har mensen kommit ännu?? Hoppas inte............!

  • EmmasaraL

    Jag testade med Clear Blue digital test. När det stod GRAVID, ja då behöver man ju inte spekulera nått mer  Kommer köra på det även denna gång om mensen inte kommer. Körde RFSU test förra månaden, gillade inte alls den typen av test. 

    Hm...! Spännande att höra. Hm, beror nog på hur mkt gravidhormoner som kroppen sänder ut i början. Är nog mkt individuellt.

    Såå spännande!! Längtar så, hoppas så! Nä, brösten har varit svullna av och an på kvällarna. Fick finnar på låren häromdagen, har aldrig haft förut! Men kan ju kanske bero på andra saker också kan jag tänka mig.

    Okej, så på fredag kommer du testa då? Hoppas inte mensen inte kommer och att du plussar isf!!


    Som sagt, när jag blev gravid sist kände jag ingenting! Tror jag hade reagerat om brösten var svullna eller och jag känt av något annorlunda. Men noll. Åh ja!! Hoppas verkligen att vi båda plussar, då blev det ju BF ungefär kring samma tid! Vi har ju blivit gravida en gång tidigare så nu får det ju snart hända nått! :)

Svar på tråden Vad skulle ni ha gjort? Alla tips o råd är välkomna!