• Alliie

Vad för kläder när vi cyklar?!!

Hej! Har en liten knatt på 9 månader och vi har köpt cykelbarnstol som vi tänkte vara flitiga med att använda i sommar. Men jag kan för mitt liv inte komma på vad jag ska a på honom för kläder under turerna!
    Det måste naturligtvis vara vindtätt, men absolut inte fodrat då vi förhoppningsvis får en varm sommar (hehe) och och gärna i ett material som inte släpper in kyla men släpper ut värme... Får för mig att han kommer koka om jag drar på honom vanliga regnkläder, har jag fel?

• Svar på tråden Vad för kläder när vi cyklar?!!
  • Sisisisi

Kommer du att ha regnkläder på dig när du cyklar i värmen? Klä barnet på samma sätt som sig själv brukar funka :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Currykoalan

Om du inte tänker racercykla miltals behöver du nog inte ha så värst vindtäta kläderpå barnet. Barnet kommer ju att sitta i lä bakom din rygg för det mesta. Många småttingar tycker det är lite småjobbigt att sitta längre stunder i cykelsits när de är vakna, så jag antar att du mestadels kommer att använda cykeln till transporter?

Det finns praktiska regnskydd, typ överdrag till vagnen, även till cykelsitsar.

• sofiaolivia

Vi använder vanliga kläder på vår bebis. Regnkläder vid regn och endast vindjacka om det skulle vara jätteblåsigt. Det enda jag är ännu mer noggrann med är att han ska ha tunna, ljusa och heltäckande kläder vid cykelturerna pga solen. =)

• Alliie

Tack :) är bara nojig, men då kör jag på vanliga kläder, det låter vettigt nu när någon annan säger det haha. Det blir en hel del längre turer (förutsatt att han är med på det) så jag kände att jag ville fråga människor som redan har koll. Tack igen för svaren!!

• fluu

Tja, det som passar vädret kanske. Är det varmt, men blåsigt hade jag satsat på heltäckande, men tunna kläder exempelvis. Det är också bra att tänka på att cykelstolen kan bli varm om den står i solen och då är det också bra med heltäckande.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad för kläder när vi cyklar?!!