• Anonym (Aj)

Kramp/smärta i bröstet?

Har haft ont i sidan/bröstet i några timmar nu. Det gör ont på vänster sida av bröstkorgen, börjar lite under "bröstvårtehöjd" fast under armhålan. Strålar uppåt mot axeln typ. Ibland känns det som kramp, ibland bara som molande värk. Senaste timmen har jag lite svårt att andas också men jag har astma så det kanske är det.

Det kan väl inte vara nåt allvarligt eftersom jag haft det i flera timmar nu utan att kola vippen, men vad kan det vara? Det är väldigt obehagligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-05 18:41
    Glömde skriva att jag har fått samma sorts smärta/kramp längst ner på nacken/halsen på samma sida också, under den senaste timmen.

• Svar på tråden Kramp/smärta i bröstet?
  • Påven Johanna

Man bör söka akut för ihållande bröstsmärtor. Och då brukar man prata om 15 minuter, så du bör ju absolut uppsöka vård för detta.

• Anonym (Aj)
    Påven Johanna skrev 2014-06-05 18:46:30 följande:
    Man bör söka akut för ihållande bröstsmärtor. Och då brukar man prata om 15 minuter, så du bör ju absolut uppsöka vård för detta.
    Även om det inte är så allvarligt? Jag menar jag kan ju röra mig och sådär, har lagat mat och grejer. Är inte så att jag dör av smärta. Men det har som sagt hållit i sig ett bra tag och blir lite värre hela tiden.
  • Scoops

Ring sjukvårdsupplysningen! De kan säkert svara på om du borde åka till akuten eller ej :) numret är 1177.

• Påven Johanna

Hur går det för dig?

• Anonym (Aj)
    Påven Johanna skrev 2014-06-06 12:13:40 följande:
    Hur går det för dig?
    Äh, jag var för lat för att ringa, tänkte att det går väl över. Hade väldigt ont innan jag gick och la mig men det har avtagit nu. Har inga problem med andningen idag och smärtan har lagt sig lite grann, inte blivit värre iallafall. Märkte att jag fick ont när jag rörde mig, reste mig från sängen osv så jag tror snarare det är en muskel eller nåt som gör ont.
Svar på tråden Kramp/smärta i bröstet?