• Mira14

BIM Juli 2014

Har någon lust att lägga till mig i listan? BIM 20/7, 28 år, 6:e försöket, 1:a barnet

Hade tänkt ta en paus i två månader men vet inte om vi klarar det så jag hoppar in i denna tråd ändå

• Mira14

Hejsan! Det var ett tag sedan jag skrev något här.. jag och sambon har legat lite lågt men precis prickat in ÄL-lossningsdagen denna månad trots lite sex. Jag har en liten fundering, varför får vissa så många missfall? Jag menar vissa har så lätt att bli befruktade men att det sedan tråkigt nog avbryts. Vi har försökt i 6 månader nu och fortfarande inte plussat, inte ens svagt vilket innebär att det aldrig ens gått "lite" i vägen. Varför har vissa lättare att bli befruktade? Jag är glad att jag inte blivit det och det slutat i missfall men jag blir bara lite fundersam.

Jag vet ju inte ens om jag och sambon "fungerar" som vi ska..

• Mira14
    Manelma skrev 2014-07-19 17:22:38 följande:

Grattis alla som plussat idag!! Va roligt!

Här börjar den sedvanliga väntan på BIM som väntas den 31 juli. Ägglossningen var för några dagar sedan. Förväntningarna är på noll då högra äggstocken hade ägglossning igen tredje cykel på raken nu, men ja vem vet kanske det sker ett mirakel :)

Måste försöka att hålla mig från att testa och tror det borde va lättare denna gång då vi ska på semester i slutet av nästa vecka o blir borta till 1 augusti. Funderar på om man helt enkelt bara ska skippa ta med test på resan? Får se hur jag mår på ÄL +8 när vi drar.

Menar du att det är svårare att bli gravid när man oftast ägglossar från ena sidan? Jag lossar oftast på höger sida men förra gången på vänster sida men det var första gången sen vi började försöka. Det blir vårt 7:e försök i augusti. Håller tummarna för er!
  • Mira14
    sofiarobin skrev 2014-07-20 19:33:02 följande:

Hej Vänner! 

Jag vet inte hur många som är kvar här från april/maj-trådarna men jag har haft en paus från FL lite. Kan dock meddela att vi ännu inte fått något plus. 
    Vi är nu inne på femte försöket och jag har tappat hoppet. 

Det känns som att där är något fel på oss. 
    Ovanpå allt så blir alla runt omkring mig gravida, Min vän blev gravid andra månaden efter att hon slutat med pillerna, hon slutade efter mig.. :(

Blir så ledsen.. Vi prickar alltid ÄL men ingenting. det funkar inte..

Hej,

Vi har inte heller lyckats ännu.. Fick precis mens så i augusti blir det vårt 7:e försök. Det känns fruktansvärt och snart föds våra vänners barn som blev till på första försöket. De berättade tidigt och då hade vi precis börjat med försök ett. Vi har nog bara otur. Det är många som får flera missfall så du och jag kanske har lite svårare att bli gravida men när vi väl blir det så tror jag fostret stannar kvar!

Det känns extra tungt just för att jag velat ha barn i fyra år nu men min sambo har bromsat nu nämligen när han vill så lyckas vi aldrig.

Hur gammal är du?
Svar på tråden BIM Juli 2014