• Alvolina

BIM Juli 2014

Syren dig med! :)

Bim - lista9/6 Gudinnan, 29år 0 försök (lanerar ej) 4:a barnet

3/7 180611

3/7 ramada, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet

4/7 Corran, 21 år, 4:e försöket, 2:a barnet

4/7 sarasessi, 30 år, 7:e försöket, 2:a barnet

4/7 jessi84, 1:a försöket, 1:a barnet

4/7 Kissekatten2014, 29 år, 6:e försöket, 1:a barnet

5/7 joss82, 4:e försöket, 1:a barnet

5/7 Lollipoppan, 32 år, 2:a försöket, 3:e barnet

5/7 Alvolina, 25 år, 5:e förs. 2:a barnet.

6/7 Missk37, 22 år, 1:a barnet

6/7 Manelma, 28 år, 2:a riktiga försöket, 2:a barnet

6/7 NILE90, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet

6/7 ellyangel, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet

7/7 pumpkin88, 26 år, 7:e försöket, 1:a barnet

7/7 Madelen b, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet

8/7 Syren , 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet.

9/7 eagle87, 5:e försöket, 1:a barnet

14/7 julia007, 29 år, 3:e försöket, 1:a barnet

• Alvolina

4 ägglossningen sedan MA januari. Totalt försökt i ett år nu. Har börjat med rosenrot som verkar fungera bra. De ökade flytningarna gör det dock svårt att veta när ÄL är men nu är jag lite desperat så det är värt ett försök. BIM runt den 5 juli kanske!

• Alvolina
    Syren skrev 2014-06-19 18:08:00 följande:

Någon annan som testar rosenrot denna månaden? Jag testar för första gången och läste att man ska äta fram till ÄL.. Jag som kör cb's lila stickor, ska jag äta fram till den dagen jag får en fast hel smiley, eller ska jag även äta under de två dagarna jag har smiley? Hoppas ni förstår vad jag menar... Äter inte för att förkorta cykeln, bara för de övriga fördelarna ????

Jag har ätit rosenrot:) fick ganska omgående ökade flytningar. Har väl inte fått så mycket kraftigare ÄL men jag tror att den inträffat tidigare än vad det gjort senaste månaderna i alla fall. Hade lite dålig koll på ÄL men tror att jag slutade 2-3 dagar innan. Skulle mensen komma sen så börjar jag om igen:)
  • Alvolina

Äl+4 skulle jag tro att det är idag. Min ÄL kom nog lite senare an jag trodde.

Idag började molvärken, stickningar i ljumskarna och lätt brännande känsla i brösten :) har börjat uppskatta perioden mellan ÄL och BIM väldigt mycket mer vilket är bra :) nu får vi hoppas att det händer något. 11 månaders väntan på att få ett syskon börjar bli tröttsamt.

• Alvolina

Molvärk och lätta hugg i magen idag. Har dock haft en del äggviteflytningar vilket gör att jag känner mig osäker på om ÄL verkligen varit eller inte.

• Alvolina

En fråga: Om jag har en temp.ökning idag. Igår var den fortfarande låg. Skulle jag kunna bli gravid om vi hade sex igår eller var det försent? Hoppas ni förstår vad jag menar:) om ägget lever i 24 timmar så borde det väl fungera.

• Alvolina
    Fiiaaa skrev 2014-06-27 08:10:57 följande:
    Det tror jag helt klart är möjligt. Man kan ju bli gravid upp till ett dygn efter äl och tempen brukar stiga dagen efter äl, så då är du ju inom spannet :) själv blir jag dock inte klok på min tempning den här månaden, jag hade tydlig dipp i 5 dagar kring ägglossning, nu har tempen varit still på samma nivå som inna dippen i fyra dagar. Är osäker på om jag ens haft äl eftersom den inte åker upp på högre nivå än innan, samt att en dipp på 5 dagar är för mycket. Det är inte hela världen, det går säkert bättre nästa månad.
    Det låter bra. Hade normalt ca 36.5-36.6 fram till början av veckan. Fick då 36.2 i tre dagar både morgon och kväll för att sedan torsdagsmorgon ligga på 36.6. Igår var den 36.8. Men nu är jag helt säker på att det var ÄL. Hade otroligt mycket flytningar för att i torsdags sedan bli helt torr.

Nytt BIM den 10 juli. Irriterande att cykeln verkar ha lagt sig på stadiga 41 dagar. Rosenroten gjorde att jag fick väldigt mycket mer sekret. Något kanske det vad bra för i alla fall.
  • Alvolina
    jessi84 skrev 2014-07-02 22:43:38 följande:

Nu ska man bara ta reda på vad man får/inte får äta och läsa sig till allt på försäkringskassan. Och allt annat som man ska veta. Men kommer nog få reda på en del hos BM. Tyvärr tror jag ej det blir nu då jag tror hon har semester =(

Du har 9 månader på dig;)

Grattis till plusset! :)
  • Alvolina

Har varit väldigt oaktiv denna månad, grattis till er som har plussat! :) jag börjar test lite smått i helgen. Har inga förväntningar alls så skulle bli glatt överraskad om vi lyckats.

• Alvolina
    jessi84 skrev 2014-07-03 07:10:42 följande:
    Ja, så är det säkert. Tänkte köpa hem ett CB test idag för att kanske testa lördag eller söndag och sedan ta ett i slutet av nästa vecka kanske för att få det svart på vitt att man verkligen väntar en knodd =)

Ja, jag gick in på den sidan förut, bra sida så har skrivit ut den nu så man har koll men känns ändå som att man missar en del. Men det som inte står med där som okej/ej okej att äta måste man fortfarande kunna äta???

Tack =)
    Har börjat sjunka in lite mer idag än igår.
    Ja det stämmer.

Fortsätt med folsyra och kolla på Livsmedelsverket om maten. Det blir lättare ju längre tiden går. I början är allt så nytt men efter ett tag börjar du slappna av:) Det går att leva i princip som vanligt fast utan alkohol och vissa ostar.
  • Alvolina
    joss82 skrev 2014-07-07 17:56:21 följande:
    Alla som passerat BIM flyttades ner för enkelhetens skull. Spännande! Har du testat?
    Jag har BIM på torsdag men har inte hunnit ändra i listan :/ har inte testat än. Men planerar att göra det på onsdag :) börjar få lite molvärk men känner mig inte direkt gravid.
  • Alvolina

Det här med tempen är väldigt häftigt. Nu kom mensen igår. Punktligt 14 dagar efter ÄL. Får hoppas att augusti är min månad istället.

Svar på tråden BIM Juli 2014