• Fiiaaa

BIM Juli 2014

Lägger till mig i BIM-listan även om jag inte riktigt tror på att det blir nåt den här månaden...

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

3/7 180611
    3/7 Nallebjörnis, 31 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    3/7 ramada, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Corran, 21 år, 4:e försöket, 2:a barnet
    4/7 sarasessi, 30 år, 7:e försöket, 2:a barnet
    4/7 jessi84, 1:a försöket, 1:a barnet
    4/7 Kissekatten2014, 29 år, 6:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Pompalens, 34 år, 1:a barnet
    5/7 Fiiaaa, 32 år, 1:a försöket efter mf (maj), 1:a barnet
    5/7 joss82, 4:e försöket, 1:a barnet
    5/7 Lollipoppan, 32 år, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/7 Alvolina, 25 år, 5:e förs. 2:a barnet. 
    6/7 Maria678, 38 år, 1:a barnet
    6/7 Missk37, 22 år, 1:a barnet

6/7 Manelma, 28 år, 2:a riktiga försöket, 2:a barnet
    6/7 NILE90, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    6/7 ellyangel, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/7 pumpkin88, 26 år, 7:e försöket, 1:a barnet
    7/7 Madelen b, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    7/7 Villhaenbebbe, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/7 Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet.
    9/7 eagle87, 5:e försöket, 1:a barnet
    9/7 Mizis 23år, 2:a försöket, första barnet.
    10/7 snö81, 6:e försöket totalt - mf mars+juni, 2:a barnet
    11/7 MagicQueen, 38 år, 7:e försöket, 3:e barnet.

14/7 julia007, 29 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    15/7 Nini 31 år 4:e försöket 1:a barnet
    15/7 Önskaretttredje, 3:e försöket, 3:e barnet
    16/7 Nakoma, 27 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    16/7 Pyret 85, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    17/7 Solägget, 30 år 8:e försöket 2:a barnet
    18/7 Vifem, 3:de försöket, 4:e barnet, sambos första.
    18/7 Plopp76, 8:e försöket, 2:a efter MF i april. Första barnet
    22/7 Emalver, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    22/7 JhjärtaK, 3:e försöket totalt, mf maj+juni, 2:a barnet

Jag borde ju haft äl i dagarna, blir dock inte riktigt klok på min kropp. Hade stegring på äl-testerna söndag - onsdag, på torsdag blev det svagare och sen svagare och svagare. Men det stämmer inte alls med tempningen där jag fick en dipp i torsdags (brukar jag iofs alltid få innan äl) men nu har tempen varit kvar på lägre nivå i fyra dagar. Tredje dagen steg den med 0,1 men den är fortfarande 0,2 lägre än innan dippen. Stämmer inte alls med tidigare tempkurvor och inte med äl-testen heller. Försöker att inte noja så mycket, jag håller ju på och kartlägger min äl mest för att ha mer eller mindre koll inte för att veta exakt på dagen. Jag kanske fortfarande är lite ur fas efter missfallet. Dessutom så fick vi inte riktigt "till det" i början av veckan av olika orsaker, så det blev bara torsdag, fredag och lördag. Så summa summarum är jag inte särskilt hoppfull att det ska ha tagit sig den här månaden. Nu känner jag dessutom av en begynnande UVI, (så går det när man är för het på rödbetan några dagar, hehe) och det kan ju inte heller vara så bra för en eventuell graviditet. Jaja, nya tag nästa månad =)  Hur har det gått för er andra med äl i dagarna?

• Fiiaaa
    Manelma skrev 2014-06-22 22:58:18 följande:

Jag tempar också och dippen kom redan måndag- tisdag då det sjönk till 36.4, men värken kom först torsdag-fredag igår lugnade det sig och idag gick tempen upp till 37.0 imorse. Igår kom den upp till 36.8 och idag 37.00 så ja jag tar det som att ÄL var i fredags (då jag även hade mest värk)...Så nu får man väl se va som sker. 

Låter rimligt med äl i fredags i ditt fall helt klart! Der kan ju ta några dagar till temphöjning har jag hört iofs. För egen del blir det bara mer och mer snurrigt... tempen dippade 0,1 igen imorse. Inget utslag på äl-stickan längre, men nu har jag däremot fått molvärk/ äl-värk. Det finns nog risk att jag helt enkelt inte hade äl den här månaden :(
  • Fiiaaa

Härligt att se en så lång BIM-lista. Statistiskt sett så lär det vara minst typ 10-15 av oss som plussar. Tänk er det liksom, så jäkla häftigt :) lycka till till oss allihop

• Fiiaaa
    joss82 skrev 2014-06-25 18:17:19 följande:
    Håller helt med dig, snö 81. Det är lätt att det känns lite pressat kring äl. Min sambo kan tom ha lite svårt att komma, vilket han absolut aldrig har annars.
    Å vad skönt att läsa om fler med samma problem! Jag har t om planerat att nästa äl så säger jag ingenting om exakt när det är dags... han säger nog inte nej ändå och då blir det förhoppningsvis mer avslappnat och mindre prestationsångest på honom ;)
  • Fiiaaa

Grattis till plus! Jag är snart nån vecka efter äl, och det molar och drar i magen, började idag. Det är säkert inget tecken på nåt, känns som det är för tidigt med tecken, men det kändes på samma sätt nån vecka innan jag plussade förra gången. Jag tror verkligen inte att det har blivit nån den här månaden eftersom jag inte ens är så säker på om vi lyckats pricka äl, men lite spännande är det ändå att känna av lite symtom...

• Fiiaaa
    Alvolina skrev 2014-06-27 07:25:56 följande:

En fråga: Om jag har en temp.ökning idag. Igår var den fortfarande låg. Skulle jag kunna bli gravid om vi hade sex igår eller var det försent? Hoppas ni förstår vad jag menar:) om ägget lever i 24 timmar så borde det väl fungera.

Det tror jag helt klart är möjligt. Man kan ju bli gravid upp till ett dygn efter äl och tempen brukar stiga dagen efter äl, så då är du ju inom spannet :) själv blir jag dock inte klok på min tempning den här månaden, jag hade tydlig dipp i 5 dagar kring ägglossning, nu har tempen varit still på samma nivå som inna dippen i fyra dagar. Är osäker på om jag ens haft äl eftersom den inte åker upp på högre nivå än innan, samt att en dipp på 5 dagar är för mycket. Det är inte hela världen, det går säkert bättre nästa månad.
  • Fiiaaa

Molar och molar i magen...och upptäckte nyss att jag fått en brun spotting. Kan det vara en nidis? Är mittemellan äl och bim. Antagligen är det bara min kropp som fått spel, jag kan inte riktigt lita på den efter missfallet. Dessutom är jag inte ens säker på om jag ens hade ägglossning eftersom tempkurvan beter sig så konstigt. Spännande ändå!

T
  • Fiiaaa
    Pompalens skrev 2014-06-27 12:19:22 följande:

Spännande! Det kan det ju visst vara, en nidblödning alltså. Jag hade lite bruna flytningar, jättelite, i början av veckan :) 

Shit shit shit! Det kommer mera, rosafärgade rikliga flytningar. (Ber om ursäkt för detaljer). Jag inbillar mig verkligen inte. Vad är detta? Tänk om det är en nidis ändå, det hade jag inte förra gången. Har aldrig haft någon form av mellanblödning, ens såhär pytte förut! Iofs så är ju kroppen lite knäpp efter missfallet för 1,5 månad sen, så den kanske bara spelar mig ett elakt spratt. Och jag som hade bestämt mig för att inte hoppas den här månaden efter äl-strulet. Men tänk om ändå, tänk om! Känslorna åker berg och dalbana just nu...
  • Fiiaaa

Nån som vet om man kan få mellanblödning i form av svagt rosa flytningar på grund av utebliven ägglossning? Är ju osäker på om jag ens haft äl den här månaden, kändes liksom inte riktigt så om man tittar på tempkurvan osv. Tycker mig ha läst nånstans att man kan få mellanblödning om man inte har haft ägglossning. Så jag börjar misstänka att det är det som jag har fått... (och tyvärr inte nån nidis som var min första tanke, suck!)

• Fiiaaa
    ramada skrev 2014-06-29 08:52:50 följande:
    Jag har haft massa konstiga symptom som jag inte vet vad man ska tro om... tempen har legat stadigt på 36,7 och en topp på 36,9 där kring vaddå ÄL+10? och sen 36,7 igen, sen 36,5 fre-lör och nu imorse.(från fre till sön har vi sovit ute i vår stuga där innetemperaturen vart mellan 14-19 grader när vi vaknat så det kan väl såklart spela in också) Där kring ÄL+10 fick jag konstig metallsmak i munnen och små vågor av illamående, försvann på 2-3 dagar. Efter det tycker jag mig ha haft typ små attacker av mensvärk väldigt, väldigt light och nu imorse fick jag världens mensvärksattack, väntar blod på pappret typ när som helst, men inte det... så tjaaa vet inte vad man ska tro :-S hittepå eller på riktigt??? Tyst alltså då BIM -2 idag
    Testa, testa , testa Tungan ute
Svar på tråden BIM Juli 2014