• Annette79

BIM Juli 2014

Hej, någon som kan, vill, orkar lägga till mig i listan? Bim 20/7, Annette79, 4:de barnet, 5:e försöket (mf i maj & juni)

• Annette79
    jessi84 skrev 2014-07-02 20:27:15 följande:

Usch, nu blir jag nervös.
    Tog detta test för jag var sugen, inte för jag trodde annat än att mensen ska komma. Beräknad BIM på fredag tror jag, men det är om cykeln är på 28 dagar som den var första månaden men har inga tecken för något.

Nu vet jag inte om man ska vänta några timmar innan man tar test eller ta på morgonen. Tog ett nu vid 20.20 ungefär. Kissade sist vid 17-18 kanske och druckit lite cola sedan dess. 

Är detta därför eller???

Grattis :))
  • Annette79
    jessi84 skrev 2014-07-02 20:44:43 följande:
    Men grejen är den att jag kanske kissa vid 17-18, alltså inte hållit mig 4 timmar som man kanske ska. Och sen har jag druckit lite cola på kvällen, då blir ej kisset koncentrerat och det kan ju ha sin effekt, eller??
    Klart du är gravid... Att man ska hålla sig i ca fyra timmar och inte dricka är ju för att man inte ska "spä ut urinet" alltså det vill säga så det ska synas bättre när du gör testet!! Om du knappt hållt dig plus att du druckit så kommer du säkert få ett jätte starkt streck om du gör på morgonurinet... Ingen tvekan på att du är gravid Jessi, hoppas det är vad du vill vara ;)) Lycka till :)
  • Annette79

Hej alla :)

Var på UL i mån för att se att alt var ok efter mitt senaste mf... Har ju haft mf både maj och juni mån och aldrig tidigare så dr ville ta ett urinprov på mig som gav utslag på UVI, hon skickade dessutom en odling som jag fick svaret på idag. En kraftig UVI som jag troligtvis haft ganska länge och konstigt nog inte haft några symptom förutom stark urindoft som jag trodde berodde på vitaminerna jag äter!! Dr sa att detta faktiskt kunde vara anledningen till att jag fått två mf på raken... Nu en mega dos penicillin och sen hoppas på att det blir bebis :)) Så en liten "hint" till er som fått upprepade mf inom kort period, kan vara värt att kolla UVI :)

• Annette79
    JhjärtaK skrev 2014-07-11 07:29:40 följande:
    Tack för tipset! Har också fått mf maj och juni. Jag har sådana där stickor man kan köpa på Apoteket för att kolla UVI, kanske skall ta en sådan. Vilken bra läkare du har som ville kolla, den gynekolog jag gick till bara sa att man inte gjorde något förrän tre mf i rad smile4.gif

Vilka veckor har du fått mf i?
    Hej. Ja hon var riktigt bra faktiskt... Jag frågade om "doften" från urinet och hon ville direkt ta test, inte som när jag ringde för ca fem v sedan då dom sa att det beror på vad jag ätit typ...punkt :(( Jag har fått mf v 5 båda gångerna men den här gången blev plussen jätte tydliga för att sedan på loppet av två dgr slå över till "ej gravid" då jag hoppades på 2-3 på CB. Ja ta ett test, det är det absolut värt, jag hade dessutom bara hållt mig i 1 1/2 timme hos dr och det gav starkt utslag. Fy vilken skillnad det är på folk ock folk...hur svårt är det som dr att ta sig tiden och kolla ev enkla förklaringar till varför det kan ha blivit mf om det nu är så enkelt och vanligt att det beror på UVI? Hoppas det tar sig denna månad för dig :) Jag har precis haft ÄL i sön-tis så nu hoppas jag på bebis i mars :)
  • Annette79
    JhjärtaK skrev 2014-07-11 15:48:02 följande:
    Jag tog ett imorse på morgonurin och det visade inga nitrater så antingen hade jag en UVI och kroppen har läkt själv eller så har jag inte haft det. Hade nämligen också väldigt illaluktande urin men inte längre.
    Okey, bra att det var negativt! Starkt doft är tydligen ett ganska säkert tecken om man har det under längre period... På mig kom och gick doften under de senaste två månaderna. Skönt om kroppen läkt ut av sig själv :) Dricka mycket citronvatten ska vara bra att rensa blåsan med, kan ta bort bakterierna ;) Hoppas på plus nu :)
  • Annette79
    MagicQueen skrev 2014-07-12 15:48:03 följande:

Törs knappt skriva det, med tanke på alla tidigare tidiga mf, men jag har plussat idag. Svagt med Apotekets test på äl + 10.

Håll tummarna att det går vägen denna gång.

Åh vad härligt!! Håller alla tummar och tår... Din tur nu :) Grattis ;)
  • Annette79
    MagicQueen skrev 2014-07-12 22:37:03 följande:
    Hoppas bara att det går vägen denna gång. Så rädd och törs inte hoppas..
    Förstår dig, gått igen flera mf jag oxå på sista tiden men nu banemej är det din tur!! Du väntar bebis, inte mf!!! Grattis igen :)) Du ger mig hopp ;))
  • Annette79
    Annette79 skrev 2014-07-12 22:42:50 följande:
    Förstår dig, gått igen flera mf jag oxå på sista tiden men nu banemej är det din tur!! Du väntar bebis, inte mf!!! Grattis igen :)) Du ger mig hopp ;))
    "Igenom" ska det stå... Jäkla iPhone ;))
Svar på tråden BIM Juli 2014