• Malla83

BIM Juli 2014

Jag har pco och vet ej när jag har ägglossning, men har fått en menscykel på ca 34 dagar sen ett drygt år tillbaka. I två månader har vi nu försökt att skaffa bebis, detta är alltså andra försöket. Förra månaden fick jag jätteonda bröst o en del andra symptom men så kom mensen. Den här gången har jag BIM på lördag 12/7, och i söndags så fick jag nån (ursäkta om det låter äckligt) rosa/brun flytning och på måndan var det nån strimma med blod med i en vanlig flytning. Hade i samband med detta svag molvärk, trodde verkligen att mensen var på G o skulle komma tidigare denna gång. Så har det inte varit någon månad det senaste året. Men nu har jag vanliga flytningar, ingen molvärk o inga onda bröst som jag brukar ha inför mens. PMS brukar jag ha och är som ett bi då, men även detta har känts bättre denna gång.. Tog ett test imorse som var negativt, önskar att tiden går fort nu så jag får mens(och kan fortsätta försöka) eller helst av allt ett plus! Denna väntan är olidlig!!

• Malla83
    MagicQueen skrev 2014-07-12 06:29:55 följande:
    Låter dom du hade en nid blödning och att du kände av när ägget fäste? Hoppas det isf smile1.gif håller tummarna.
    Ja jag hoppas så jag med.. :) Har googlat på allt möjligt kring detta och det är ju livsfarligt att göra- man tolkar ju nästan sönder alla tecken.. Jag är en riktig googlare!! :-/ på både gott o ont.
  • Malla83
    MagicQueen skrev 2014-07-12 15:48:03 följande:

Törs knappt skriva det, med tanke på alla tidigare tidiga mf, men jag har plussat idag. Svagt med Apotekets test på äl + 10.

Håll tummarna att det går vägen denna gång.

Åh, grattis!!!!
  • Malla83

Vilket graviditetstest är bäst att använda sig av?

• Malla83
    MagicQueen skrev 2014-07-13 09:09:28 följande:
    Jag brukar använda Apotekets egna. Dom har alltid stämt för mig smile1.gif
    Tack, ska testa sånt vid tillfälle.. Väntar några dagar till o ser om tant röd kommer eller ej. Men har de såna där digitala grejer, som clearblue?
  • Malla83

Grattis till alla som plussat!

Hade BIM den 12/7-13/7, kan skilja på nån dag.. Än ingen tant röd som verkar ge sig tillkänna. Man kan ju alltid hoppas att nåt ligger o växer där inne, så jag har nåt att skylla på för all mat jag tryckt i mig de senaste tre dagarna.. Om jag inte är helt fel ute så är väl det också ett tecken, att vara hungrig ofta..?! Vaknar tidigt på morgonen och är vrålhungrig, som nu tex så vaknade jag för en timme sen. Är trött men är alltför hungrig för att kunna somna om.. Elände det där!

Ha en härlig sommardag allesammans!

• Malla83

Vet inte hur bra dessa är, men det gav iaf inget plus nu på morgonen.. Har köpt dessa på Tradera. Får nog köpa mig ett par "ordentliga" tester. Typ CB, Apoteket...

• Malla83
    MagicQueen skrev 2014-07-14 08:04:44 följande:
    Jag provade dessa ett par månader o tycker att dom fungerade bra iaf smile1.gif
    Okej, det är väl jag som har dåligt tålamod då kanske.. En del verkar plussa väldigt sent o andra väldigt tidigt. Jag har en sån där känsla i kroppen att jag nog är gravid. Men jag vågar inte riktigt lita på den känslan förrens jag ser det på stickan!
  • Malla83

Testade negativt imorse med.. Ingen mens i sikte heller! Blir tokig snart, det är ju så drygt att vänta o vänta...

• Malla83
    MagicQueen skrev 2014-07-15 10:17:37 följande:

Jag får hoppa till augustitråden. Mf IGEN, allt känns så hopplöst och jag är så ledsen smile4.gif 4 mf på 7 försök. Ska ringa idag och begära utredning.

Å nej, fruktansvärt tråkigt att höra! Nu måste du ju få komma på utredning tycker jag, så här kan du ju inte ha det. Styrkekram till dig!
  • Malla83

BIM i lördags/söndags, ingen mens i sikte och minus på stickan fortfarande...... Varför ska mensen börja strula nu igen efter att i ca 1,5 år gått som en klocka... Blir knäpp!!

• Malla83
    JhjärtaK skrev 2014-07-16 07:48:22 följande:
    Det sägs ju att man generellt bara har ÄL 11 gånger per år, dvs att man inte har det under en cykel per år och den blir således lite längre. Kanske var detta din sådan eller har du testat med ÄL-test så att du vet säkert att du har gått över BIM? Kanske kom ÄL bara lite senare denna gång?
    Jag har Pco och testade med ÄL-stickor denna gång men det var bara svaga svaga streck jag såg under en längre period.. Så jag tror jag får skippa det där med stickor o bara köra på. Och hoppas på det bästa. Tack för peppet iaf!
  • Malla83
    JhjärtaK skrev 2014-07-16 08:21:53 följande:
    Oj, har du pco och haft regelbunden mens i 1,5 år! Det måste vara ovanligt antar jag?

En kompis till mig fick nääästan positivt på stickorna så hon trodde att hon haft ÄL men fortsatte att testa och sen kom den "riktiga" ÄL en vecka senare och nu är hon gravid i vecka 20 på det försöket smile1.gif
    Jag gick ner 25 kilo för ett par år sedan (håller det fortfarande) och sen dess så har det varit cykler på ca 34-35 dagar.. Förut hade jag mens ca 4 gånger per år. Så vikten spelar stor roll. Vet dock ej om jag har ÄL som vanligt, ska kontakta sjukvården efter sommaren för en koll, om det inte tagit sig innan dess förstås.

Men ja, det är nog ovanligt med regelbundenhet vid pco, har läst mycket om detta. Men när vi väl har ÄL så är det tydligen väldigt fina ägg.
Svar på tråden BIM Juli 2014