• mandalii

BIM Juli 2014

Skulle någon vilja lägga in mig på listan?

31 år, 1:a barnet, 3:e försöket, BIM 17:e juli.

• mandalii

Någon som känner igen sig?

Ungefär ett halvår efter att jag fyllt 30 började jag få skl spottings innan mens, ngt som jag ALDRIG tidigare haft. I samband med det slutade mina bröst ömma mellan ÄL och mens, vilket de ALLTID gjort innan. Tänkte först att det kanske var tillfälligt, men nu har det pågått i ett halvår, samma varje månad, spottings ett par dagar innan mens och känner ingenting i brösten.

Har det här med åldern att göra, eller vad kan det vara? Har definitivt inte med p-piller att göra för det slutade jag med för tre år sedan.

• mandalii
    Evening primrose skrev 2014-07-11 11:13:21 följande:

Kan ha med ålder å göra, spottings kan bero på mindre progesteron vilket minskar med åldern.

Har jag hört iaf

För långt före mens vill man inte se spottings

Sen är d ju olika för olika, 30 är ju ingen gräns för alla

Jag är äldre å spottar inte

Jag brukar få mina spottings omkring fyra dagar innan mens. Hoppas att det är lugnt. Är absolut inget jag störs av, men vore väldigt tråkigt om de skulle innebära minskad fertilitet.
  • mandalii
    plopp76 skrev 2014-07-11 11:17:51 följande:
    Hej!

Ja jag känner igen mig. Jag har precis på samma sätt, jag är väl lite äldre än du men upplever precis det du beskriver.

Min gyn sa att i mitt fall så är det lite låga progesteronnivåer som ställer till det. Inte så låga att det är nån "fara", men tillräckligt låga för att slemhinnan inte riktigt orkar hålla ända tills mensen ska komma.

Jag äter progesterontillskott mellan ÄL och mens, fått det utskrivet av gyn. Det råder delade meningar om huruvida det hjälper eller inte, men i mitt fall så får jag lite mindre spottings iallafall så det hjälper lite grann.

Det första tecknet på att man blir äldre sägs vara just att progesteronet blir lite lägre. Så kanske det kan vara en idé att få det kontrollerat?
    Skönt att höra att man inte är ensam. Hur många dagar innan mens får du spottings? Jag får dem alltid  ca fyra dagar innan mens, så hoppas inte att det ska vara någon fara. Har du barn sedan tidigare?
  • mandalii
    MagicQueen skrev 2014-07-12 15:48:03 följande:

Törs knappt skriva det, med tanke på alla tidigare tidiga mf, men jag har plussat idag. Svagt med Apotekets test på äl + 10.

Håll tummarna att det går vägen denna gång.

Stort grattis! Lite nyfiken på om du har några symtom? Och i sådana fall när började du känna av dem?
  • mandalii

Igår på äl+9 började jag känna ilningar/stickningar i magen och idag på äl+10 har jag haft molande värk hela dagen. Och inga spottings ännu, brukar alltid få dem cirka 4 dagar innan mens. Hoppas, hoppas, hoppas hoppas.....

• mandalii

Åh nej, fick precis en ljusrosa flytning, två dagar innan BIM, normalt så brukar jag ju få spottings ca 4 dagar innan, vad tror ni, är det kört nu? Orkar inte...

• mandalii
    Evening primrose skrev 2014-07-15 17:43:20 följande:

Stokke

Jag, både nu och senast

Stort grattis!! Berätta mer, alla symtom, har du haft ngn blödning?
  • mandalii
    plopp76 skrev 2014-07-15 15:58:29 följande:

Jahapp, då kom det spottings igen. Bättre lycka nästa gång :(

Hur långt innan brukar du få dem? Jag brukar alltid få spottings ca 4 dagar innan mens, men den här gången fick jag en rosa flytning först idag, två dagar innan mens.
  • mandalii
    plopp76 skrev 2014-07-15 18:29:56 följande:

Oftast 3-4 dagar innan. Brukar börja som stänk i flytningen, sen lite mer som blodblandat och sista dagen innan mens så blir det lite rött i trosskyddet. Ungefär så :)

Låter ungefär som det brukar vara för mig. Minns du när du började få dessa spottings? Var det efter 30? Började för mig ca 6 mån efter 30 och samtidigt slutade brösten ömma innan mens vilket de alltid gjorde innan.

Har du barn?
  • mandalii
    Annette79 skrev 2014-07-16 13:43:52 följande:

Tack :))) Om det var till mig :))

Stort grattis! Helt underbart, önskar att jag också kan då känna sån obeskrivlig glädje någon gång : (
  • mandalii
    Vifem skrev 2014-07-16 10:42:36 följande:

Än så länge ingen mens. BIM idag och inga spottings som jag brukar ha dagen eller dagarna innan mensen börjar.

Åh hoppas, hoppas! Jag fick spottings igår, har bim imorgon. Så det är nog kört för mig : (((
  • mandalii

Okej here we go, bim IDAG, ingen mens ännu. Mår lite lätt illa och det ilar lite i tjejmagen. Men fick ju en lätt blödning i tisdags så trodde det var kört då. Vad tror ni, kan det ha varit en nidis så sent?

• mandalii
    Bebben84 skrev 2014-07-17 11:56:39 följande:
    Ja jag tycker att det låter som om du fick en nidis och att det tagit sig för dig :)
    Åh, tänk om det vore så väl. Vågar inte gå på toa längre, haha, så jäkla orolig för att mensen ska dyka upp.
  • mandalii
    Annette79 skrev 2014-07-17 14:04:37 följande:
    Jag har läst att man kan få implantationsblödning upp till ÄL+12 alltså två dagar före BIM så jag håller fingrar och tår för dig!!
    Tack söta, tror inte att det blir ngt men får helt enkelt härda ut och se vad som sker.
  • mandalii
    malinostrom skrev 2014-07-18 14:06:41 följande:

Fortfarande ingen mens. Jag undrar en sak angående det här med nidblödningar. I måndags och tisdags fick jag rosabruna flytningar. Detta upphörde sen och flytningarna är nu genomskinliga eller lite lätt vita. Hur sent kan man få en nidblödning? I måndags var jag på ÄL+9 eller ÄL+10.

Jag fick också en liten blödning i tisdags, bim igår, men fick mens idag  : ( Trodde först att det var en nidis, men icke.
Svar på tråden BIM Juli 2014