BIM Juli 2014
Hej på er!
Nu har jag smygläst den här tråden ett tag, så det är väl bäst att jag ger mig tillkänna... Hoppas att jag också får vara med! :)
Jag är 34 år, och jag och nyblivna maken har nyligen startat bebisverkstaden. Jag har tre barn sedan tidigare som är 13,11 och snart 8 år, så det blir mitt fjärde men makens första. Det känns både läskigt och spännande och härligt att "börja om", och jag som är expert på att tänka för mycket vänder och vrider på allt och grubblar och funderar... Men nu har vi bestämt att vi ska köra!
Jag tog ut min hormonspiral i april, och vi gjorde ett första halvhjärtat försök i juni. Egentligen har vi sagt länge att vi skulle börja försöka i juli, men så blev det lite spontant ändå... Min cykel har varit lite oregelbunden, så jag trodde att ÄL skulle vara senare, men sen kom mensen på dag 28, så vi missade nog ÄL helt.
Den här månaden har jag för första gången någonsin kört med ÄL-test, Apotekets egna. Jag har fått svagt teststreck i flera dagar och deppat lite för det, men så igår eftermiddag blev det plötsligt jättestarkt! Vi hade sex igår morse och tänkte köra ikväll också, så nu håller vi tummarna. :)
Mina stora barn har blivit till på första eller andra försöket alla tre, så jag känner mig tyvärr redan lite stressad över detta. Dumt, jag vet. Jag vet ju att jag kan bli gravid och få barn, men maken är ju "otestad"...
Håller tummarna för många fina plus för alla här!