• JOLI

BIM Juli 2014

Dags att ge oss på försök 13 med första barnet. Mensen kom igår och i nuläget känns allt så hopplöst. Blir så himla ledsen och besviken varje gång mensen kommer. Rädslan för att kanske inte kunna bli gravid blir större och större! Älta kan man göra länge, det känns bra för stunden. Men ny månad, nya tag. Hoppas på att detta blir vår månad, och jag önskar er alla lycka till med era bebisförsök, hoppas på många plussare nu i juli!
    Kram på er!

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

1/7 ramada, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    3/7 180611
    3/7 Nallebjörnis, 31 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    4/7 Corran, 21 år, 4:e försöket, 2:a barnet
    4/7 sarasessi, 30 år, 7:e försöket, 2:a barnet
    4/7 jessi84, 1:a försöket, 1:a barnet
    4/7 Kissekatten2014, 29 år, 6:e försöket, 1:a barnet
     4/7 Erikali, 21år, 1:a försöket, 1:a barnet.
    5/7 Fiiaaa, 32 år, 1:a försöket efter mf (maj), 1:a barnet
    5/7 Lollipoppan, 32 år, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/7 Alvolina, 25 år, 5:e förs. 2:a barnet. 
    5/7 FruA78, 36 år, 8:e försöket, 2:a barnet
    6/7 Maria678, 38 år, 1:a barnet
    6/7 Missk37, 22 år, 1:a barnet

6/7 Manelma, 28 år, 2:a riktiga försöket, 2:a barnet
    6/7 Carro90, 23 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    7/7 pumpkin88, 26 år, 7:e försöket, 1:a barnet
    7/7 Madelen b, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    7/7 Villhaenbebbe, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/7 längtarigen, 32 år, 3:e försöket, 2:a barnet
    8/7 Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet.
    8/7 Silje, 30 år, 1:a Försöket, 3:e barnet

9/7 ellyangel, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    9/7 eagle87, 5:e försöket, 1:a barnet
    9/7 Mizis 23år, 2:a försöket, första barnet.
    9/7 Frutess, 27 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    9/7 Gummsan, 8:e försöket, 6:e barnet
    10/7 NILE90, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    10/7 joss82, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/7 snö81, 6:e försöket totalt - mf mars+juni, 2:a barnet
    11/7 MagicQueen, 38 år, 7:e försöket, 3:e barnet.

12/7 Rossarna, 1:a försöket, 1:a barnet
    14/7 julia007, 29 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    15/7 Nini 31 år 4:e försöket 1:a barnet
    15/7 Önskaretttredje, 3:e försöket, 3:e barnet
    16/7 Nakoma, 27 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    16/7 Pyret 85, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    17/7 Solägget, 30 år 8:e försöket 2:a barnet
    18/7 Vifem, 3:de försöket, 4:e barnet, sambos första.
    18/7 Plopp76, 8:e försöket, 2:a efter MF i april. Första barnet
    20/7 Mira14, 28 år, 6:e försöket, 1:a barnet
    21/7 Bebben84, 30 år, 1:a försöket, 2:a barnet 
    22/7 Emalver, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    23/7 goaround, 24 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    23/7kossann, 42 år, försökt sen jan-13, 4:e barnet, sambons 1:a
    24/7 JOLI, 13:e försöket, 1:a barnet
    25/7 Miini, 26 år, 3:e försöket, 2:a barnet (sambons första)
    26/7 Innaj, 29år, 4:de försöket, 1:a barnet

PlusPlussat Plus

Pompalens

• JOLI

Tänkte höra er lite erfarna om hur flytningarna brukar vara ifall man är gravid? Kan man märka på dem ifall något är på gång inne i magen? Jag och min fina sambo är inne på vårt 13:de försök på första barnet! Det tar hårt att vänta så länge och att behöva bli så ledsen och besviken på att det inte funkar varje gång. Man gräver ner sig och vill nästan bara ge upp. Men varje månad är vi på det igen och jag hoppas, hoppas, hoppas att det är vår tur denna gången! Jag hade min ägglossning i onsdags-torsdags (9onde eller 10onde juli) och har sedan dess haft väldigt vattniga flytningar, samtidigt som de varit lite kesoaktiga då och då (ber om ursäkt till er känsliga).. Jag får använda tampong om dagarna nu trots att jag inte har mens pga rikliga och vattniga flytningar. När det kesoaktiga kom tänkte jag direkt på svamp, men det varken kliar eller luktar om det som det annars gör vid svamp. Någon som varit med om liknande? Har inte varit med om detta innan så jag tänkte att det kanske faktiskt kunde vara lite gravidflytningar? Man kan ju alltid hoppas :) Lycka till alla ni! Hoppas det går vägen för oss flesta denna månad!
    Kram

• JOLI

Fy, jag får väl ta att kolla upp det då!! Det var inte mycket kesoliknande men lite grann, binda skulle funkat lika bra, men tamponger var det enda jag hade hemma för tillfället! Men det är kanske tillräckligt för att kolla upp det!! Ja utredning har funnits i tankarna länge, men det är rädslan för att jag kanske inte ens kan bli gravid som hämmar mig! Men jag får ta och slå dom en signal, tack för svaret! :) 

• JOLI
    lynx vox skrev 2014-07-15 13:13:58 följande:
    Jag hade likadant som dej förra månaden. Helt olik alla andra månader och jättemycket vattniga flytningar... Mensen var försenad en vecka, men kom... Lagom till att jag gjort ett gravtest jag var stensäker på skulle vara positivt :/

Är själv inne på försök 15..
    Det är så frustrerande.. Känner bara för att bryta ihop och skita i det, samtidigt som längtan är så stor att jag inte kan eller vill skita i det, det tar så himla hårt!!!
    Hoppas det mot förmodan är graviditet för mig ändå, och självklart att ni också lyckas snart!!! Det hade både vi och ni varit värda efter en så lång tid!! Håller tummarna!
  • JOLI

BIM på torsdag, vattnigare flytningar, riktigt ont i ena bröstet, sådär ont i andra, kräkt och mått illa både igår kväll och ikväll, svullen mage, känsligare mot lukter än i vanliga fall, kissar ofta och hungrig snabbt efter intaget mål... Kan jag äntligen vara gravid med första barnet på vårt trettonde försök? :D :D :D eller är jag bara skengravid? Hoppas hoppas hoppas på en graviditet iallafall!!! 

• JOLI
    JOLI skrev 2014-07-19 23:50:53 följande:

BIM på torsdag, vattnigare flytningar, riktigt ont i ena bröstet, sådär ont i andra, kräkt och mått illa både igår kväll och ikväll, svullen mage, känsligare mot lukter än i vanliga fall, kissar ofta och hungrig snabbt efter intaget mål... Kan jag äntligen vara gravid med första barnet på vårt trettonde försök? :D :D :D eller är jag bara skengravid? Hoppas hoppas hoppas på en graviditet iallafall!!! 

Lägger till trötthet också, inte överdrivet men märkbart tröttare än vanligt!
  • JOLI
    JOLI skrev 2014-07-19 23:50:53 följande:

Lägger till trötthet också, inte överdrivet men märkbart tröttare än vanligt!
  • JOLI

Liten rödrosa flytning två dagar innan BIM, någon som vet vad det är? Förberedelse inför mensen eller grav?

• JOLI
    JhjärtaK skrev 2014-07-22 22:36:39 följande:
    Omöjligt att säga tyvärr. Brukar du få spottings innan mens?
    Nix, aldrig haft det innan!! Ännu ingen mens och hade rosa flytningar hela gårdagen, liiiite lite nu på morgonen också men knappt märkbart! Återstå att se hur det blir! 
  • JOLI

Har nu på morgonen börjat få stickningar långt ner i magen, vad jag placerar som livmodern? Någon som varit med om det? BIM imorgon och lite rosa flytningar igår, ingen mensvärk vilken jag brukar få DIREKT och REJÄLT, ömmar i brösten, mått illa och kräkt två gånger förra veckan.

• JOLI

Skit skit skit skit... Går och gräver ner mig någonstans. Mensen är kommen, orkar vi oss på försök 14 eller ska man ge fan i det? Ingen livslust kvar nu... Tur jag har en så underbar sambo som muntrar upp, peppar och tror på att vi ska lyckas när inte jag gör det längre. Vad hade jag gjort utan honom? Men sammanbrottet är nära nu.

• JOLI
    Ellonbellon skrev 2014-07-23 13:59:58 följande:
    Vad tråkigt! Jag hoppas det går bättre i augusti och att du orkar. Men kanske bara låta det vara några månader och sedan köra igen? Så himla jobbigt när menshelvetet kommer fast man hoppas så innerligt att den inte ska det :(
    Tusen tack! Blir nog ett försök till innan vi pausar från det. Min älskade gammelmorfar somnade in igår, kanske så att han lämnade plats åt ett nytt litet liv i släkten? (försöker se positivt på saker nu fast det är svårt) Jag kanske har blivit knäpp i huvudet som tänker så, men det är det enda jag kan trösta mig med för tillfället.
Svar på tråden BIM Juli 2014