Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

BIM Juli 2014

Jag borde gissningsvis ha BIM den 29-31juli. Har så oregelbunden så det är totalt omöjligt att veta, men 31 är det 39 dagar och det är det längsta jag haft på en stund mellan gångerna, så hoppas på ett + denna månad :)

Räknar med att kunna ta ett testa på fredag. På söndag (om en vecka) borde jag definitivt se om jag är gravid. Har grova känningar så om jag inte är gravid måste jag ha någon sjukdom :/

Vi slutade med p-piller i juni förra året, men har inte aktivt prövat. Vi prickade in ÄL denna gång (första gången med stickor), så vi får väl se. Har ju som sagt inte prövat riktigt men man blir ju så besviken och frustrerad när det humpas vilt och inget sker! :(

• Ellonbellon

Håller tummarna för alla också. :)

Jag har väldigt ont i magen och ryggen, nästan så jag undrar om jag inte har förstoppning snarare än att vara gravid... Alltså inte väldigt ont men... det känns så starkt för att vara gravid. Molande ja, men ibland lite mer åt hugg-hållet. Bara ont i bröstens utsida?? Till och från tycker jag att det är känningar i hela buken, men tidigare var det mer på vänstersidan.

:/ Får väl bara vänta och se.

• Ellonbellon

Tror jag har fått nidblödning nu, eller hoppas på det. Har aldrig så här lite mens och det syns bara lite rosapå pappret när jag torkar mig. Har inte mensvärk heller (som jag brukar få rejält). Dock började brösten ömma idag. Hoppas det inte är mensen som startar annorlunda denna gång.

Hur långt efter nidblödning bör det synas på grav. test att man är gravid? Jag har så oregelbunden mens att jag inte kan utgå från den.

• Ellonbellon
    ahb14
    Såg någonstans att det kan ta upp till 12 dagar, och det kan ju hända att min befruktning skedde någon dag senare än vad jag trodde, så hoppas innerligt att det är nidis!

Fortfarande samma känsla. Känns som det rinner och rinner, men kollar hundra gånger och det gör det inte.

Ska prova imorgon bara för att, sedan får jag besök i helgen så ska avvakta tills de rest hem (om jag klarar det).

Tack på förhand fast vågar inte ta ut något ännu...
  • Ellonbellon
    Tingeling17 skrev 2014-07-23 12:55:23 följande:

ÄL 140711. Liten pytteblödning (NID??) den 19/7 sedan ingenting mer. Har haft värk i tjejmagen i 5 dagar, lite illamående från och till, känner mig otroligt varm och igår gjorde det fruktansvärt ont i brösten när jag var ute och gick. Har haft lite rosa på pappret när jag går på toa sen igår? Kan det vara nåt på G? BIM nu på lördag. Testade negativt idag. Är det för tidigt att känna symptom?

Nästan samma som jag har! Om jag är gravid så måste mina grav symptom kommit dan efter befruktning... :-S
  • Ellonbellon
    JhjärtaK skrev 2014-07-23 13:22:35 följande:
    Jag fick en nidblödning på söndagen, testade negativt på tisdagen men positivt på torsdagen så vänta tre-fyra dagar och testa
    Ah, tack för svar! Ska prova imorgon ändå, bara för att jag kan nog inte vänta... Men sedan väntar jag till söndag eller måndag.  :) Det började igår så på måndag borde man ju se...
  • Ellonbellon
    JOLI skrev 2014-07-23 13:53:56 följande:

Skit skit skit skit... Går och gräver ner mig någonstans. Mensen är kommen, orkar vi oss på försök 14 eller ska man ge fan i det? Ingen livslust kvar nu... Tur jag har en så underbar sambo som muntrar upp, peppar och tror på att vi ska lyckas när inte jag gör det längre. Vad hade jag gjort utan honom? Men sammanbrottet är nära nu.

Vad tråkigt! Jag hoppas det går bättre i augusti och att du orkar. Men kanske bara låta det vara några månader och sedan köra igen? Så himla jobbigt när menshelvetet kommer fast man hoppas så innerligt att den inte ska det :(
  • Ellonbellon
    JOLI skrev 2014-07-23 14:05:56 följande:
    Tusen tack! Blir nog ett försök till innan vi pausar från det. Min älskade gammelmorfar somnade in igår, kanske så att han lämnade plats åt ett nytt litet liv i släkten? (försöker se positivt på saker nu fast det är svårt) Jag kanske har blivit knäpp i huvudet som tänker så, men det är det enda jag kan trösta mig med för tillfället.
    Det kan väl aldrig vara negativt att försöka se något positivt. Känslorna svajar som det är när det går som det går varje månad!

Trisst att höra om din gammelmorfar. Hoppas verkligen att hans bortgång ger plats för en liten för er :)
  • Ellonbellon

I natt fick jag tyvärr vad jag misstänker är ett missfall. Det bara rinner och rinner blod. Fyllde upp två mega-tamponger på en halvtimma, och sån jävla magsmärta halva morgonen (bätter nu i alla fall).

Tror inte det är mens med tanke på mängden. :(

• Ellonbellon
    JhjärtaK skrev 2014-07-24 13:00:16 följande:
    Om du tror att det är mf så skall du inte använda tamponger då det innebär en förhöjd infektionsrisk, använd bindor istället även om jag vet att det är allt annat än trevligt... Styrkekram!
    Oj, okej, tack! Det visste jag inte... Gick till jobbet ändå men det bara rinner fortfarande, men måste nog gå hem om jag inte kan ha tampong =/

Tack :(
    (Det gör väldigt ont, ska det göra så jävla ont?? Har tagit både alvedon och ipren men det sitter i ändå, och som sagt så RINNER det verkligen ut.)
  • Ellonbellon

Tror jag måste göra det kanske. Har blivit lite bätter nu, tog ut tampongen och det forsar inte längre som imorse i alla fall. Ska se om den senaste iprenen funkar, annars åker jag.

Ursäkta den lite äckliga infon nu, men det ser ut som att det är blod och nått slemmigt. Kan det bli så vid mf?

• Ellonbellon
    Jamtlandstaus skrev 2014-07-24 15:51:43 följande:

Vid mf kommer blod och klumpar (hinnor och andra gravrester). Det kan blöda väldigt mycket. Kan vara bra att använda binda som JhjärtaK säger, då har du bättre koll på hur och vad som kommer ut plus att du minskar infektionsrisken. Köp nattbindor dom klarar mycket vätska. Det som gör ont är livmodern som drar ihop sig för att få ut allt.

Beklagar att det inte ville fastna denna månad!

Tack!

Det gör mindre ont nu och det går att ha binda fast det rinner en del. Men inte hela tiden i alla fall. Känner mig så tom just nu.

Tack för alla stöttande ord! Vi kommer snart igen hoppas jag ????
Svar på tråden BIM Juli 2014