• goaround

BIM Juli 2014

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

1/7 ramada, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    3/7 180611
    3/7 Nallebjörnis, 31 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    4/7 Corran, 21 år, 4:e försöket, 2:a barnet
    4/7 sarasessi, 30 år, 7:e försöket, 2:a barnet
    4/7 jessi84, 1:a försöket, 1:a barnet
    4/7 Kissekatten2014, 29 år, 6:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Pompalens, 34 år, 1:a barnet
    4/7 Erikali, 21år, 1:a försöket, 1:a barnet.
    5/7 Fiiaaa, 32 år, 1:a försöket efter mf (maj), 1:a barnet
    5/7 joss82, 4:e försöket, 1:a barnet
    5/7 Lollipoppan, 32 år, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/7 Alvolina, 25 år, 5:e förs. 2:a barnet. 
    5/7 FruA78, 36 år, 8:e försöket, 2:a barnet
    6/7 Maria678, 38 år, 1:a barnet
    6/7 Missk37, 22 år, 1:a barnet

6/7 Manelma, 28 år, 2:a riktiga försöket, 2:a barnet
    6/7 NILE90, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    6/7 Carro90, 23 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    7/7 pumpkin88, 26 år, 7:e försöket, 1:a barnet
    7/7 Madelen b, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    7/7 Villhaenbebbe, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/7 längtarigen, 32 år, 3:e försöket, 2:a barnet
    8/7 Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet.
    8/7 Silje, 30 år, 1:a Försöket, 3:e barnet

9/7 ellyangel, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    9/7 eagle87, 5:e försöket, 1:a barnet
    9/7 Mizis 23år, 2:a försöket, första barnet.
    9/7 Frutess, 27 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    9/7 Gummsan, 8:e försöket, 6:e barnet
    10/7 snö81, 6:e försöket totalt - mf mars+juni, 2:a barnet
    11/7 MagicQueen, 38 år, 7:e försöket, 3:e barnet.

12/7 Rossarna, 1:a försöket, 1:a barnet
    14/7 julia007, 29 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    15/7 Nini 31 år 4:e försöket 1:a barnet
    15/7 Önskaretttredje, 3:e försöket, 3:e barnet
    16/7 Nakoma, 27 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    16/7 Pyret 85, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    17/7 Solägget, 30 år 8:e försöket 2:a barnet
    18/7 Vifem, 3:de försöket, 4:e barnet, sambos första.
    18/7 Plopp76, 8:e försöket, 2:a efter MF i april. Första barnet
    20/7 Mira14, 28 år, 6:e försöket, 1:a barnet
    22/7 Emalver, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    23/7 goaround, 24 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    23/7 kossann, 42 år, försökt sen jan-13, 4:e barnet, sambons 1:a
    25/7 Miini, 26 år, 3:e försöket, 2:a barnet (sambons första)
  • goaround
    Pyret 85 skrev 2014-07-05 13:21:37 följande:

Ni som har ÄL-test från CB, hur många gånger per dag testar ni?

Jag har CB, de lila stickorna som ska visa 2 dagar hög fertilitet och 2 dagar maximal fertilitet, Har tagit dessa test sen dag 8, Idag fick jag maximal fertilitet, jag undrar lite hur detta kunde ske? Hade jag aldrig hög fertilitet? För nu har jag ju ägglossning om 2 dagar... På sidan av tar jag rfsu stickor, idag visade rfsu stickan starkare än tidigare MEN det är ändå långt ifrån lika starkt som kontrollsträcket eller starkare som det ska vara för ägglossning, så jag är lite förvirrad.. 
  • goaround

Kan någon hjälpa mig?! 
    Fick mens 24 juni, Borde haft ägglossning ca de 8 juli enligt min cykel. 
    Den 6 juli (morgonurin) fick jag positivt (maximal fertilitet) på Clearblue digitalt (lila) (ägglossningstest) SÅ enligt CB borde jag haft ägglossning 8 juni som min cykel. 
    Sen den från den 9 juli tills idag 11 juli har jag testat negativt på CB ägglossningstest MEN jag har testat med RFSU ägglossningstest samtidigt som CB testen, och NU börjar RFSU-stickorna bli positiva, starkare sträck än under min ägglossning ( 8 juli) Fattar ingenting? Varför börjar RFSU stickorna bli positiva medans CB digitalt - stickorna visar negativt????? All test är på morgonurin, Har detta hänt någon av er eller vet ni vad det kan bero på ? Skickar en bild på rfsu testen.

• goaround
    plopp76 skrev 2014-07-11 11:21:04 följande:

Jag har själv ingen erfarenhet av just det lila testen, men jag har läst om att dom kan visa lite hur som helst tyvärr! Många som har haft problem med dem, just att dom visar galet. Sen huruvida de billiga stickorna visar rätt eller fel vet jag mindre om, just RFSU har jag aldrig testat. För mig visar mina billiga stickor samma sak som de rosa Clearblue-testen.

Pyret 85 skrev 2014-07-11 11:27:10 följande:

Har också hört att de lila CB testen ofta visar fel. Mina billiga stickor visar samma som rosa CB.

Tack för snabbt svar, men nu blev jag ju ännu mer förvirrad ;) för enligt rfsu har ja ju ägglossning, eller hur? Jag anser att den sista, längst ner är positiv?

Får väl helt enkelt köpa cb s rosa o kolla om jag får glad gubbe där.. om inte så är det nått skumt om båda cb testen (lila och rosa visar negativ och rfsu positivt?
  • goaround
    plopp76 skrev 2014-07-11 12:46:26 följande:
    Jag skulle lita på stickorna, mest för att jag är mest van vid dem. Men köp ett rosa och se. Jag tror det kommer visa glad gubbe. Och framför allt... mys på!
    sagt och gjort. Jag köpte CB rosa, när ja kom hem testade jag alla tre på samma urin, alltså CB rosa, CB lila och RFSU stickor.
    Resultatet blev:
    RFSU: lika starkt som förra gången, ser positivt ut (nedersta stickan på bilden jag la upp )
    CB lila: blinkande gubbe nu, vilket betyder östrogen ökning ( hade ju glad gubbe(positivt) för 3 dagar sen ? 
    CB rosa: visade ingen glad gubbe, alltså negativt. 

vad betyder detta ???? 

Idag är 17 i menscykeln fick positivt med CB lila dag 12.. suck
  • goaround
    JhjärtaK skrev 2014-07-11 15:51:52 följande:
    Har heller ingen erfarenhet själv men har hört många andra som fått max fertilitet på de lila flera dagar för tidigt när de samtidigt testat med stickor och de rosa. Så skit i de lila och gå på stickor eller de rosa tycker jag.
    ja jag testade med ett rosa CB nu, Det var negativt, lila var också negativt,  men RFSU stickan var lika stark som på stickan längst ner... vad betyder det då? :(
  • goaround
    Isabelladez skrev 2014-07-14 18:29:56 följande:
    Ont i brösten, molvärk, hjärtklappning och trötthet är inte det som får mig att vara säker utan jag har en känsla i kroppen som jag aldrig haft tidigare. Det känns som jag har feber men ändå inte. Så himla svårt att förklara men kroppen är ur fas.

Har förresten fortsatt med cb äl-test som visar blinkande gubbe sedan 1 dag efter äl? Tycker det är jättekonstigt.
    CB blinkar också på mig 1dag efter ägglossning ;) Tror det är vanligt eftersom att kroppen ökar ju sitt östrogen inför en graviditet efter förlossning, men om inget ägg fäster blir det ju mens ändå, även fast östrogen ökat efter ägglossning :)

För mig är Apotekets ägglossnings test  negativt efter ägglossning,
    även CB rosa är negativt för mig, bara CB lila som har blinkande gubbe för mig också ;)
  • goaround
    JOLI skrev 2014-07-19 23:50:53 följande:

BIM på torsdag, vattnigare flytningar, riktigt ont i ena bröstet, sådär ont i andra, kräkt och mått illa både igår kväll och ikväll, svullen mage, känsligare mot lukter än i vanliga fall, kissar ofta och hungrig snabbt efter intaget mål... Kan jag äntligen vara gravid med första barnet på vårt trettonde försök? :D :D :D eller är jag bara skengravid? Hoppas hoppas hoppas på en graviditet iallafall!!! 

jag håller tummarna ) låter ju lovande :)
  • goaround

ingen mens , BIM +3, tagit med ägglossningstickor, var säker på att vi hade lyckats o tog ett test idag på morgonurin, men så blankt som det kan bli, men ingen mens på gång heller.... åH!! Nu vill jag bara ha min mens så vi kan försöka igen, för man måste väl plussa om man är gravid på ägglossning +17 !?! :(

Svar på tråden BIM Juli 2014