• Manelma

BIM Juli 2014

Fiiaaa skrev 2014-06-22 21:59:03 följande:

Lägger till mig i BIM-listan även om jag inte riktigt tror på att det blir nåt den här månaden...

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

3/7 180611
    3/7 Nallebjörnis, 31 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    3/7 ramada, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Corran, 21 år, 4:e försöket, 2:a barnet
    4/7 sarasessi, 30 år, 7:e försöket, 2:a barnet
    4/7 jessi84, 1:a försöket, 1:a barnet
    4/7 Kissekatten2014, 29 år, 6:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Pompalens, 34 år, 1:a barnet
    5/7 Fiiaaa, 32 år, 1:a försöket efter mf (maj), 1:a barnet
    5/7 joss82, 4:e försöket, 1:a barnet
    5/7 Lollipoppan, 32 år, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/7 Alvolina, 25 år, 5:e förs. 2:a barnet. 
    6/7 Maria678, 38 år, 1:a barnet
    6/7 Missk37, 22 år, 1:a barnet
    6/7 Manelma, 28 år, 2:a riktiga försöket, 2:a barnet
    6/7 NILE90, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    6/7 ellyangel, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/7 pumpkin88, 26 år, 7:e försöket, 1:a barnet
    7/7 Madelen b, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    7/7 Villhaenbebbe, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/7 Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet.
    9/7 eagle87, 5:e försöket, 1:a barnet
    9/7 Mizis 23år, 2:a försöket, första barnet.
    10/7 snö81, 6:e försöket totalt - mf mars+juni, 2:a barnet
    11/7 MagicQueen, 38 år, 7:e försöket, 3:e barnet.
    14/7 julia007, 29 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    15/7 Nini 31 år 4:e försöket 1:a barnet
    15/7 Önskaretttredje, 3:e försöket, 3:e barnet
    16/7 Nakoma, 27 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    16/7 Pyret 85, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    17/7 Solägget, 30 år 8:e försöket 2:a barnet
    18/7 Vifem, 3:de försöket, 4:e barnet, sambos första.
    18/7 Plopp76, 8:e försöket, 2:a efter MF i april. Första barnet
    22/7 Emalver, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    22/7 JhjärtaK, 3:e försöket totalt, mf maj+juni, 2:a barnet

Jag borde ju haft äl i dagarna, blir dock inte riktigt klok på min kropp. Hade stegring på äl-testerna söndag - onsdag, på torsdag blev det svagare och sen svagare och svagare. Men det stämmer inte alls med tempningen där jag fick en dipp i torsdags (brukar jag iofs alltid få innan äl) men nu har tempen varit kvar på lägre nivå i fyra dagar. Tredje dagen steg den med 0,1 men den är fortfarande 0,2 lägre än innan dippen. Stämmer inte alls med tidigare tempkurvor och inte med äl-testen heller. Försöker att inte noja så mycket, jag håller ju på och kartlägger min äl mest för att ha mer eller mindre koll inte för att veta exakt på dagen. Jag kanske fortfarande är lite ur fas efter missfallet. Dessutom så fick vi inte riktigt "till det" i början av veckan av olika orsaker, så det blev bara torsdag, fredag och lördag. Så summa summarum är jag inte särskilt hoppfull att det ska ha tagit sig den här månaden. Nu känner jag dessutom av en begynnande UVI, (så går det när man är för het på rödbetan några dagar, hehe) och det kan ju inte heller vara så bra för en eventuell graviditet. Jaja, nya tag nästa månad =)  Hur har det gått för er andra med äl i dagarna?

Jag tempar också och dippen kom redan måndag- tisdag då det sjönk till 36.4, men värken kom först torsdag-fredag igår lugnade det sig och idag gick tempen upp till 37.0 imorse. Igår kom den upp till 36.8 och idag 37.00 så ja jag tar det som att ÄL var i fredags (då jag även hade mest värk)...Så nu får man väl se va som sker. 
  • Manelma
    ramada skrev 2014-06-24 06:24:16 följande:

Jag är nu på ÄL+8 och känner mig konstigt stressad? Nästan som bakiskänslor, lite skakig, nervig liksom med lite ökad puls, hade samma känsla igår och nu på morgonen har jag fått 2 vågor av illamående som kommit och gått.
    Dessutom efsm jag tempar så har tempen legat stadigt på 36,6 efter ÄL men igårmorse var den 36,7 och nu imorse 36,9 hur tolkar man det? Vad kan en sådan extra höjning bero på? Ägget som fäst eller? Vet inte riktigt vad man ska tro, man vågar ju inte riktigt tro på att det skulle vara "något" än heller... Glad

En ökning av BT är normalt efter ägglossning, får bara se till att hålla sig där uppe. Förra månaden när jag tempade kom jag upp till 37.2 och sen sjönk den till 36.9 runt mens så ja det är normalt att den höjer sig, men om man är gravid fortsätter den att hålla sig uppe så vi får hålla tummarna! :D
  • Manelma
    ramada skrev 2014-06-24 07:37:57 följande:
    Ja hoppas den håller sig kvar! Glad illamåendet fortsätter komma i lite milda vågor, aningen metallsmak i munnen, om nu bara resten av denna veckan kunde gå lite fort! Eftersom att min mens kom ngr dgr tidigt så skulle jag tro att ny BIM blir tisdag den 1:a Juli men vi får se isf bör tempsänkningen komma sön-mån om det inte blivit nåt.
    Fasen man kan ju bli inbillningssjuk för mindre!
    Skoja inte! Jag är på ca ÄL +3 idag och har känt metallsmaken i munnen redan igår hahaha, fast när jag blev gravid med sonen tycker jag jag kände redan från befruktning typ, enligt appen o alla symptomen jag skrev ner, lika så med min första graviditet (utomkveds) Så ja jag tror absolut man kan känna men samtidigt tror jag ibland att hjärnan bara letar symptom på mig hela tiden fastän det är super tidigt. Min BT ökade något sen lördags vilket tyder på just att ÄL var i lördags så ja vi får väl se. Snart börjar vi närma oss juli !! :) 
  • Manelma

Jag förmodar att BIM nu inte kommer att vara 6/7 utan 4/7 om jag ska följa upp ÄL och BIM tidigare gångerna som infaller exakt 2 veckor efter ÄL, då den var på fredagen den 20/6 så antar jag att BIM då blir 4/7 så det är väl bara att vänta och se. Inga större förväntningar att det tagit sig då det är min högra sidan som haft ÄL där jag haft utomkveds och antar inte finns någon fri passage. Önskar dagarna kunde gå snabbare så man vet om man ska ställa in sig på ännu en månad förhoppningsvis är det vänstra äggledare som tar över nästa gång sån osis när högra tog två ÄL efter varandra. 

• Manelma

Ni som passerat ÄL med typ en vecka hur känns er livmodertapp? Jag har skrivit ner och tittat efter hur den känns sen förra försöket och idag var det första gången jag känt den så stängd och fast. Tycker den alltid varit lite halvöppen och lite mer svullen. Men å andra sidan vet man ju inte verkar ju va normalt med det mesta... 

• Manelma
    carro90 skrev 2014-06-28 20:44:05 följande:
    Är på äl+6 idag o min tapp blev fast och stäng redan kvällen äl+1 o morgonen dagen efter. Men min är alltid stäng förutom runt ägglossning, då öppnar den sig glatt! :) Men den har varit hög hela tiden, är din också det? 
    Högre är den oftast vid ÄL faktiskt, sen sjunker den ner och blir fastare men ja som sagt nu helt stängd. Men hög eller "högre" är den på mig vid ÄL sen sjunker den. Tycker det är så synd jag inte kollade sånt när jag var gravid med sonen. Gick ju iofs på en gång då så kanske därför jag inte hade tanke på att kolla, tempa osv... Men men.. får väl se. Tyckte jag anade något på ett test jag tog idag. Men får se närmsta dagarna vad den fortsätter visa. Är ju en testnörd så börjar testa på runt 6 dagar innna BIM som jag är idag, och med sonen kunde jag se ett litet rosa streck redan runt 5 dagar innan BIM men riktigt starkt redan 2 dagar innan. (Har dom sparade här hemma) :)
  • Manelma

Är så trött på denna kropp. Idag på ca 9 dagar efter ÄL har jag rosa flytningar. Är så trött på allt tjaffs som kroppen håller på med. Varför ska jag ha rosa flytningar nu? Det är minst 5-6 dagar till mens. Innan jag började försöka bli gravid hade jag aldrig konstiga blödningar eller rosa flytningar innan mens men senaste två gångerna har jag haft det ca 2 dagar innan mens. Så vad nu ska mensen komma tidigare då jag har ljusrosa flytningar idag på BIM -5 eller -6 ? Förvirrad är vad man blir.... :( 

• Manelma
    jessi84 skrev 2014-06-29 18:02:59 följande:

En fråga. Jag förstår mig inre på fertility friend allt för mycket. Ska jag gå den dag jag vill och lägga in temp och så? Måste man ha fört temp 1 månad innan man kan få denna tabell som alla har? Jag hittar inte min eller vart man kan hitta den.

Menar du en chart? Alltså din basaltemp kurva?
  • Manelma
    jessi84 skrev 2014-06-29 19:48:50 följande:
    Ähhh, jag ger upp ff. Får det inte att funka och fattar inte och kan inte visa något för att förstå bättre =(
    Du fyller i det i kalendern varje dag, använder du på webb eller mobilen? I vilket fall är det varje dag du fyller i tempen som då i sin tur gör en chart till dig. I webbsidan så trycker du på chart graph knappen för att se den ovanför själva kalendern. Då får du fram kurvorna osv. I mobilen så ser man den i vyn nedanför kalendern så där är det enklare att ha koll direkt. Men som sagt du fyller i kalendern varje dag så det blir en kurva annars blir det ju inte riktigt nån bra kurva och den får svårt att räkna ut ÄL. 
  • Manelma
    jessi84 skrev 2014-06-29 19:48:50 följande:
    Ähhh, jag ger upp ff. Får det inte att funka och fattar inte och kan inte visa något för att förstå bättre =(
    Du fyller i det i kalendern varje dag, använder du på webb eller mobilen? I vilket fall är det varje dag du fyller i tempen som då i sin tur gör en chart till dig. I webbsidan så trycker du på chart graph knappen för att se den ovanför själva kalendern. Då får du fram kurvorna osv. I mobilen så ser man den i vyn nedanför kalendern så där är det enklare att ha koll direkt. Men som sagt du fyller i kalendern varje dag så det blir en kurva annars blir det ju inte riktigt nån bra kurva och den får svårt att räkna ut ÄL.
Svar på tråden BIM Juli 2014