• Fiiaaa

BIM Juli 2014

Vi är en del som har BIM under kommande vecka! Hoppas på goda nyheter och måååånga fina plus i veckan! Lycka till allihopa

• Fiiaaa

Jag fattar inte vad som händer, det fortsätter blöda... Rynkar på näsan (Inte mycket, men igår något mer än dagarna innan). Är det tidig mens? Men utan mensvärk och alldeles för tidig? Jag tror inte det... däremot undrar jag om det helt enkelt är så att jag inte fick ägglossning och hormonerna gör att jag får mellanblödningar. Har helt givit upp hoppet om graviditet den här månaden nu (inte för att jag var så hoppfull innan heller, misstänkte ju detta redan utifrån tempkurvan vid äl-tid). Nu vill jag bara att det ska ordna till sig så att jag får nån rätsida på vad som händer med kroppen.... Hoppas det går bättre för er andra. Vill se feta plus i veckan! Skrattande

• Fiiaaa

Stort grattis till er som plussat! Så himla grymt =)  Själv känner jag att detta tar upp lite för stor tid och tankeverksamhet för mig just nu, så jag ska försöka dra mig tillbaka och fokusera på annat. Det här blir inte produktivt, haha, såhär kan jag ju inte hålla på varenda månad. Finns egentligen ingenting som pekar på att jag skulle vara på smällen. Återkommer när mensen kommit för att flytta mig i listan...

• Fiiaaa

BIM idag men ingen mens än precis som jag väntat mig. Dock börjar jag känna av brösten lite grann samt molvärk så jag hoppas det betyder att den är på g Jag gjorde nämligen ett gravtest igår innan vi drog iväg på middag och det var negativt. Även fast jag var säker på att det skulle vara så med tanke på allt strul den är månaden så ville jag dubbelkolla innan jag tog mig några glas vin. Man undrar ju vad det beror på med allt dessa som hänt denna månaden, miniblödningen för en vecka sen, konstigt tempkurva (som nu faktiskt stiger och inte alls går ner som normalt innan mens), molvärk... Kroppen är upp och ner och jag hoppas bara att det ordnar till sig snart

• Fiiaaa

Härligt att se så många plus!!! Stort grattis till er! Här har BIM kommit och gått utan någon mens. Tog ett test för säkerhets skull i morse, men det var negativt såvitt jag kunde se. Är aldrig sen med mensen och det är så trist att det ska strula nu när man verkligen vill försöka! Hur ska jag veta nu när det är dags att köra järnet nästa gång? Och när jag har nästa BIM... Ska jag räkna flytningarna för 1,5 veckor sen som mens? Eller kommer den sent? Eller ska jag räkna som att den bara hoppat över och äl blir som planerat? Fattar ingenting... Blir väl till att ligga hela semestern helt enkelt, haha! Vet inte om jag borde kolla upp det här... Har försökt ringa till gyn rådgivning men det var stängt. Vet inte riktigt vart jag ska vända mig...

• Fiiaaa
    eagle87 skrev 2014-07-07 14:22:27 följande:

mina bruna flytningar som jag får precis innan mens är helt borta.. fick dem 3 dagar sen .. har konstiga stickningar i brösten o känner mig varm.. har bim idag eller imorn. inga tecken på mens. tog ett test idag dock ej morgon urin. såg ngt supersvagt men vet inte om de va rosa. 

om inte mensen dyker upp imorn så ska jag testa med cb torsdag morgon. gud va jag hoppas.

Hoppas! Jag är lite samma situation, men jag brukar aldrig ha spottings innan mens. Fick det den här månaden för 1,5 veckor sen och sen en pyttenlödning och sen slutade det. Nu kommer det ingen mens. Skulle ha kommit i lördags. Testen är negativa. Jag antar att det inte är nån graviditet då borde man väl kunna se det nu? Men varför får jag ingen mens och hur tusan ska jag veta när jag har nästa äl? Suck!!
  • Fiiaaa
    Charlie40 skrev 2014-07-08 12:53:45 följande:

Vill bara berätta att jag fick negativt på testlagrets idag och samtidigt 1-2 v på clearblue digital. Så bli inte besvikna om testlagrets visar Noll för man vet aldrig :)

Nu är det ju så att jag antagligen har gammalt hcg i kroppen efter en två stegs abort 1 juni och hoppas snart vara gravid på nytt. Jag hoppas självklart att detta är en ny graviditet men eftersom jag haft positiva grav test så länge så är det troligtvis inte så. Man kan bara hoppas att dom "lappar" över varandra och hcg stiger igen, det är därför jag kollar med testlagrets då ser man ökningen.

Spännande! Är på BIM +3 idag utan mens eller plus. Har bara testat med testlagret och tycker mig få "spökstreck" på de två testen jag gjort efter BIM. Kan dock inte ens med lite god vilja förmå mig att tycka att de är positiva. Dyker mensen inte upp till helgen får jag nog testa med ett annat märke. Även om man tycker att det borde ge utslag nu om det var nåt...  Jag fick missfall i maj och tror inte att jag har nåt hcg kvar efter det, har testat negativt innan. Håller tummarna för att det är nytt liv på g hos dig =) 
  • Fiiaaa
    Evening primrose skrev 2014-07-08 14:25:54 följande:

Fiiaaa

Är strecken grå el rosa?

Ja, de är så svaga svaga så jag kan inte påstå att det går att urskilja nån färg. Det är verkligen inte några positiva test, ser ut som nån form av spökstreck bara. Borde ha fått mens senast i lördags, istället har jag galet mycket flytningar, ser ut som äl-flytningar, men rikligare. Fattar verkligen nada vad som händer
  • Fiiaaa

Hej tjejer! BIM +5 idag, fortfarande varken mens eller plus. Testade senast igår med clearblue, tyckte mig skymta nåt svagt först, men sen inget. Sen jämförde jag med en bild jag hade kvar från förra plusset på bim-1, och det var så blått och starkt och fint ochmdå kände jag att det här är bullshit, klart jag inte är gravid. Men man undrar ju såklart vart mensen tagit vägen. Något liknande har aldrig hänt mig tidigare under 20 år av mens... men det är väl missfallet för två månader sen som har ställt till det. Får nog räkna med att den hoppat över den här månaden och att jag får äl ändå snart och med lite tur kanske man lyckas pricka rätt. Det är ju ändå juli och semester ;) blir lite svårt att veta när jag har nästa bim bara...

• Fiiaaa

Såhär såg mitt CB ut igår... kan aldrig stämma att man inte skulle få ett tydligt plus på bim +4. (Förra gången var det som sagt superstarkt på bim-1) Dessutom har jag inga alls symtom förutom utebliven mens. Jag ger upp för denna gång helt enkelt och hoppas på att mensen sätter igång snart. Eller att den kanske bara har hoppat över en månad och att det är en ny äl på gång. Nya friska tag alltså och lycka till alla ni som har BIM i dagarna! 

• Fiiaaa
    JhjärtaK skrev 2014-07-10 15:36:47 följande:
    Testa med ÄL test, då vet du när nästa BIM är.
    Ja, så svårt att veta när jag ska börja testa bara... då får jag nästan köra från och med nu. Testade faktiskt med äl-test igår, och fick utslag, men svagare än kontrollstrecket vilket ju betyder att det inte är positivt. Det knäppa är att jag i tidigare cyklar inte fått nåt utslag alls när det inte varit i närheten av äl. Samtidigt har jag aldrig lyckats få full stegring på äl-test, inte den cykeln jag blev gravid heller, trots att jag då uppenbarligen måste ha haft det. Tycker att det mest är förvirrande med äl-testerna. 
  • Fiiaaa
    JhjärtaK skrev 2014-07-10 15:36:47 följande:
    Testa med ÄL test, då vet du när nästa BIM är.
    Ja, så svårt att veta när jag ska börja testa bara... då får jag nästan köra från och med nu. Testade faktiskt med äl-test igår, och fick utslag, men svagare än kontrollstrecket vilket ju betyder att det inte är positivt. Det knäppa är att jag i tidigare cyklar inte fått nåt utslag alls när det inte varit i närheten av äl. Samtidigt har jag aldrig lyckats få full stegring på äl-test, inte den cykeln jag blev gravid heller, trots att jag då uppenbarligen måste ha haft det. Tycker att det mest är förvirrande med äl-testerna. 
  • Fiiaaa
    Evening primrose skrev 2014-07-10 16:54:51 följande:

Fiiaaa

Inplantationen kan ha varit tidigare senast.

Ja man vet ju aldrig, men har ändå svårt att tro att det skulle kunna stämma, även om det var lite senare så borde det ändå ge utslag nu. 
  • Fiiaaa
    Pyret 85 skrev 2014-07-10 17:12:45 följande:
    Jag tycker mig se ett streck iaf... köp ett digitalt?
    Det är ju det som är så frustrerande, att det dyker upp nån form av spökstreck, både på detta och på testlagrets... men det kanske kan vara så att det finns lite hcg-rester kvar efter missfallet. Det är ganska exakt 9 veckor sen nu, men det sägs ju att det kan finnas kvar ganska många veckor. Händer det inget mer alls så får jag kanske köpa ett digitalt nästa vecka eller så... 
  • Fiiaaa
    eagle87 skrev 2014-07-10 15:47:22 följande:

Jag är på väg o köpa test nu..... Ska köpa cb digitalt.... Jag fastar o har inte druckit sen 1:30 inatt. Ska jag göra testet nu på eftermiddag lr vånta tills imorn? Tror ni fasta kan förskjuta mens dvs förlänga lutealfasen? Så sjukt nervös.

Spännande" Gör et nu i eftermiddag! Håller alla tummar och tår =)
  • Fiiaaa
    Evening primrose skrev 2014-07-10 17:27:28 följande:

Svårt å se med dom där plustesten tycker jag lättare med streck på stickor när d är svagt

Också haft så på ältest, att d liksom inte blir helt pos men ändå verkar vara en tydlig peak

Du kan dubbelkolla m rosa cb då, el bara anta att d starkaste du får är pos

Eller bara sexa varannan var tredje dag

Ja det får nog bli mycket ligga under semestern helt enkelt, haha =) 
  • Fiiaaa

BIM+10 by och mensen lyser fortfarande med sin frånvaro. Var ett par dar sen jag gjorde nåt test, men har ingen lust att slösa fler när de var tydligt negativa flera dagar efter bim. Vet inte om jag ska ringa gyn eller bara avvakta och se om det kommer nån mens nästa månad... störande när man är mitt i bebisverkstan liksom....

• Fiiaaa
    eagle87 skrev 2014-07-15 14:08:48 följande:

Jag är på bim +7 idag. Testade i lördags o de va neg... Jag fick pos på äl test den 23 juni men tar det som att äl aldrig släppte. Hade äl flytningar runt bim så hoppas jag hade äl då.?har detta hänt dej förrut?

Nope, aldrig hänt förut. Men, jag hade missfall i våras så det är inte otroligt att det är lite rörigt bland hormonerna och att det är detta som påverkar. Det här är min andra bim efter missfallet, första gången kom mensen precis som den skulle... Så lite frustrerande är det ändå! Jag är på BIM +11 nu och snart skulle det vara dags för äl om det hade varit en normal cykel. Lite jobbigt att man inte vet vad som händer! Har du testat nåt mer?
  • Fiiaaa
    JhjärtaK skrev 2014-07-15 07:25:56 följande:

Har du tagit ÄL-test eller tempat så att du är säker på när du hade BIM? Har för mig att du fått mf nu i våras och ens cykel kan ju bli lite oregelbunden efter det rätt så länge har jag hört, även om den första/de första var som vanligt :-/.

Ta ett nytt test på BIM+14 om inte mensen dykt upp då redan (håller tummarna för att den inte gör det och att du får ditt plus!)

Stämmer bra ang missfallet, detta är min andra cykel efter det, första verkade funka som den skulle. Men det är kanske inte så konstigt med lite röra bland hormonerna ett tag efter ett mf... Jag har både tempat och tagit äl-test men redan där var det konstigt i den här cykeln. Jag fick stegring på äl-testen en vecka för tidigt. Sen tempstegring som vanligt en vecka senare. Redan där tänkte jag att det kanske aldrig släppte något ägg. Sen fick jag spottings en vecka efter det, ett par dagar, men det blev aldrig nåt mer. Och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Ska jag snart räkna med ny äl? Hoppas såklart på ett plus, men har gett upp hoppet den här månaden, men man kan ju alltid hoppas att det är ny äl och därmed ny chans på g snart? Eller måste jag vänta på mens innan jag kan få my stegring för äl?
  • Fiiaaa

Trist för er som fått mens, men det innebär å andra sidan en ny chans snart =) 

Själv så fick jag stegring på äl-test igår, har nu jätteömma bröst och molvärk. Tydliga känningar. Är det ägglossning måntro? Tempen beter sig lite småkonstigt, men den dippade ändå och ligger nu kvar några tiondels grader högre. Hoppas hoppas det är ägglossning, då kan jag släppa det här med att jag inte fick nån mens i juli och satsa på att den dyker upp i början av augusti. Fy vad frustrerande det är att inte få mens. Är på BIM +13 idag :( Jag gjorde senaste gravtest i förrgår morse och det är tokblankt, så kan utesluta att jag är gravid. 

Svar på tråden BIM Juli 2014