• JhjärtaK

BIM Juli 2014

Jessans skrev 2014-07-10 12:10:42 följande:

Jag är förvirrad... Fick ju som sagt mens imorse, tror jag iaf. Inte blödit särskilt mycket och innan jag hann märka mensen tog jag ett test som jag läste av först 1,5 timme senare (då jag var så besviken på mensen). På testet ser man dock ett svagt streck. Vad är detta?!?! 

Kan vara ett tidigt missfall? Eller en genombrottsblödning. Hoppas på det senare för dig!
  • JhjärtaK
    silje skrev 2014-07-10 13:47:03 följande:
    Vad menas med genombrotts blödning?
    Att kroppen inte riktigt fattat att den är gravid så man får en mensliknande blödning. Vissa får det genom hela graviditeten ungefär då mensen skulle kommit.
  • JhjärtaK
    Fiiaaa skrev 2014-07-10 14:06:49 följande:

Hej tjejer! BIM +5 idag, fortfarande varken mens eller plus. Testade senast igår med clearblue, tyckte mig skymta nåt svagt först, men sen inget. Sen jämförde jag med en bild jag hade kvar från förra plusset på bim-1, och det var så blått och starkt och fint ochmdå kände jag att det här är bullshit, klart jag inte är gravid. Men man undrar ju såklart vart mensen tagit vägen. Något liknande har aldrig hänt mig tidigare under 20 år av mens... men det är väl missfallet för två månader sen som har ställt till det. Får nog räkna med att den hoppat över den här månaden och att jag får äl ändå snart och med lite tur kanske man lyckas pricka rätt. Det är ju ändå juli och semester ;) blir lite svårt att veta när jag har nästa bim bara...

Testa med ÄL test, då vet du när nästa BIM är.
  • JhjärtaK
    Jessans skrev 2014-07-10 14:56:42 följande:

Tog ett till test nu efter att ha hållt mig i ca 4,5 timme och även det blev ett supersvagt streck på (knappt tydbart) är det då positivt eller kan det vara två test som visar spökstreck? (Testlagretstester)

Ta ett nytt test om 2-3 dagar. Är du gravid så kommer det bli tydligt. Hoppas!
  • JhjärtaK
    Annette79 skrev 2014-07-10 23:57:45 följande:

Hej alla :)

Var på UL i mån för att se att alt var ok efter mitt senaste mf... Har ju haft mf både maj och juni mån och aldrig tidigare så dr ville ta ett urinprov på mig som gav utslag på UVI, hon skickade dessutom en odling som jag fick svaret på idag. En kraftig UVI som jag troligtvis haft ganska länge och konstigt nog inte haft några symptom förutom stark urindoft som jag trodde berodde på vitaminerna jag äter!! Dr sa att detta faktiskt kunde vara anledningen till att jag fått två mf på raken... Nu en mega dos penicillin och sen hoppas på att det blir bebis :)) Så en liten "hint" till er som fått upprepade mf inom kort period, kan vara värt att kolla UVI :)

Tack för tipset! Har också fått mf maj och juni. Jag har sådana där stickor man kan köpa på Apoteket för att kolla UVI, kanske skall ta en sådan. Vilken bra läkare du har som ville kolla, den gynekolog jag gick till bara sa att man inte gjorde något förrän tre mf i rad

Vilka veckor har du fått mf i?
  • JhjärtaK
    NILE90 skrev 2014-07-11 08:17:21 följande:

Nu kom mensen här också! :( 

Nej så tråkigt!
  • JhjärtaK
    Annette79 skrev 2014-07-11 09:45:19 följande:
    Hej. Ja hon var riktigt bra faktiskt... Jag frågade om "doften" från urinet och hon ville direkt ta test, inte som när jag ringde för ca fem v sedan då dom sa att det beror på vad jag ätit typ...punkt :(( Jag har fått mf v 5 båda gångerna men den här gången blev plussen jätte tydliga för att sedan på loppet av två dgr slå över till "ej gravid" då jag hoppades på 2-3 på CB. Ja ta ett test, det är det absolut värt, jag hade dessutom bara hållt mig i 1 1/2 timme hos dr och det gav starkt utslag. Fy vilken skillnad det är på folk ock folk...hur svårt är det som dr att ta sig tiden och kolla ev enkla förklaringar till varför det kan ha blivit mf om det nu är så enkelt och vanligt att det beror på UVI? Hoppas det tar sig denna månad för dig :) Jag har precis haft ÄL i sön-tis så nu hoppas jag på bebis i mars :)
    Jag tog ett imorse på morgonurin och det visade inga nitrater så antingen hade jag en UVI och kroppen har läkt själv eller så har jag inte haft det. Hade nämligen också väldigt illaluktande urin men inte längre.
  • JhjärtaK
    goaround skrev 2014-07-11 10:45:11 följande:

Kan någon hjälpa mig?! 
    Fick mens 24 juni, Borde haft ägglossning ca de 8 juli enligt min cykel. 
    Den 6 juli (morgonurin) fick jag positivt (maximal fertilitet) på Clearblue digitalt (lila) (ägglossningstest) SÅ enligt CB borde jag haft ägglossning 8 juni som min cykel. 
    Sen den från den 9 juli tills idag 11 juli har jag testat negativt på CB ägglossningstest MEN jag har testat med RFSU ägglossningstest samtidigt som CB testen, och NU börjar RFSU-stickorna bli positiva, starkare sträck än under min ägglossning ( 8 juli) Fattar ingenting? Varför börjar RFSU stickorna bli positiva medans CB digitalt - stickorna visar negativt????? All test är på morgonurin, Har detta hänt någon av er eller vet ni vad det kan bero på ? Skickar en bild på rfsu testen.

Har heller ingen erfarenhet själv men har hört många andra som fått max fertilitet på de lila flera dagar för tidigt när de samtidigt testat med stickor och de rosa. Så skit i de lila och gå på stickor eller de rosa tycker jag.
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-07-11 10:48:41 följande:

Någon som känner igen sig?

Ungefär ett halvår efter att jag fyllt 30 började jag få skl spottings innan mens, ngt som jag ALDRIG tidigare haft. I samband med det slutade mina bröst ömma mellan ÄL och mens, vilket de ALLTID gjort innan. Tänkte först att det kanske var tillfälligt, men nu har det pågått i ett halvår, samma varje månad, spottings ett par dagar innan mens och känner ingenting i brösten.

Har det här med åldern att göra, eller vad kan det vara? Har definitivt inte med p-piller att göra för det slutade jag med för tre år sedan.

Låter som något du kanske skall kolla upp. Vissa menar ju att spottings är en indikator på att ägget inte släppt när man skulle haft ÄL men vete sjutton om det stämmer. Jag hade spottings när vi försökte bli gravida förra gången och fick dem även den cykeln vi blev gravida så uppenbarligen hade jag ju haft ÄL. Men har du en bra gyn så kontakta denne och fråga.
  • JhjärtaK
    goaround skrev 2014-07-11 15:07:06 följande:
    sagt och gjort. Jag köpte CB rosa, när ja kom hem testade jag alla tre på samma urin, alltså CB rosa, CB lila och RFSU stickor.
    Resultatet blev:
    RFSU: lika starkt som förra gången, ser positivt ut (nedersta stickan på bilden jag la upp )
    CB lila: blinkande gubbe nu, vilket betyder östrogen ökning ( hade ju glad gubbe(positivt) för 3 dagar sen ? 
    CB rosa: visade ingen glad gubbe, alltså negativt. 

vad betyder detta ???? 

Idag är 17 i menscykeln fick positivt med CB lila dag 12.. suck
    Men så konstigt! Har du något kort på stickan på det rosa testet? Kanske blev det precis inte positivt. Hur starkt var teststrecket i förhållande till kontrollstrecket?
Svar på tråden BIM Juli 2014