• eagle87

BIM Juli 2014

Jag är på väg o köpa test nu..... Ska köpa cb digitalt.... Jag fastar o har inte druckit sen 1:30 inatt. Ska jag göra testet nu på eftermiddag lr vånta tills imorn? Tror ni fasta kan förskjuta mens dvs förlänga lutealfasen? Så sjukt nervös.

• eagle87

Fick negativt. Känns skit jobbigt. Va så säker. Vart e mensen da? Fan oxå..... Hade köpt alkoholfri rosé o tagit fram fin glasen trodde vi skulle fira ikväll.

• eagle87
    Evening primrose skrev 2014-07-11 08:49:42 följande:

Oj nu är jag ensam i topp på listan :-S

EAGLE

Antingen är mensen sen el så plussar du sent tyvärr finns inget att göra utom å se tiden an, alt ta blodprov för å se?

Drygt å varken få mens el plus men

Har en konstant lutealfas på 15 dagar. Så vitt jag förstått så är försenad mens försenad ägglossning så fattar inte va som hönder., har läst att det enda som kan orsaka utebliven mens efter äl förutom graviditet ärCorpus Luteum Cysta.... Känns skitjobbigt.
  • eagle87
    Pyret 85 skrev 2014-07-11 12:09:00 följande:

är du säker på att du hade ÄL när du tror?

Ja jag testar plus fick de bekräftat via blodprov.
  • eagle87

hej kopierar ett inlägg som jag skrev i en annan tråd.
    där hela historien är med.

Hoppas någon kan hjälpa mig här. Är jätte orolig över detta. Jag testade med cb lila, fick blinkande gubbe 21 och 22 juni. Fick fast gubbe 23 juni. Kände på min livmoder tapp den va öppen mjuk centrerad. Den 1 juli gjorde jag ett blodprov alltså 8 dagar efter glad gubbe på cb. Läkaren ringde o sa att allt såg bra ut o äl har skett. Den 5 juli fick jag massa bruna slemmiga flytningar med lite mörkbruna trådar i. 12 dagar sen pos äl test och 3 dagar innan bim. De kom inget i trosorna bara på papper, höll i sej 2 dagar sen dess ingenting, bara tjocka genomskinliga vita flytningar ibland brukar annars vara torr o ha sticky innan bim. Gjorde ett cb digital Igor bim+2 eftermiddags urin. Inte gravid. Är på bim+3 o inga tecken på mens. Har en konstant luteal fas på 15 dagar. Har haft längre cyklar tidigare men då har äl varit senare. 

Vad kan de vara?

• eagle87
    Evening primrose skrev 2014-07-11 17:02:14 följande:

Eagel

Om fl var en nidblödning fäste kanske ägget så sent att du inte får plus än

Hur känsligt är ditt test? 10 eller 25?

25.. testade cb digital.
  • eagle87
    Evening primrose skrev 2014-07-11 17:25:14 följande:

Jaa du, du får antingen ta blodprov eller vänta på mens eller plus... Seeeegt men så är d nog tyvärr :-S

har ringt läkaren idag. han skulle ringa tillbaka innan halv 7 idag så får se va han säger. har tänkt testa på tisdag om mensen ej dykt upp. kan ngn flytta tillbaka mig upp på listan?
  • eagle87

Här kommer en liten uppdatering. Läkaren ringde upp igår. Han hade tidigare ringt mig 2 dagar efter jag lämnat blodprovet o sagt att allt såg bra ut o han kan se på progestron värdet att jag ägglossat. Nu säger han att mensen kan försvinna när man stressar ja ba jo visst men stress påverkar väll inte luteal fasen. Han ba ska kika på dina prover. Ja ba du sa att progestronet var si o så.. Han ba nej de minns jag inte. Progestronet är jätte lågt bara 3. Så nej du har inte ägglossat. Vet inte vad jag ska tro. Han har tappat bort mitt klamydia test också. Jag har kört med cb lila ägglossningstest i 3 månader nu. Varje månad har de först visat blinkande i 2-3 dagar sen fast gubbe. Exact 15 dagar efter fast gubbe har mensen kommit. Hur stor är chansen att det skulle vara annorlunda denna månad? Har också läst att cb mäter LH från 40 miu plus östrogenet så de lila äl tester är ganska korrekta. Vad säger ni andra? Förlåt för långt inlägg men är så förvirrad.

Svar på tråden BIM Juli 2014