• Agdaa

Indiska

Jag älskar Indiskas kläder, inredning, ja allt :) men nu har jag ingen lust att handla där längre efter allt de gör mot deras flickor i landet. Våldtäkter, misshandel och mord. Nu senast läste jag om en 12 och en 13-åring som blev hängda efter våldtäkter på dem :( det är FRUKTANSVÄRT och OACCEPTABELT!!!!! Nu läste jag på deras hemsida att företaget ägs av en svensk familj men om något av vinsten på något sätt gynnar landet Indien så vill jag inte köpa ens en servettring där mer. Jag mår illa!!!

• Svar på tråden Indiska
  • Drottningen70

Har du ofta otur när du tänker?

• Agdaa
    Drottningen70 skrev 2014-06-05 22:27:21 följande:
    Har du ofta otur när du tänker?

Nä, gillar du våldtäktsmän o mördare? Mot ett helt land dessutom. Har du inte alla bestick i lådan eller?
  • Drottningen70
    Agdaa skrev 2014-06-05 22:36:53 följande:
    Nä, gillar du våldtäktsmän o mördare? Mot ett helt land dessutom. Har du inte alla bestick i lådan eller?

Gode gud så korkad du måste vara...
  • Agdaa
    Drottningen70 skrev 2014-06-05 22:42:36 följande:
    Gode gud så korkad du måste vara...

Tycker d verkar som d är du som inte har alla hästar hemma om man säger så
  • Drottningen70
    Agdaa skrev 2014-06-05 22:55:32 följande:
    Tycker d verkar som d är du som inte har alla hästar hemma om man säger så

Jag förstår att det verkligen ser ut så från ditt perspektiv. Det är det som är så tragiskt..
  • Agdaa
    Drottningen70 skrev 2014-06-05 22:58:04 följande:
    Jag förstår att det verkligen ser ut så från ditt perspektiv. Det är det som är så tragiskt..

Undrar hur det kommer sig att hissen inte går ända upp?
  • Petrol

Jag tror du kommer få svårt att köpa något, någonstans med den inställningen faktiskt. Spartanskt leverna är o andra sidan hälsosamt skulle jag tro, kanske är en bra ide egentligen.

• Drottningen70

Bara för skojs skull nudå :) Hur tänker du att bojkott av indien ekonomiskt skulle hjälpa indiska ( ofta kastlösa) flickor från att bli våldtagna och mördade?

• Agdaa
    Drottningen70 skrev 2014-06-05 23:47:47 följande:
    Bara för skojs skull nudå :) Hur tänker du att bojkott av indien ekonomiskt skulle hjälpa indiska ( ofta kastlösa) flickor från att bli våldtagna och mördade?

Ehhh .. har inte skrivit nåt om att jag tror att jag skulle "hjälpa" genom att sluta köpa men vill inte gynna ett land som står helt handlingsförlamat o ser på när detta fruktansvärda händer o inte visar något tecken på att vilja göra något åt saken. Ursäkta mej men då köper jag hellre från andra ställen. Fattar inte hur d kan va så svårt att förstå??????
  • Drottningen70
    Agdaa skrev 2014-06-06 00:11:55 följande:
    Ehhh .. har inte skrivit nåt om att jag tror att jag skulle "hjälpa" genom att sluta köpa men vill inte gynna ett land som står helt handlingsförlamat o ser på när detta fruktansvärda händer o inte visar något tecken på att vilja göra något åt saken. Ursäkta mej men då köper jag hellre från andra ställen. Fattar inte hur d kan va så svårt att förstå??????

Och tanken att utsatthet, fattigom, brist på utbildning och sånt bidrar till den rådande situationen har aldrig slagit dig förstår jag?

Men hursomhelst, så förstår jag nu att jag missade att du ju faktiskt inte har nån vilja att påverka situationen utan helt enkelt bara inte vill köpa nåt från indien. Då behöver du nog syna tillverkarna noga framöver du vart och varannat plagg på hyllorna i alla affärer produceras där eller i länder med liknande problem. Vadan intresset för just butikskedjan Indiska?
  • Litet My

TS: Det där var ju pinsamt okunnigt på riktigt. Btw, fallet förra året (?) med den våldtagna studenten ledde till dödstraff för gärningsmännen, nu förespråkar jag inte dödstraff men vad får man i Sverige? Nåt år och en smäll på fingrarna om offret har tur. Att det rapporteras en hel del om Indien just nu är för att folket vill visa hur de har det och protesterar EMOT det vilket de inte kunnat innan. Indisk media rapporterade förvånansvärt nog om Kärrtorp undrar vad de tror om Sverige nu, förutsatt att de liksom du TS baserar dig på en händelse. Indien är under utveckling just nu, det såg inte så mycket bättre ut i Sverige för 100-150 år sedan när Sverige var fattigt och underutvecklat. Å andra sidan i Sverige har väl aldrig någon blivit våldtagen eller mördad?

• Agdaa

Ha ha, glömde att det var så mycket idioter på denna sida som inte har nåt annat att göra än att sitta o kritisera inlägg hela dagarna utan att veta va de dillar om. Nä, jag lämnar o söker upp nåt annat forum med lite mer intelligenta och välutbildade människor som jag kan relatera till.

• Drottningen70
    Agdaa skrev 2014-06-06 11:13:52 följande:
    Ha ha, glömde att det var så mycket idioter på denna sida som inte har nåt annat att göra än att sitta o kritisera inlägg hela dagarna utan att veta va de dillar om. Nä, jag lämnar o söker upp nåt annat forum med lite mer intelligenta och välutbildade människor som jag kan relatera till.

Dagens bästa...
Svar på tråden Indiska