• Drottningen70

Indiska

Har du ofta otur när du tänker?

• Drottningen70
    Agdaa skrev 2014-06-05 22:36:53 följande:
    Nä, gillar du våldtäktsmän o mördare? Mot ett helt land dessutom. Har du inte alla bestick i lådan eller?

Gode gud så korkad du måste vara...
  • Drottningen70
    Agdaa skrev 2014-06-05 22:55:32 följande:
    Tycker d verkar som d är du som inte har alla hästar hemma om man säger så

Jag förstår att det verkligen ser ut så från ditt perspektiv. Det är det som är så tragiskt..
  • Drottningen70

Bara för skojs skull nudå :) Hur tänker du att bojkott av indien ekonomiskt skulle hjälpa indiska ( ofta kastlösa) flickor från att bli våldtagna och mördade?

• Drottningen70
    Agdaa skrev 2014-06-06 00:11:55 följande:
    Ehhh .. har inte skrivit nåt om att jag tror att jag skulle "hjälpa" genom att sluta köpa men vill inte gynna ett land som står helt handlingsförlamat o ser på när detta fruktansvärda händer o inte visar något tecken på att vilja göra något åt saken. Ursäkta mej men då köper jag hellre från andra ställen. Fattar inte hur d kan va så svårt att förstå??????

Och tanken att utsatthet, fattigom, brist på utbildning och sånt bidrar till den rådande situationen har aldrig slagit dig förstår jag?

Men hursomhelst, så förstår jag nu att jag missade att du ju faktiskt inte har nån vilja att påverka situationen utan helt enkelt bara inte vill köpa nåt från indien. Då behöver du nog syna tillverkarna noga framöver du vart och varannat plagg på hyllorna i alla affärer produceras där eller i länder med liknande problem. Vadan intresset för just butikskedjan Indiska?
  • Drottningen70
    Agdaa skrev 2014-06-06 11:13:52 följande:
    Ha ha, glömde att det var så mycket idioter på denna sida som inte har nåt annat att göra än att sitta o kritisera inlägg hela dagarna utan att veta va de dillar om. Nä, jag lämnar o söker upp nåt annat forum med lite mer intelligenta och välutbildade människor som jag kan relatera till.

Dagens bästa...
Svar på tråden Indiska