Anonym (svårt) skrev 2014-06-08 16:11:58 följande:
Vi har pratat om att skaffa syskon men om två-tre år. Storebror är 4 år. Vårt förhållande går i vågor men det gör väl alla förhållanden. Jag skulle vilja påstå att vår relation är mer stabil än mina vänners förhållanden.
Jag har försökt att komma på anledningar till varför han inte vill. Det ända han säger är att han inte är redo just nu och att han kan tänka sig barn om 1-3 år.
Jag har sagt att jag hade gått med på det han säger om jag hade velat bli PLANDERAT gravid just nu. Men nu har det redan skett och då går jag inte riktigt med på att det ska räcka med att man säger att man inte är redo för att genomgå en abort.
Jag gjorde en abort för en massa år sedan (tonårsförälskelse) och det var så psykiskt jobbigt. Jag mådde dåligt och tänkte på barnet jag inte fick i flera år. Nu i efterhand är jag glad över aborten men det är så jävla påfrestande att genomgå en abort. Synd att han inte kan förstå det.
Nu läste jag det här. Då tycker jag att det är HÖG tid att ni skaffar syskon! Det kommer ju redan att bli fyra-fem år emellan dem. Det är mycket i barndomen - de syskonen lever inte i samma värld, samma skola, samma kamratgrupp. Det dröjer innan de kan umgås som vänner. Väntar ni ytterligare, så att det blir sex-sju år emellan barnen, så blir det knappast någon syskonkänsla alls. De kommer att bli som två endabarn som under några år växer upp under samma tak, bara.