• Anonym (Tutten)

Jag har storlek 75 F men ingen verkar tro mig ?

Jag är en tjej på 27 år som är normalbygd varken smal eller tjock utan mellan och så har jag storlek 75 F i bh storlek ibland tom 75 G.

Men när jag säger det till folk så kollar dom som om jag hittar på . När folk gissat vad jag har så säger dom D . Lika när jag ska prova bh och jag får hjälp av expediten och säger vad jag har för storlek så kollar hon konstigt på mig och säger att ja men testa D eller e det sitter säkert bra så hämtar hon det .
    Men sen når jag visar henne hur det sitter på alltstå alldeles får litet. Så säger hon oj du lår ju ha F .
    Så lika kompisar som ser ut å ha större bröst än mig säger dom har D eller dubbel D
    Tycker själv inte jag har mega stora bröst men lite större än normalt .

Hur kan detta komma sig ? Kan en storlek se se så annorlunda ut på olika personer ?
    Eller är det så att ni som har tex b c D i storlek har vadderade Puch ups så dom ser lika stora ut som en F gör utan bh ?
    Jag använder bara bygel bh för har fasta runda bröst så känner inge behov av vadderade . Men har jag vadderad Puch up så ser dom enorma ut .

Kanske är så att tjejer med små bröst har mycket inlägg å så säger dom att dom har c som dom har fast det då ser större ut för inläggen så att man inte tror en tjej med F har F för hon inte har inlägg ?

Någon mer som känner igen sig ?
    Kanske många som har fel storlek ?
    Jag vågar knappt säga min storlek för ser direkt att folk misstror mig och att jag överdriver :(

Tycker ni andra att F ska se enormt ut ? Att det är någon med jätte bröst eller vad tycker ni ?

• Svar på tråden Jag har storlek 75 F men ingen verkar tro mig ?
  • alla har olika åsikter

Nu vet jag inte om någon annan har sagt detta, men kupstorleken ändras ju med det andra måttet. Tex 75B har mindre kupor än 80B fast båda är B. En 80 C är nog då troligen som en 75D och 70DD i kupa.

Tror jag iaf. Inte säker men har märkt det iaf när jag har valt BHar. Nyss hade jag 75C på en bh och brösten höll på att ploppa ur, provade sedan 80C så då höll dom sig kvar. ^^

• scaras
    alla har olika åsikter skrev 2014-06-06 23:33:37 följande:
    Nu vet jag inte om någon annan har sagt detta, men kupstorleken ändras ju med det andra måttet. Tex 75B har mindre kupor än 80B fast båda är B. En 80 C är nog då troligen som en 75D och 70DD i kupa.

Tror jag iaf. Inte säker men har märkt det iaf när jag har valt BHar. Nyss hade jag 75C på en bh och brösten höll på att ploppa ur, provade sedan 80C så då höll dom sig kvar. ^^
    Precis så funkar det.. en storlek mindre på banden ökar kupstorleken ett snäpp om man vill ha kvar samma kupa.
  • enola

Har också 75F och mina bröst är på inget sätt enorma. Jag körde på 80D tills jag kom in i en riktig underklädesbutik och kvinnan där sa att det var helt fel storlek. Hon tyckte jag skulle prova 75F, vilket i mina öron lät jättestort, men jag gjorde som hon sa och det satt mycket bättre. Ofta ska man nog ha en större kupstorlek än man tror.

• Anonym (tutt)

Jag har 75D men folk i min omgivning skulle nog lika gärna kunna tro att jag har 75B eller något haha. Jag visar aldrig upp mina tuttar. HAr aldrig jätte urringat eller push-up. Jag har ganska fasta tuttar ( för att va så stora), men de ja har sätt som har 75D känns som att de har mk större bröst än mig haha. Skumt

• Anonym (Tutten)

Ja så tycker jag oxå har sett folk som har 75F men som ser ut p ha större ön mig :p

Känns som att 75c tex är jättesmå bröst eftersom jag har 75 F å det är inte värst stort alls :p

Anonym (tutt) skrev 2014-06-06 23:41:00 följande:
    Jag har 75D men folk i min omgivning skulle nog lika gärna kunna tro att jag har 75B eller något haha. Jag visar aldrig upp mina tuttar. HAr aldrig jätte urringat eller push-up. Jag har ganska fasta tuttar ( för att va så stora), men de ja har sätt som har 75D känns som att de har mk större bröst än mig haha. Skumt

• Anonym (vad är normalt?)

Kommer ni ihåg hur BH-storlekar förklarades på 80-talet? Typ bilddiagrammen i postorderkataloger.
    A-kupa var "liten byst", B var "normal", C var "stor" och D "mycket stor". Och 75B var liksom "standardstorleken" som alla köpte, eftersom alla ville vara normala. Större kupa än C, så var du oftast hänvisad till mormorsavdelningen.

Själv var jag platt som en pannkaka och tyckte jag var rätt stor, så jag brukade ha 80A. Min kompis hade fått lära sig att axelbanden skulle hålla uppe brösten, så hon gick med 80-85C och ständigt ont i axlarna.

Sen fick jag lära mig mer om hur BH-storlekar egentligen funkar. Hade 70B rätt länge, t o m 65C i vissa märken. nu när jag är lite äldre och har fått en del barn och sånt har jag oftast mellan 70-75 D-DD. Brösten är fortfarande rätt små och platta, men täcker liksom en ganska stor yta, så måste ha rätt stor kupa för att det inte ska skära in och bli fult. Drog med kompisen med de onda axlarna till en riktig underklädesbutik; hon gick därifrån med några BH:ar i 70F och ett helt nytt liv.

Men här kommer det som jag tycker är så fascinerande: ända sen jag började ha större kupstorlek än A, så känns det som om jag fuskar! Det är liksom så hårt inpräntat i huvudet på mig, att små bröst ska ha A-kupa. Utan BH är det bara mina revben som petar ut under tröjan, så hur vågar jag komma här och hävda att jag är "Normal"? Eller t o m har stor byst? Jag är verkligen ingen storbystad person; C-kupa för mig är min gamla partykompis med jättelökarna som alla killar sprang efter.

Nu blev det en väldig massa snack. Men TS, jag förstår precis vad du menar. Och det skulle vara så bra om fler förstod hur BH-storlekar faktiskt funkar, och kunde släppa den gamla tabellen från postorderkatalogerna!

• Anonym (Håhåjaja)

Men alltså, varför måste man tala om sinbh storlek till folk och fä? Är det viktigt för dig? Sen är tex 75F mycket mindre än tex 85C, så bokstäverna säger inte så mycket. Sen brukar man få opropertionelig kupa om man stoppat in silikon, även fast dom inte ser gigantiska ut. Men tagga ner lite ang skrytningen om att du minsann "har F kupa". Vem bryr sig?

• Millicent
    Lucius Vorenus skrev 2014-06-06 22:51:32 följande:
    Ja, jag fick min storlek utredd på en liten butik i Söderhamn, av alla ställen. Gick in där och bad expediten om min vanliga storlek på 85dd. Expediten tittade på mig och sa bara "nej". Någon timme senare gick jag därifrån med en ny bh i storlek 70k. Och det är en siffra som många höjer ögonbrynet åt.
  • alice85

Folk har för det mesta helt fel om bhstorlekar och tror att allt över c är gigantiskt. Men som flera har skrivit är ju en c-kupa inte en bestämd storlek utan det är relativt till storleken runt bröstkorgen. Jag passar bäst i 65F men det är svårt att hitta i affärer så brukar köpa 70E. Innan jag lärde mig om bhstorlekar så hade jag aldrig i livet trott att jag skulle ha 65F eftersom jag trodde att allt över c var enormt. Har försökt lära mina tjejkompisar om detta eftersom de inte kan fatta att jag har den storlek jag har fast mina bröst inte är jättestora... Nej det är ju det som är poängen haha!

• Anonym (Tutten)

75 F är inte mindre än 85 c . 75 F är som 85 D . Så där hade du fel . 75 F är större än 85C . Bara att skillnaden är det att den med 85 är 10 cm *tjockare*

Anonym (Håhåjaja) skrev 2014-06-07 12:55:32 följande:
    Men alltså, varför måste man tala om sinbh storlek till folk och fä? Är det viktigt för dig? Sen är tex 75F mycket mindre än tex 85C, så bokstäverna säger inte så mycket. Sen brukar man få opropertionelig kupa om man stoppat in silikon, även fast dom inte ser gigantiska ut. Men tagga ner lite ang skrytningen om att du minsann "har F kupa". Vem bryr sig?

• Anonym (Shockabsorber rules)

Jag är 70G eller vanligtvis 70H. Det är ingen som skulle tro det eftersom jag ser proportionerlig ut. Pga denna extrema storlek så nämner jag aldrig min storlek i killars närhet eftersom dom verkar haka upp sig på sånt. Att klaga på dom dyra bh:ar och värstingsportbh:ar jag behöver gör jag däremot i tjejers sällskap.

• Anonym (Tutten)

Jo jag kan oxå ha 70g är nog den jag ska ha.

Anonym (Shockabsorber rules) skrev 2014-06-07 19:42:32 följande:
    Jag är 70G eller vanligtvis 70H. Det är ingen som skulle tro det eftersom jag ser proportionerlig ut. Pga denna extrema storlek så nämner jag aldrig min storlek i killars närhet eftersom dom verkar haka upp sig på sånt. Att klaga på dom dyra bh:ar och värstingsportbh:ar jag behöver gör jag däremot i tjejers sällskap.

• Anonym (tips?)

Jag har 75G eller 75H och hittar aldrig BH:ar i "vanliga" butiker! Ändå ser jag normal och proportionerlig ut, visst mina bröst är stora men inte enorma och jag är så arg över att det inte kan säljas fler storlekar i vanliga butiker! 

Snälla ni som har storlekar 75F/G/H, var köper ni era? Har ni några favoritställen på nätet ni köper på? Det är dags att uppdatera mina slitna BH:ar men jag drar mig för att försöka ge mig ut och leta :( min pojkvän brukar fråga varför jag aldrig handlar på Victoria Secrets och han tror inte på mig när jag säger att dom inte har min storlek! 

Om några butikschefer för typ HM, Lindex, Kappahl läser här så SNÄLLA ta in dessa storlekar! Vi är många som hade handlat och ni hade tjänat mycket på det!

• Anonym (Magica)

Många tjejer har för liten kupa och/eller för stort omfång.

Jag har 70H i de flesta dyrare märkesbehåarna, el 32FF men ibland kan jag gå ner till 70F beroende på märke. Ibland fuskat med 75 i omfång och gått ner en kupstorlek för att komma billigare undan. Mycket beror på kroppsform och många skulle nog gissa att jag har C el D beroende på vilket plagg jag har.

Okunskapen om vilken bh-storlek som är den rätta skulle jag säga. Har aldrig fått frågan förutom när jag specifikt diskuterat med en vän.

• Anonym (korsetten)

Hade 75G påstod de på Change för bara nån vecka sedan, men deras storlek 75 är mycket slappare än den är i fina lingeriebutiker i London. När jag fick storleken kontrollerad hos drottningens hovleverantör så ansåg de att jag hade 75 E och jag vägde då 2 kg mindre än vad jag väger idag, och 75 satt verkligen åt hårt redan där.

Så rätt konstigt då att vara helt bekväm i Changes 75?

Och om storlekarna i kupa ska stämma överens så måste i så fall båda de kilona satt sig enbart på bysten och då är man väl ett medicinskt underverk?

Acceptera att det kan variera och prova alltid flera storlekar i BH, är min lärdom.

• Anonym (korsetten)
    Anonym (tips?) skrev 2017-12-04 21:28:05 följande:

Jag har 75G eller 75H och hittar aldrig BH:ar i "vanliga" butiker! Ändå ser jag normal och proportionerlig ut, visst mina bröst är stora men inte enorma och jag är så arg över att det inte kan säljas fler storlekar i vanliga butiker! 

Snälla ni som har storlekar 75F/G/H, var köper ni era? Har ni några favoritställen på nätet ni köper på? Det är dags att uppdatera mina slitna BH:ar men jag drar mig för att försöka ge mig ut och leta :( min pojkvän brukar fråga varför jag aldrig handlar på Victoria Secrets och han tror inte på mig när jag säger att dom inte har min storlek! 

Om några butikschefer för typ HM, Lindex, Kappahl läser här så SNÄLLA ta in dessa storlekar! Vi är många som hade handlat och ni hade tjänat mycket på det!

Jag köpte 3 st BH i G-kupa på Change nu när de hade jubileum och 40% rabatt. Se om du kan ta dig till en Changebutik till julrean?
  • Anonym (Typ tvärtom)

Hittade denna tråd har haft samma problem men tvärt om.

Har 85b men många stänger du har c kupa.

Näe även min man hade önskat det....

• Anonym (Anonym)

Jag har precis samma erfarenhet.

Expediten i underklädesaffären tycker jag ska prova stl D, och jag får tjata mig till att hon ska hämta stl H, som jag vet sen tidigare att jag har.

När expediten ser stl H på mig, så får hon ju erkänna att den sitter perfekt.

Jag brukar använda mjuk BH utan bygel eller inlägg.

Jag tycker det är konstigt hursomhelst.

Svar på tråden Jag har storlek 75 F men ingen verkar tro mig ?