• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kostdoktorn har svårt med hur man tolkar studier…
  • Ambulansliv

Vem menar du har företrädesrätt att tolka studierna då?

• Runes
    Hummeldummel skrev 2014-06-06 20:28:18 följande:
    Förstår inte riktigt...
    Ja det är svårt
  • Runes
    Ambulansliv skrev 2014-06-06 21:45:51 följande:
    Vem menar du har företrädesrätt att tolka studierna då?
    De mer seriösa än en läkare som tjänar 100.000 per månad på sin blogg och ser ut som en flinande bluff, när han glömmer vilka fetter som är nyttiga.
  • Mandel

Nu vet inte jag vad du menar, men syftar du till mättade fetter så finns det vad jag vet inga studier som inte är fabricerade som påvisar att det är farligt eller vad menar du?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Runes
    Mandel skrev 2014-06-06 22:13:05 följande:
    Nu vet inte jag vad du menar, men syftar du till mättade fetter så finns det vad jag vet inga studier som inte är fabricerade som påvisar att det är farligt eller vad menar du?
    Du menar att de som tillverkar rapsolja ljuger om att den och olivolja är nyttigast?

Vi ska ha minst mättade fetter, lite mer fleromättade och mest enkelomättade.

För Omega gäller Linfröolja om jag minns rätt.
  • Ambulansliv
    Runes skrev 2014-06-06 22:07:55 följande:
    De mer seriösa än en läkare som tjänar 100.000 per månad på sin blogg och ser ut som en flinande bluff, när han glömmer vilka fetter som är nyttiga.

Der var ju ett väl underbyggt svar. Hoppas du läser studierna lite mer förutsättningslöst
  • Runes
    Ambulansliv skrev 2014-06-06 22:25:10 följande:

Der var ju ett väl underbyggt svar. Hoppas du läser studierna lite mer förutsättningslöst smile5.gif
    Vi vet att han tjänar runt 100.000 per år på bloggen.

Har du en svensk studie att enkelomättade fetter är sämre numera än mättade?

En nära bekant som är forskare och doktor höll just med mig, där jag dubbelkollade om Omega.
  • Ambulansliv
    Runes skrev 2014-06-06 22:41:38 följande:
    Vi vet att han tjänar runt 100.000 per år på bloggen.

Har du en svensk studie att enkelomättade fetter är sämre numera än mättade?

En nära bekant som är forskare och doktor höll just med mig, där jag dubbelkollade om Omega.

Det var mest ditt sätt att uttrycka dig, som fick mig att inse att du troligen inte är bättre på att tolka studier.
  • Runes
    Ambulansliv skrev 2014-06-06 22:49:15 följande:

Det var mest ditt sätt att uttrycka dig, som fick mig att inse att du troligen inte är bättre på att tolka studier.
    Nej det överlåter jag åt andra som har mer tid, ex. då jag bor med en forskare som läser näringslära.
Svar på tråden Kostdoktorn har svårt med hur man tolkar studier…