Anonym (Allt kan ske) skrev 2014-06-06 23:12:15 följande:
Hur snabbt man träffar någon ny beror på vem du är och på hur du är. Sedan om relationen blir seriös eller en tillfällig bekantskap är en helt annan fråga. Jag är 35 år, gift i 12 och ihop 13 år i år. Har för två månader sedan blivit rätt blodigt lämnad, har två barn och hela livet är upp och ner. Han träffar olika kvinnor redan, men ville ha sex med mig förra veckan. Jag har sedan jag var 14-15 varit i olika åra långa förhållanden så jag vet att det kommer ske igen, bara inte imorgon. Jag känner mig trygg med ATT det kommer ske, men vet inte när och hur. Du kommer träffa någon du med. Man är redo att träffa någon då man är redo att släppa in en ny människa för den de är, när en annan människa är intressant för sina egna kvalitéer och egenskaper och inte för att fylla någons (mitt) tomrum. Om inte förhållandet varit katastrof är det svårt att anknyta och åta sig ett nytt förhållande oavsett vem som lämnade. Jag har tidigare själv valt bort män som bara varit separerade i några månader efter åra långa förhållande. För även om jag är bättre än den förra och att förhållandet varit dåligt så vill inte jag alls bli jämförd. Många blir förälskade och har rebound förhållande, men alla leder inte till ny vardag och gemensamt hem, familj och barn.
Asså min TS kanske inte är så klar vad jag menar. Jag vill inte träffa någon nu alls. Undrar bara hur folk klarar av att träffa någon ny så fort. Jag hade inte på långa vägar kunnat träffa någon och ha sex med denna personen. Jag undrar om jag har blivit lite pryd på gamla dar;)) Nä, jag måste ha känslor när jag har sex. Usch, vad hände för två månader sen? Ok, han träffar olika kvinnor, OCH vill ha sex med dej? Som sagt, jag har inte bråttom alls med att träffa någon ny. Får nog vänja mej att bo själv först o främst. När mina barns pappa och jag gjorde slut tog det 7 år innan jag träffade någon ny. Se hur det gick....... Gemensamt hem blir det nog inte mer, familj har jag och även barn. Så på den fronten är jag nöjd. Vi har inga barn ihop som tur är. Bara saker i hemmet som vi fick dela på. Gäller bara att ta sig igenom detta kraschade förhållandet med sinnet i behåll. Jag känner mej riktigt bränd.