Anonym (TS) skrev 2014-06-12 20:41:51 följande:
Oj ja det gick ju snabbt för dej att träffa en ny. Men men, man vet ju aldrig vad som händer:) Så var det för mej när barnens pappa och jag sep. Jag bestämde mej för att bara vara med barnen. Så det tog sju år innan jag träffade någon ny. Men nu är barnen utflugna, så nu är man helt själv. Känner att jag inte skulle vilja ha någon ny just nu, kanske senare när allt lagt sig lite i min hjärna. Exets sätt att göra slut med mej tog styggt och det kommer ta ett tag att komma över. Det som jag bl.a. Kommer att sakna är våra semesterresor som vi gjorde varje sommar ihop. Känns inte lika kul att åka just dit som vi åkte, även om jag gillar det stället. Men jag har börjat ta upp kontakten med några gamla kompisar igen. Så det löser väl sig så småningom.
Vissa kanske har inlett förhållande innan de lämnar för att de mött den stora kärleken. Jag blev lämnad för två månader sen och är inte redo.
Jag ville inte separera, det är inte mitt val Jag har tagit kontakt med några gamla kompisar men de är upptagna med småbarn som jag var tills nyligen själv. Jag tycker det ska bli jobbigt med semester i år, har i 13 år levt med min man. Det har varit mer än kille och tjej förhållande, i har varit bästa vänner, han har varit min livspartner och vi har gjort nästan allt ihop. Jag är van att vi gör mycket roligt med barnen och själva med bara varann på sommaren. Nu vet jag inte vad jag ska göra.
Svårt att bara ställa om vardagen med barnen vv och så ska man göra sommar själv också.
En av de gamla vännerna bjöd mig på midsommarfest (har inte barnen), vilket är roligt för jag visste inte vad jag skulle göra.
Jag är inte redo nu för en ny, men jag vill träffa någon ny. Efter två månader har jag insett att i min ålder är samhället liksom byggt för familj och tvåsamhet. Människor har inte tid att träffas, och det är svårt att få nya vänner. Jag har inget fungerande socialt liv, jag känner mig ensam. Jag är dessutom ensambarn så jag har fått min beskärda del av ensamhet, jag trivs med mig själv och mitt eget sällskap men jag vill dela min vardag med en annan person, ha en vuxen röst i mitt liv.