Även jag skrev 2016-05-04 23:40:24 följande:
Tack för att ni startat en tråd om detta. Det är helt nytt för mig. Jag verkar också vara drabbad av detta. Fick idag ta biopsi för att jag har så mycket sår och ont och jag visst visade alla yttre tecken på lichen sclerosus.
Jag har haft besvär några månader, eller kanske mer eg, men har trott att det berott på att jag fortfarande ammar (2år)och att jag fått sköra slemhinnor av allt tvättande efter sfinxterruptur. Men det verkade se bedrövligt ut nu med redan minskade blygdläppar och jag tror nu när jag läst på lite även sammanväxt klitoris. Jag har eg aldrig kollat hur jag ser ut men nu när de höll spegel såg det verkligen inte kul ut. Hur snabbt kan det bli så illa eg? Hur snabbt har det gått för er? Önskar att jag hade haft koll på hur jag brukade se ut. Känner mig rätt knäckt just nu.
Jag har läst lite amerikanska sidor om fästingar och samband med lichen. Jag kom då på att jag fick fästingbett i underlivet för två år sedan (ev om det var tre somrar sedan). Någon annan som har någon information om det? Eller som kopplar ihop det med fästingbett? Jag har ett och ett halvt år gått med lite förhöjd temp, typ 37.9. Men har inte tänkt på fästingen förrän nu. Det är ju fullt upp med barnen och jag har haft en del att tänka på med bl.a. Sfinxterrupturen och lite annat.
Har ni provat någon kost och märkt skillnad?
Jag har autoimmuna sjukdomar i släkten, så det är väl kanske att det är ärftligt som är orsaken, det var läkaren förklaring.
Hej,
Usch va tråkigt med minskade blygdläppar och sammanväxt. Jag har också fått så. Känner mig rätt nere. Det är inte nytt för mig längre, jag fick diagnosen efter första barnet feb 2014. Ammade ganska länge så det berodde väl på det men jag vet ju inte. Gyn verkar inte heller kunna svara. Har träffat 2 st olika.
Min klitoris har blivit väldigt liten. Jag tycker också att det ser ut som en sammanväxt men jag tror att det är ett stygn som vuxit konstigt. Minns från efter förlossningen med andra barnet att jag tyckte att stygnet såg ut att va för stort så att huden liksom drogs åt sidan... typ.... Vet inte om du fattar men..Känns iaf hemskt. Har ett skov nu. Är mkt torr.
Jag har hört och läst att paleokost kan hjälpa. Många har blivit hjälpta från autoimuna sjukdomar med paleokost tydligen men jag har själv inte provat.
Vet inget om fästingbett.