• Anonym (Förvirrad)

Homo eller bi? Jag är SÅ förvirrad, snälla hjälp mig!

Jag är en 23-årig kvinna och jag är totalt förvirrad. När jag var ca 13-15 år upptäckte jag att jag gillade tjejer. Jag blev kär i och hade en sexuell relation med en tjej när jag var 14, men det var inte förrän två år senare som jag insåg och accepterade att jag var bisexuell.

Jag träffade en kille som jag senare fick barn med. Vi hade dock ett stormigt förhållande som inte höll. Jag var ca 19-20 år när jag började ifrågasätta om jag verkligen var bisexuell. Jag insåg att mitt förhållande med barnets pappa aldrig handlade om kärlek; jag började tycka om honom pga uppmärksamheten och närheten jag fick av honom. Resten av vårt s.k. förhållande var pga manipulation (psykisk misshandel bl.a.). 

Innan honom var jag dock riktigt kär i en kille. Han var min första kärlek, men vi kom aldrig i närheten av en puss ens...

Efter att jag hade lämnat barnets pappa var jag singel i lite mer än ett år innan jag vågade mig på att dejta igen. Det var då jag hade börjat ifrågasätta min läggning. Jag tände inte på killar, snarare äcklades jag av dem. I mer än ett år var jag/kände jag mig (vet inte riktigt hur jag ska förklara...) homosexuell. Jag dejtade en tjej, och även om hon visade sig vara ett svin kändes allt annat rätt med henne.

Ytterligare nåt år senare började jag ha mer kontakt med en killkompis. Men vår vänskapsrelation förvandlades till en romantisk relation. Denne var dock kortvarig pga mina relationsproblem och att jag upptäckte tecken hos honom som liknade barnets pappa. 

Det är nu nästan ett år sedan vi gjorde slut och jag har nyligen börjat träffa en kille. Vi träffades ikväll och allt känns rätt. Eller ja, allt utom den där pussen i slutet, hans kill-lukt och att han har en penis mellan benen...

Jag har alltid tyckt att penisar är sjukt äckliga. Jag vill inte titta på dem, jag vill inte känna på dem och jag vill ABSOLUT INTE ha dem i munnen. Men alltid när jag säger detta till mina heterosexuella tjejkompisar och homosexuella killkompisar blir de chockade. HUR kan jag säga så!? typ...

Jag har gått runt och tänkt att det inte behöver betyda att jag är homosexuell, för jag kan fortfarande få känslor för killar, men hela sex-grejen med dem äcklar mig så!

Jag känner mig så löjlig. Sånt här vet man väl redan i tonåren? Varför är jag så förvirrad? Hur ska jag någonsin få reda på om jag är homosexuell eller bisexuell?

Snälla, om någon känner igen sig i det jag skriver, har känt likadant eller kan hjälpa mig på något sätt, kom gärna med råd, tips och chansningar. Jag behöver input för jag vet inte alls....

• Svar på tråden Homo eller bi? Jag är SÅ förvirrad, snälla hjälp mig!
  • Anonym (Det kvittar)

Behöver man ens ha en etikett på sin sexualitet? Du blir förälskad i vissa människor, könet kanske har underordnad betydelse?

• Anonym (.)

Jag gillar inte heller penisar. Jag älskar dock min man, och för hans skull rör jag vid den och kan till och med ta den i munnen om jag är berusad. Skulle helst slippa sexet, men vill aldrig leva med någon annan än honom.
    Har också varit med kvinnor och trivs mycket bra med deras kroppar (är kvinna själv), men har inte velat vara tillsammans med någon.
    Komplicerat det där... försök att inte sätta någon etikett på dig. Var tillsammans med någon du trivs med, och fixar du inte alls att ha sex med en man är det kanske bäst att du letar mest bland kvinnor efter partner.

• Anonym (Förvirrad)

Det handlar egentligen inte så mycket om att just sätta etikett på det, utan bara att veta vad som kan fungera för mig. 

Anonym (.) skrev 2014-06-07 00:51:59 följande:
    Jag gillar inte heller penisar. Jag älskar dock min man, och för hans skull rör jag vid den och kan till och med ta den i munnen om jag är berusad. Skulle helst slippa sexet, men vill aldrig leva med någon annan än honom.
    Har också varit med kvinnor och trivs mycket bra med deras kroppar (är kvinna själv), men har inte velat vara tillsammans med någon.
    Komplicerat det där... försök att inte sätta någon etikett på dig. Var tillsammans med någon du trivs med, och fixar du inte alls att ha sex med en man är det kanske bäst att du letar mest bland kvinnor efter partner.
    Tack, det verkar som att du förstår ungefär hur jag känner. Anledningen till att jag är så förvirrad över det just nu är att jag är osäker på om jag bör fortsätta träffa den här killen om risken finns att det inte kommer fungera pga min sexuella läggning.. Jag vill ju inte såra någon. Och i detta fallet finns det även barn inblandade (han har ett barn och jag har ett).
  • Anonym (.)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-06-07 01:16:25 följande:
    Det handlar egentligen inte så mycket om att just sätta etikett på det, utan bara att veta vad som kan fungera för mig. 

Tack, det verkar som att du förstår ungefär hur jag känner. Anledningen till att jag är så förvirrad över det just nu är att jag är osäker på om jag bör fortsätta träffa den här killen om risken finns att det inte kommer fungera pga min sexuella läggning.. Jag vill ju inte såra någon. Och i detta fallet finns det även barn inblandade (han har ett barn och jag har ett).

Finns det möjlighet att tala med honom om detta? Om att du kanske inte kommer tända på honom sexuellt och fråga om han är villig att fortsätta ett tag och se vad som händer?
    Vill du egentligen vara med honom, eller vill du vara med en man för att det är mer accepterat av samhället (och dig)?
  • Anonym (!)

Det är enkelt kan du inte bli kåt av killar är du homo blir du däremot kåt av båda könen är du bi....det finns inga mellanting

• Sara1527

Har inte läst igenom de tidigare kommentarerna men de kanske inte behövs heller, jag svarar endast på de du TS har skrivit.

Jag är i samma sits, dockär jag endast 20år.

Hela mitt liv har jag varit "hetero" men jag har aldrig varit nöjd i ett förhållande med killar och sexet har alltid varit för deras skull, ingenting jag egentligen njutit av speciellt mycket själv utan mest haft för att man förväntas ha de, speciellt i min ålder under de åren. När jag var 17 år började jag få känslor för en tjej och vi höll på fram och tillbaka, jag kom ut som bisexuell och vi spenderade tre år tillsammans i ett förhållande, aldrig någonsin har jag känt den känslan med någon som jag kände med henne och aldrig trodde jag att de gick att älska någon så mycket, men vårat förhållande var inte riktigt stabilt senaste tiden pga vi är helt olika personer, och jag träffade en kille som jag började dejta och jag och mitt ex gjorde slut. Men nu är jag i den här konstiga situationen då jag kollar in killar på krogen, jag raggar på dom, MEN jag känner aldrig de jag känner med tjejer (har hållt på med två till tjejer men inget förhållande). Jag tror jag går efter killar eftersom att de varit min identitet i 17år, att vara hetero. Idag undrar jag om jag är bisexuell eller lesbisk, visst jag kan vara intresserad av killar, jag kan fortfarande ha sex med dom även om jag inte riktigt njuter på samma stt som med en tjej, men jag kan inte få samma känslor för dom som jag får för tjejer. 

• lillajag82

Du blir kär i den du blir kär i.. Jag tycker det lutar åt att du är bisexuell då du kan hysa kärlekskänslor för både män och kvinnor!
    Du behöver inte sätta en etikett om du inte vill!!
    Jag var också förvirrad länge.. I 5 års tid valde jag att kalla mig lesbisk då jag en period endast dejtade kvinnor och såg knappt åt män öht.. Jag blev senare gruvligt förälskad i barnens far och jag blev förvirrad igen.. Nu accepterar jag mig själv som bisexuell..

• kramin

Jag gillar inte heller penisar, skulle aldrig suga av en man och försöker undvika att erkänna att sperma oftast äckliga mig. Men då och då har jag riktigt bra sex med män ändå, för att de fokuserar mer på mig och ansvarar ganska mycket själva för sin egen tillfredsställelse, och min fokus på dem handlar om annat än deras könsorgan. En del av de här männen har tolkat mig som inners inne lesbisk eftersom jag inte tänder på mäns kön och de vet att jag även har sex med kvinnor, men jag tycker inte det stämmer. För när jag har sex med kvinnor och tänder på kvinnor så är det inte där heller deras könsorgan jag uppskattar. Jag är inte förtjust i fittor och tycker att kvinnor som får fontänorgasmer är lika jobbigt som män som sprutar sperma.
    Så om man höll sig till att bedöma vilka könsorgan jag tänder på så är jag asexuell. Men jag har en massa bra sex med både män och kvinnor när jag hittar andra som gillar sex på samma vis som jag uppskattar, och jag har kärlekskänslor för både män och kvinnor och är nöjd med att kalla mig bisexuell.
    Det är ju fortfarande så att en majoritet av mänskligheten tänder jag inte det minsta på, hur bisexuell jag än är, det är enstaka personer jag tänder på, och de till hör inte bara endera könet. Om en relation kommer att funka sexuellt eller ej kan jag inte avgöra utifrån min läggning, jag måste helt enkelt prova, och leva med risken att det inte känns bra och att jag då får avsluta saker. Så farligt är det inte att ibland göra någon besviken.

• Anonym (dhiefb)

en gång hörde jag en teori som gick ut på att tala om saken som att man kan tänka i kategorierna  "heteroemotionell", "homoemotionell", "heterosexuell", "homosexuell" och detsamma med asexualitet, när man skall bena ut sina relationer och reaktioner. 

Man kan alltså tex vara asexuell men homoemotionell, heterosexuell men både hetero- och homoemotionell osv osv osv 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (.) skrev 2014-06-07 09:03:03 följande:

Finns det möjlighet att tala med honom om detta? Om att du kanske inte kommer tända på honom sexuellt och fråga om han är villig att fortsätta ett tag och se vad som händer?
    Vill du egentligen vara med honom, eller vill du vara med en man för att det är mer accepterat av samhället (och dig)?
    Jag vet inte riktigt vad jag skulle säga till honom i så fall.. Jag vill inte riskera att såra honom, han kanske tar det personligt.
    Jag tycker om honom, är bara rädd att just den sexuella relationen inte kommer fungera. Och så klarar jag inte riktigt av hans manslukt.. Jag blev lite äcklad när han kysste mig.. det kanske bara är småsaker men det är ändå delar i ett förhållande som inte borde vara ett problem.
Svar på tråden Homo eller bi? Jag är SÅ förvirrad, snälla hjälp mig!