Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

hjälp - 15 månader vägrar somna själv. sömnproblem

Annelie 76 skrev 2014-06-07 21:10:33 följande:
    Jag har testat olika metoder men inget har hjälpt. Till slut gjorde vi det som funkar, vi ligger bredvid tills sonen somnar. Vi turas om men sonen föredrar pappa om han är hemma. Läggningarna tar allt från 10 min till 1 timme. Han är 2, nästan 3 nu och somnar i egen säng i eget rum men vaknar och kommer över till oss under natten. För att få sova någotsånär ostört har vi 3 st 90 sängar bredvid varandra. Inte snyggt men praktiskt. Sonen vill gärna pilla och far gärna runt i sängen men nu finns det plats iaf och man kan flytta på sig och få lite sömn. Tills nästa kommer :)
    Men då breddar man bara med ytterligare en säng . Vi har haft ett sänghav bestående av 120-säng + 180-säng + 90-säng. Tre barn i åldern 0-6 år och så två föräldrar . De äldsta (5 och 6 år) flyttade ut fullkomligt odramatiskt till ett annat rum för någon månad sedan....eller om det kanske har hunnit bli två. Så praktiskt att lätt natta, inte behöva springa upp på nätterna och inte ha barn som kommer vandrandes och ska trängas i min säng . Nu har vi bara en lite räka kvar hos oss. 
Svar på tråden hjälp - 15 månader vägrar somna själv. sömnproblem