Inlägg från: CitronGul |Visa alla inlägg
  • CitronGul

Min inneboende super

Trist att han troligtvis har denna sjukdom.

• CitronGul

Varför ändrades hans bostadssituation för denna "något äldre man" så att han tog ett inneboende? Skilsmässa? Deppad?

• CitronGul

Okej, men har han tappat jobbet nu då( till följd av supandet?) Du skrev i trådstarten att han verkar dricka dygnet runt alla dagar i veckan.

• CitronGul

Då förstår jag. Dock har jag tyvärr inga bra tips eller så.

Hoppas någon annan har det.

• CitronGul

Antar att han har uppehållstillstånd eftersom han får hjälp av soc( då du skrev att han ej är svensk). Jag gissar att det är tidsbegränsat till hur länge hans studier sträcker sig, och de har alltså redan avslutats? Eller om han har uppehållstillståndet via jobb, så låter det ju också konstigt då han inte verkar jobba längre.

Fast om han jobbar borde han väl inte ha behov av hjälp av soc. Låter som han varken jobbar eller pluggar längre.

Känns som det är flera lösa trådar här.

• CitronGul
    Anonym (Orolig) skrev 2014-06-07 15:51:24 följande:
    Jag är inte helt hundra på hur länge han varit i Sverige heller, men han kommer från ett nordiskt land så det kanske funkar annorlunda med uppehållstillstånd och sånt?
    Ja, då är det ju lugnt, verkar vara som att tex flytta från Flen till Säffle.

"Nordiska medborgare kan bo och arbeta i annat nordiskt land utan några krav på registrering eller tillstånd." (sid 1)

www.arbetsformedlingen.se/download/18.5b13d27d12d089d185180001723/allman_information.pdf

Så glöm det jag skrev om uppehållstillstånd.
  • CitronGul
    Anonym (Orolig) skrev 2014-06-07 15:51:24 följande:
    Nu ska han alltså jobba för att försörja sig i sommar och han har berättat att han har nån sorts jobb där han kör runt och klipper buskar, vattnar gräs osv. Nåt jobb han inte skulle kunna sköta hemifrån alltså. Men han är ju typ aldrig borta!
    Fast sommaren har ju precis börjat, han kanske börjar jobbet om nån vecka. Förhoppningsvis...
Svar på tråden Min inneboende super