• Sail on silvergirl

Vad är första steget? Var vänder man sig?

Inser efter drygt ett år av försök att bli gravid på naturlig väg att det inte kommer lyckas. Har en otroligt oregelbunden mens, från 27 till 52 dagar och allt där emellan. 
    Så nu undrar jag:
    Vad är första steget? Var vänder man sig? Vad brukar de göra först? Brukar det ta månader innan man får en tid?

• Svar på tråden Vad är första steget? Var vänder man sig?
  • Vickan I

Vänd dig till en gynekolog som gör en fertilitetsutredning. Det kan vara väntetid, beroende på vart du bor. Särskilt nu när det är sommar. Man kommer säkert försöka få ordning på din cykel och se om du har ägglossning som ett första steg. Det finns mycket man kan göra och olika vägar att ta. De flesta kan få hjälp :) .

• Lady198608

Jag hörde av mig till min gynekolog via mail och hon mailade tillbaka ett nr jag kunde ringa. Lätt som en plätt. Nu ska man bara vänta på läkartiden också :(

• Asiela

Vi ringde landstinget först (gyn) men fick då tips om att söka privat eftersom de hade väntetid på 6 månader. Jag ringde direkt numret som jag fick till den privata kliniken och fick tid efter 2 veckor. Så i april startade vi vår utredning.

Svar på tråden Vad är första steget? Var vänder man sig?