Inlägg från: Lchfbäbis |Visa alla inlägg
  • Lchfbäbis

Pcos+övervikt=får ej pergotime

Min historia i korta drag.

Vi bestämde oss för att skaffa barn i augusti förra året. Började med äl stickor, ingen äl i sikte. Inte på hela hösten. Ingen vidare mens heller. I februari blev jag less (igen) och började med lchf. I april fick jag äl så det sjöng om det. Hade gått ner 6 kilo då (av typ 30). Jag hade för första gången äl-flytningar, enligt skolboken. Och äl test blev pos. Sedan for vi på semester och jag fick en mens som inte var från denna värld. Blödde igenom en tampong och en binda på 2 tim. Antingen så var det en rensning av systemet eller ett tidigt missfall. När vi var utomlands åt jag kolhydrater i mängder. Två v efter den enorma mensen borde ju äl kommit om det skulle varit regelbundet men nej, ingen äl. Tänkte att jaha, nu har jag ätit kolhydrater i två veckor så nu är det kört igen. Hade vid det här laget hade jag nyss börjat om med lchf fast en del fusk vid parmiddagar etc. Men i det stora hela ok.

Två veckor senare fick jag äl-flytningar igen, tjoohoo!

Då var jag och gubben stressade av en grej så det blev lite taskigt med liggandet men två dagar innan äl och morgonen efter. Nu är jag gravid i v 8.

Jag har också blivit illa bemött i vården, därför går jag inte dit. Jag tror att jag har pcos. Oönskad behåring, övervikt och oregelbunden mens.

Hade önskat att jag kunde fortsätta med lchf men jag mår så illa av det. Mår illa annars också men inte lika farligt.

Det här är min historia. Ja, jag är överviktig, jag kommer att få kämpa med rygg och fogar. Det kommer att bli snitt för mina två andra barn (5 & 7) är akutsnittade. Är livrädd för vad läkare och bm kommer att säga när jag väntar en tredje. Men jag vill ge mina barn ett syskon till av olika anledningar. Jag ser det absolut inte som egoistiskt. Blir jag sjukskriven och får en jobbig grav och förlossning så är det ändå max ett år av mitt liv som är jobbigt. Men jag har gett mina barn ett syskon och det kan ingen ta ifrån mig.

Min första grav hade jag några kilo övervikt, gick upp 26kg och inte ner ett gram. Min andra grav gick jag upp 6 kg. Allt försvann. Men de där första 26 sitter kvar. Nu börjar jag på drygt samma som andra.

Lycka till ts!

Svar på tråden Pcos+övervikt=får ej pergotime