Inlägg från: SofieA86 |Visa alla inlägg
  • SofieA86

Pcos+övervikt=får ej pergotime

Heobea skrev 2014-06-24 19:17:13 följande:

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Jag har kämpat med min övervikt sedan tonåren. En ordentlig pco med gaaalet stora äggstockar. Min pco är inte roten till allt ont utan år av ätstörningar, ångest etc. Summasummarum sitter jag nu med en ordentlig övervikt.
    Jag har egentligen inga ägglossningar alls, hårig som en björn och är en äkta kolhydratjunkie. Så just nu kör jag lchf, det går låååångsamt nedåt.
    Kanske 0,5kg/v, eller nått. Med typ 30kg att gå ned så är det en lååång process.

Jag får ingen pergo utskriven innan jag tagit mig under ett BMI på 30. Så, ja, eh, än är vägen lång. Just nu hatar jag min kropp. För att jag inte går ned, för att metforminet bara ger mig utslag, för att min man inte kan få alla de där ungarna han önskar sig. Ja inte ens en jävla unge kan vi få till. Samlivet är i botten. Jag vill inte ha sex, det gör bara ont i själen. Så många i min omgivning skaffar barn på löpande band. Jag blir ledsen, arg, sur, trött, bitter och isolerar mig. Tänker varje dag: åh, tänk om jag bara vågade beställa pergotime på nätet. Jag orkar inte slita mer. Mer så kommer den där förnuftiga sjuksköterskan i mig fram och säger: man beställer INTE läkemedel på nätet. Det finns en anledning till att din gynekolog inte skriver ut det till dig.

Tankarna behöver få finnas, det måste vara okej att skrika: JÄVLA KROPP, jävla skitövervikt, jag vill vara smal och ha ägglossningar, nuuuuuuuuuuuuu!

Hur går det för dig. Här har du en till i samma sits.
  • SofieA86
    mysanpysan skrev 2014-07-27 11:25:22 följande:

Jag känner igen mig i det du skriver heobea. Man blir psykiskt trött. Massa negativa tankar som far runt. Skuld och skam, över att jag inte kan ge min sambo ett barn. Ge oss ett barn. Skapa en familj tillsammans. Jag överväger nu att göra en gastric by pass dels för att jag inte klarar av min övervikt, jag är medveten om alla risker,men riskerna att ha kraftig övervikt är oxå farliga. Jag kanske får diabetes och allt möjligt inom fem år. Jag vill ge min kropp en andra chans, en chans att rätta till saker och ting. Sen på köpet få ett litet underbart liv i magen

Hur går det för dig? Hoppar gärna in i denna tråden då jag är i samma sits.
  • SofieA86
    mysanpysan skrev 2014-06-08 22:42:07 följande:

Jag lider av pcos och har haft det i många år. Jag är kraftigt överviktig och har testat alla bantkurer som finns. Men inget funkar, eller rättare sagt jag kan inte hålla vikten. Jag går upp i vikt bara av att titta på en kaka. Är relativt aktiv och har ett rörligt jobb. Har varit hos gyn ett antal ggr och undersökningarna visar att jag har lätt pcos, vilken lättnad, Men de är inte villiga att hjälpa oss att bli gravida pga min övervikt. Känner mig enormt diskriminerad och förolämpad. inte nog att man har pcos och de problem som hör till, man blir också påhoppad av läkarna för att man är överviktig. Övervikt hör ju tyvärr ihop med pcos =(

Nu till min fråga....jag och min sambo vill så gärna ha ett barn. Vi längtar verkligen. Jag skulle bli super glad om någon har tips på vad vi kan göra eller vart vi kan vända oss för att få hjälp. Jag behöver få min ägglossning igång så jag kan få ägg som är befruktningsbara. vart kan man få den hjälpen

Känner mig hopplös =(

Hur har det gått för dig?
Svar på tråden Pcos+övervikt=får ej pergotime