Jag vill inte ringa imorgon :(
Är gravid i vecka 7 . Fick veta detta i förrgår. Sambom vill ej. Han vill att jag ringer imorgon. Men jag vill inte. Men jag sa att jag skulle bara för att det inte ska bli tjaffs vad gör jag ?
Är gravid i vecka 7 . Fick veta detta i förrgår. Sambom vill ej. Han vill att jag ringer imorgon. Men jag vill inte. Men jag sa att jag skulle bara för att det inte ska bli tjaffs vad gör jag ?
Oj...vilken fråga. ..kan bara säga en sak...följ ditt hjärta!
Var i samma sits som du för ett år sedan. Bestämde mig för att behålla och han fick acceptera de. Idag är vi lyckliga föräldrar till en flicka på 4 månader.. Stå på dig och följ ditt hjärta!
Min sambo hotade att jag fick välja mellan honom och bebisen, men då vart jag asarg! Det var ju för att han var rädd och inte trodde han skulle kunna ta hand om ett barn, han vart mycket lugnare när han fått gå med till barnmorskan och pratat med en familjekurator.. Nu ser han fram emot det :) Lycka till!
Grattis till bebisen! Det löser sig ska du se.
Säg bara till pappan att du inte vill göra abort. Det får han acceptera.
Ringde till abortmottagningen och bokade en tid (v 11). Började gråta helt fruktansvärt mycket under samtalet. Kvinnan jag pratade med bokade en tid (4 dagar senare) men lät mycket förstående och sa att jag nog ska tänka igenom detta en gång till.
Det gjorde jag också och det slutade med att jag aldrig gick dit.
Jag förklarade för pojkvännen som var den som "sagt att jag måste göra det" att jag inte tänkte göra det.
Har du en bra pojkvän så prata med honom, prata, prata och prata. Gråt och förklara precis var enda liten känsla du känner. Är han shysst så kommer han att lyssna och tillslut förstå dig. Det tar bara lite tid ibland, för i mitt fall handlade det mycket om att han blev så chockad och rädd. Men nu är han med på allt och glad och förväntansfull och imorgon går jag in i vecka 13. Hoppas det löser sig för dig TS! :)
Är i liknande sits.
Plussade i torsdag, är i vecka 5.
Killen vill inte då vi har ett jobbigt bagage att handskas med. Vi har varit separerade i 4.5 år men har sen förra sommaren försökt igen, han vill fokusera på det först. Jag vill inte göra abort, men vill heller inte förlora honom. Jag har sagt det till honom men han är totalt livrädd att det ska hända som med sonen. Jag sitter bara o gråter och vet inte vad jag ska göra. Ta bort bebisen och vara nedstämd och riskera vårt förhållande eller behålla bebisen och då garanterat bli ensamstående 2 barns mamma för jag tror att han då lämnar mig :(.
Gör abort om du vill. Låt bli om du vill. Det är endast du som har någon som helst rätt att bestämma. Låt ingen tvinga dig till något du inte vill själv.
när jag blev med min dotter för tre år sen (då var jag 25 år) så ville inte bio pappan ha barnet och sa att jag fick välja. vilket jag gjorde och idag har jag en underbar tre åring.jag trodde att jag skulle få vara själv med min dotter men träffade min nuvarande make och har en son på 1 år. Min dotter har aldrig träffat sin bio pappa för han inte vill. men har en förbannat bra underbar pappa som tog sig till henne som sin egna.Allt löser sig på ett eller annat sett